Beeline GPS apparaat

Ja, ik heb er net een. Afgelopen zaterdag een tochtje mee gemaakt. Het is wel even wennen aan de symbolen en ontbreken kaartje bijvoorbeeld. Maar wel lekker praktisch met mijn schermpje en alleen telefoon.

Bij starten is het apparaatje soms wel aan het zoeken wat je uitgangspositie is...maar kwestie van gewoon rijden en hij is weer bij de les.

ik heb er voor gekozen om het minimale.
 
Yep.. zie bovenstaande. Voor mij werkt het prima. Lekker klein en licht en hij laadt gewoon eens in de 30 uur thuis, waardoor ik gewoon op alle vier de motoren een houdertje heb waar ik hem op kan gebruiken. Geen gedoe met installeren en zo.

Enige minpunt is dat je een beetje moet trucen als je zowel tolwegen als veerpunten als snelwegen wilt vermijden. En dat het apparaatje zo klein en licht is dat ik bang ben dat ik het vandaag of morgen ergens neerleg en het niet meer terug kan vinden. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik laat hem gewoon zitten (iig stalling onder hoes).
Optie ‘compas’ (dus geen route maar wel de richting van je eindpunt zien) lijkt me ook wel handig/leuk. Maar nog wel wennen hoor, je weet niet beter dan kaartjes ala Tom Tom in auto enzo.
 
Denk dat ik er mij ook één ga aanschaffen. Welke hebben jullie ? De gewone zwarte versie of één van de metalen ?

zwarte

83FE0C49-F7B2-4E99-AA2F-73058CB02E87.jpeg
 
Denk dat ik er mij ook één ga aanschaffen. Welke hebben jullie ? De gewone zwarte versie of één van de metalen ?
Gewoon zwart en van kunststof. Dat metaal is voor de sier en staat op sommige motoren mooi en op andere niet. Ik wissel nogal eens, dus daar wil ik helemaal niet over nadenken en bovendien is het een gebruiksvoorwerp dat er van zichzelf ook al netjes uit ziet in het kunststof. De extra kosten voor een metalen versie heb ik er niet voor over.
 
Bij de standaard set zit overigens de beugel met elastieken en de beugel met armpje én een grappige sticker!
 
Dat houdertje met O-ringen (@-Tinne- noemt het hier boven elastieken) werkt voor mij erg prettig. Ik heb er inmiddels vier van: op iedere motor één. Het oogt heel fragiel, maar het werkt in de praktijk eigenlijk heel goed om zo'n klein/licht apparaatje vast te houden.
 
Yep.. zie bovenstaande. Voor mij werkt het prima. Lekker klein en licht en hij laadt gewoon eens in de

Ik heb wel bij opstarten en wegrijden dat dé pijl soms naar achteren wijst én/of doorzichtig is. Geen verbinding ofzo? Duurt soms wel even voordat hij

tijdens rijden soms nog wel ohja, de pijl is waar ik heen moet, en de stip is waar we straks naartoe moeten 😌. De meters aftellen is soms ook sneller/verder dan je denkt. Kwestie van wennen allemaal.
 
Ik heb de Beeline Moto nu bijna een jaar in bezit en heb er al bijna 10.000 kilometer mee gereden. Aan het begin is het inderdaad even wennen aan het feit dat je geen kaartje voor je neus hebt, maar het geeft ook een bepaalde rust. Eenmaal een paar ritjes achter de rug weet je niet anders en rijd je er zeer gemakkelijk mee.

De compass mode is inderdaad een leuke feature, maar niet altijd even praktisch als de mogelijkheden om een riviertje over te steken vrij beperkt zijn. Ik heb wel eens m'n telefoon erbij moeten pakken na eventjes dwalen.

Ik vind ook dat sommige lastige kruispunten, of twee afslagen snel na elkaar wellicht wat beter aangegeven kunnen worden, je ziet de volgende afslag pas als je daadwerkelijk afgeslagen bent. Ik maak soms gebruik van geïmporteerde GPX bestanden, automatisch rerouten is dan niet mogelijk, resulteert in omdraaien en terug naar de afslag die je gemist hebt, of toch weer de telefoon erbij pakken.

Al met al zeer tevreden mee, lekker minimalistisch. Toen ik hem kocht als Kickstarter ook nog een fractie gunstiger geprijsd. Over 2 maandjes navigeert hij me als het goed is zonder al te veel problemen naar Denemarken :)
 
Ik heb wel bij opstarten en wegrijden dat dé pijl soms naar achteren wijst én/of doorzichtig is. Geen verbinding ofzo? Duurt soms wel even voordat hij
Hèt probleem bij (telefoon)GPS-navigatie: Pas als je de navigatie activeert bepaalt hij voor het eerst je een positie, maar zonder voorgaande meetpunten weet hij dan nog geen richting. Om te voorkomen dat je telefoon in no-time leeg is bepaalt hij je GPS-positie niet voortdurend maar telkens na een vast tijdsinterval.
Je rijrichting en -snelheid bepaalt hij uit je huidige en de vorige positie(s), dus pas als je in beweging bent kan hij bepalen of je de goede kant op gaat. Het zelfde geldt voor het aantal meters tot een afslag: Op basis van je gemiddelde snelheid (afgelegde afstand in de tijd van een aantal van die metingen) schat hij in wat die afstand nog is, maar verander je abrupt van snelheid of worden er even een paar satelieten afgeschermd door een gebouw dan is er een meetpunt onnauwkeurig en klopt de afstand even niet 100%.
 
Dit lijkt me wel iets! Volgens mij niet echt geschikt als je elke dag naar verschillende plaatsen moet en er op een afgesproken tijdstip moet aankomen. Maar volgend alles wat ik er van lees lijkt het prima te werken en zorgt de kompas mode voor fijne ritten!
 
Van het weekend voor het eerst een lang tourrit gemaakt met de Beeline. We zijn een weekendje naar de Moezel geweest.
De Beeline is zeer goed bevallen. Hij werkt snel en laat duidelijk zien waar je heen moet. Enkel in de situaties waar je snel achter elkaar bijvoorbeeld links en rechtsaf moet, moet je goed opletten.
Wat mij betreft een zeer goed alternatief i.p.v. een navigatiesysteem.
Ritten heb ik gemaakt in Myrouteapp. En deze zijn makkelijk op te slaan op je telefoon. De Beeline app rekent heel snel uit hoe de route loopt. ook met lange routes, van 300km+
 
Hoewel ik heel graag gewoon met een kaart in de tanktas rijd, lijkt dit me misschien wel een handig hulpmiddeltje.
Ik ben echt een leek op het gebied van navigatie.
Hoe werkt het? Stel je je telefoon in op Google maps en geeft dit ding dan de aanwijzingen aan, of moet je ook nog een app hebben ofzo?
In het buitenland heb je niet altijd een goed internet signaal, hoe los je dat op?
 
Hoewel ik heel graag gewoon met een kaart in de tanktas rijd, lijkt dit me misschien wel een handig hulpmiddeltje.
Ik ben echt een leek op het gebied van navigatie.
Hoe werkt het? Stel je je telefoon in op Google maps en geeft dit ding dan de aanwijzingen aan, of moet je ook nog een app hebben ofzo?
In het buitenland heb je niet altijd een goed internet signaal, hoe los je dat op?

Beeline heeft zijn eigen gratis app. Je kan ook voor geprogrammeerde routes inladen.
 
IMG_1469.jpg
2 weken terug gekocht voor een weekend Moezel, geweldig apparaat welke lang meegaat op zijn accu.
De telefoon gebruik je voor het navigeren en instellen. Zodra je deze uit zet blijft de app actief voor het navigeren.
Doordat het scherm op je telefoon niet aan staat gebruikt het zeer weinig energie uit je batterij.
Rerouting berekenen gaat snel. Met GPX bestanden werkt rerouting niet en dien je terug te rijden naar je verkeerde afslag.

Als met al erg blij mee en hij ziet er goed uit. Neemt weinig ruimte in...
 
Bekijk bijlage 15460002 weken terug gekocht voor een weekend Moezel, geweldig apparaat welke lang meegaat op zijn accu.
De telefoon gebruik je voor het navigeren en instellen. Zodra je deze uit zet blijft de app actief voor het navigeren.
Doordat het scherm op je telefoon niet aan staat gebruikt het zeer weinig energie uit je batterij.
Rerouting berekenen gaat snel. Met GPX bestanden werkt rerouting niet en dien je terug te rijden naar je verkeerde afslag.

Als met al erg blij mee en hij ziet er goed uit. Neemt weinig ruimte in...

Je moet al goed kijken om de Beeline te vinden...
Welke bevestiging gebruik je? Ik vroeg me af of die bevestiging met de twee elastiekjes ook werkt op een 12mm navigatie stang?
 
Je moet al goed kijken om de Beeline te vinden...
Welke bevestiging gebruik je? Ik vroeg me af of die bevestiging met de twee elastiekjes ook werkt op een 12mm navigatie stang?
Ik gebruik 1 elastiek, de grote om de 4 punten van de Beeline houder heen.
in de doos zitten 2 kleine en 2 grote meegeleverd. Dat werkt echt prima hoor, haalt het er ook zo af.
Blijft supergoed zitten, hij valt bijna niet op inderdaad.

Wat ook leuk is, je kan hem ook op fiets stand zetten om al fietsend te navigeren.
 
Dat je bij een gpx altijd goed moet rijden is voor mij al reden genoeg om 'm niet aan te schaffen. Dit ivm de (bijna) onvermijdelijke umleitungen in D. Als je omgeleid wordt en weer op de track terechtkomt moet ie daarna weer gewoon verder navigeren mijns inziens. Ik navigeer vrijwel altijd vanuit de track ipv de route omdat je dan de garantie hebt dat je mede vakantiegangers of routerijders dan dezelfde 'route' rijden ......... Mits zij de track goed ingeladen hebben natuurlijk.
 
Als je er zeker van wilt zijn dat er geen fouten in routes van anderen maak je hem toch zelf na, dan heb je het probleem ook niet en doet hij netjes rerouting.
Of je volgt de umleitung en kom gewoon weer netjes on track en gaat hij gewoon verder. Routes onderweg pakt hij goed op heb ik ervaren.
Behalve inderdaad als je door blijft rijden, dan wil hij je terug sturen naar het punt waar je verkeerd reed of er een omleiding was.
Voor het geld echt een handig ding en gaat lang op de accu mee.

GPX bestanden laden gaat echt super eenvoudig!
 
Nee. Tracks zijn tracks en daar zitten geen afwijkingen in, mits goed gemaakt en goed geladen in TT, Garmin of welk ander navigatiekastje of software die daar goed mee om kan gaan. Rerouting moet uit staan, anders kan de navigatiesoftware er weer zijn eigen sausje overheen gooien. Maar dit is offtopic uiteraard, als de Beedinges de track gewoon weer oppakt is het goed uiteraard, maar dat leek jijzelf tegen te spreken een paar posts terug?
 
Terug
Bovenaan Onderaan