Beeline GPS apparaat

Vandaag voor het eerst gereden met de Beeline…
Wat een fantastisch ding!
Erg makkelijk en zeer eenvoudig.
Een paar bekende routes gereden en bij elke afslag was alles zeer duidelijk.
Binnenkort maar eens een tourritje rijden ermee.
Tot nu toe zeer tevreden!
 
Paar dagen geleden, nog net met het mooie weer naar Ten Kate Motoren gereden. Met de Grom (125CC, luchtgekoeld en met 10 PK)...
Optie " snelweg vermijden", en vanuit Assen die kant maar eens op gegaan. Hele andere route dan in gedachten had....

Nu vielen mij 2 zaken positief op...met de auto en "normale" motor via snelweg, toch een 45 minuten rijden. Ik had verwacht dat ik wel een dik anderhalf uur onderweg zou zijn.. Dit bleek slechts (net geen) uur te zijn.

Deze weg heb ik nog nooit eerder gereden,, dus helemaal nieuw voor mij.. 1x een afslag te vroeg genomen, en 1 te laat. Beiden in het gehucht Staphorst. Ik vermoed dat dit komt, omdat de Beeline, echt tot midden kruispunt rekent, met de meters, en ik reken, met meters tot het begin van kruispunt. Er was 1 afslag, en 1 kruispunt vlak na elkaar, nog geen 6 meter er tussen..dus ik pakte het kruispunt en niet de afslag ervoor, wat een 60km boerenweg was. Voor een totaal onbekende route niet gek. Je heb het meteen door, dus keren is zo gedaan.

Heb ook de scherm protector erop gemonteerd... Had 2 besteld, 1 al verkloot door niet goed uitlijnen.. En na 4 keer nog niet.. Dus die was af.
Nu ken ik mezelf :X en had er 2 gekocht. De 2e met wat aangepaste techniek geplakt, EXACT center!, in 1 keer...8-)
 
Het valt mij op dat de beeline behoorlijk in prijs gestegen is afgelopen jaar (net als alles, ja) of heb ik een aanbiedingsprijs van 149 euro in m'n hoofd zitten :??
Nu ca 179 euri...:/
 
Stond er op marktplaats 1 vd week voor 95€, had een bericht gestuurd want m'n pa wil er ook één. Maar beetje vage reactie en gelijk een betaalverzoek. Advertentie was dag erna ook weg🤔
 
Stond er op marktplaats 1 vd week voor 95€, had een bericht gestuurd want m'n pa wil er ook één. Maar beetje vage reactie en gelijk een betaalverzoek. Advertentie was dag erna ook weg🤔
Zo aan de prijs te zien, is die nu in mijn bezit.
Ik had prima contact met de verkoper…
 
Zo aan de prijs te zien, is die nu in mijn bezit.
Ik had prima contact met de verkoper…
Was nadat jij hier zei dat je er 1 had via marktplaats. Dit was ook een handelaar ofzo, had tig advertenties op marktplaats. Dus misschien wel dezelfde, maakt ook niet uit. Jij hebt er iig 1 😄👍
 
Aangezien ik echt een ouderwetse zak hooi ben, gebruik ik de beeline dus gewoon met hun app. Dus optie snelweg mijden of kompas. Nu lees ik overal over gpx routes 🤷 waar kan ik die vinden/maken? Is daar een app of site voor waar motor routes al staan bijvoorbeeld?
 
Aangezien ik echt een ouderwetse zak hooi ben, gebruik ik de beeline dus gewoon met hun app. Dus optie snelweg mijden of kompas. Nu lees ik overal over gpx routes 🤷 waar kan ik die vinden/maken? Is daar een app of site voor waar motor routes al staan bijvoorbeeld?
Er zijn zat websites te vinden die routes aanbieden die je gratis kunt downloaden.
Die bestandjes zijn de zogenaamde gpx.bestanden.
De Beeline app kan die dan super gemakkelijk voor je omtoveren tot een nieuwe route die je dan kunt volgen.
 
Was nadat jij hier zei dat je er 1 had via marktplaats. Dit was ook een handelaar ofzo, had tig advertenties op marktplaats. Dus misschien wel dezelfde, maakt ook niet uit. Jij hebt er iig 1 😄👍
Dan was dat denk ik iemand die probeert geld afhandig te maken door alles snel te regelen…
Uiteindelijk versturen/hebben ze niks…en ben jij je geld kwijt.
Degene waar ik contact mee had, was zeer vriendelijk en was duidelijk geen handelaar.

Hopelijk vind je er snel eentje voor je vader voor een mooie prijs.
Het is een geweldig apparaatje!
 
Het valt mij op dat de beeline behoorlijk in prijs gestegen is afgelopen jaar (net als alles, ja) of heb ik een aanbiedingsprijs van 149 euro in m'n hoofd zitten :??
Nu ca 179 euri...:/
Die 149 euro's was inderdaad een aanbieding. Nu voor 179,en dan nog een metalen versie voor dik boven de 200 euro's . Maar inderdaad, alles is flink duurder aan het worden..
 
Aangezien ik echt een ouderwetse zak hooi ben, gebruik ik de beeline dus gewoon met hun app. Dus optie snelweg mijden of kompas. Nu lees ik overal over gpx routes 🤷 waar kan ik die vinden/maken? Is daar een app of site voor waar motor routes al staan bijvoorbeeld?
Zo doe ik het ook. Zal ook eens experimenteren met .gpx bestanden.
 
Paar dagen geleden, nog net met het mooie weer naar Ten Kate Motoren gereden. Met de Grom (125CC, luchtgekoeld en met 10 PK)...
Optie " snelweg vermijden", en vanuit Assen die kant maar eens op gegaan. Hele andere route dan in gedachten had....

Nu vielen mij 2 zaken positief op...met de auto en "normale" motor via snelweg, toch een 45 minuten rijden. Ik had verwacht dat ik wel een dik anderhalf uur onderweg zou zijn.. Dit bleek slechts (net geen) uur te zijn.

Deze weg heb ik nog nooit eerder gereden,, dus helemaal nieuw voor mij.. 1x een afslag te vroeg genomen, en 1 te laat. Beiden in het gehucht Staphorst. Ik vermoed dat dit komt, omdat de Beeline, echt tot midden kruispunt rekent, met de meters, en ik reken, met meters tot het begin van kruispunt. Er was 1 afslag, en 1 kruispunt vlak na elkaar, nog geen 6 meter er tussen..dus ik pakte het kruispunt en niet de afslag ervoor, wat een 60km boerenweg was. Voor een totaal onbekende route niet gek. Je heb het meteen door, dus keren is zo gedaan.

Heb ook de scherm protector erop gemonteerd... Had 2 besteld, 1 al verkloot door niet goed uitlijnen.. En na 4 keer nog niet.. Dus die was af.
Nu ken ik mezelf :X en had er 2 gekocht. De 2e met wat aangepaste techniek geplakt, EXACT center!, in 1 keer...8-)
Ik had 5 protectors gekocht ivm de verzendkosten. 4 "ergens" te koop gezet en verkocht. En ja, verkloot ik het met m n eigen en enigste protector.... 🙈. Voortaan gewoon ff de beschrijving van te voren lezen en de hulp-centreerstrips gebruiken die er gewoon bij zitten...
Heb er weer 5 gekocht, maar die hou ik voorlopig gewoon zelf....
 
Ding is toch waterdicht? Gewoon spuitfles met water en een paar druppels afwasmiddel. Beeline schoonmaken, flink nat spuiten, je handen nat spuiten (krijg je geen vingerafdrukken onder de protector) en ook de protector (plak)kant nat spuiten. Vervolgens op z'n plaats schuiven en langzaam al het water eronder vandaan drukken* (bv vanuit het midden). Krijg je hem perfect op z'n plaats, geen stofjes en geen lucht eronder.
* bv met bankpas al dan niet met doek(je) ertussen tegen krassen
 
Terug
Bovenaan Onderaan