Beeline GPS apparaat

De Beeline heeft al een tijdje mijn interesse gewekt.
Zijn er hier toevallig ook ervaringen met het navigeren met een gpx file?
Las wel dat er beperkingen zijn van Max 4mb file size? Klinkt als groot genoeg in mijn oren.
 
De Beeline heeft al een tijdje mijn interesse gewekt.
Zijn er hier toevallig ook ervaringen met het navigeren met een gpx file?
Las wel dat er beperkingen zijn van Max 4mb file size? Klinkt als groot genoeg in mijn oren.

Ik heb wel eens MTB route in gpx vorm gebruikt. De eerste keer was het bestand te groot, daarna is er een update geweest en toen kon hetzelfde bestand wel geladen worden. Lastigste deel is om een bestand op de computer te vinden en dan over te brengen naar de telefoon.

Ofwel via de telefoon nogmaals laden of naar jezelf mailen of iets dergelijks.

Verder werkte het in principe goed genoeg, ik kende de route echter al, dus niet heel goed opgelet.

db
 
Dat is inderdaad een originele Beeline houder. Op zich werkt dat ding met die elastiekjes ook prima maar deze ziet er gewoon mooier uit. Bovendien vond ik het niet prettig dat de elastiekjes mee veren als je de Beeline in of uit de houder doet. Daar heb je bij die handlebar mount geen last van. Nou ja, last is een groot woord. Bij Louis zijn ze gewoon verkrijgbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Ik heb wel eens MTB route in gpx vorm gebruikt. De eerste keer was het bestand te groot, daarna is er een update geweest en toen kon hetzelfde bestand wel geladen worden. Lastigste deel is om een bestand op de computer te vinden en dan over te brengen naar de telefoon.

Ofwel via de telefoon nogmaals laden of naar jezelf mailen of iets dergelijks.

Verder werkte het in principe goed genoeg, ik kende de route echter al, dus niet heel goed opgelet.

db
Om naar mijn telefoon te zetten zet ik het bestand gewoon in onedrive, die zie ik op zowel telefoon/beeline als pc. Handig is dat de import optie demap onthoud waar je vorige keer uit opende. Heb nu dus gewoon alle gpxen netjes bij elkaar staan in mapjes en kan ,e handig openen
 
De Beeline heeft al een tijdje mijn interesse gewekt.
Zijn er hier toevallig ook ervaringen met het navigeren met een gpx file?
Las wel dat er beperkingen zijn van Max 4mb file size? Klinkt als groot genoeg in mijn oren.
Dat is hier al meerdere keren aan bod geweest. Ja het kan. Is niet echt moeilijk of zo. Werkt zelfs een stuk eenvoudiger dan een .gpx route in een garmin zetten is mijn ervaring.

Tip: als het niet lukt om een .gpx bestand via Bluetooth van je computer naar een Android te krijgen, hernoem het bestand dan van .gpx naar .xml want dan werkt het overzetten wel. En als je dat .xml bestand opent op een Android vraagt ie of het geopend moet worden met Beeline.
 
De Beeline heeft al een tijdje mijn interesse gewekt.
Zijn er hier toevallig ook ervaringen met het navigeren met een gpx file?
Las wel dat er beperkingen zijn van Max 4mb file size? Klinkt als groot genoeg in mijn oren.
Ik heb vorig jaar één keer geprobeerd te rijden met een GPX route die ik had gemaakt voor de Lichtjesroute in Eindhoven.

Werkte op zich prima, al zijn we halverwege ergens gestopt en toen ik daarna de route weer aan wilde zetten navigeerde de Beeline me weer naar het beginpunt, wat natuurlijk niet mijn bedoeling was. Waarschijnlijk een user error, heb er verder geen ervaring mee.

Route in de Beeline krijgen was eenvoudig: als je het .gpx bestand op je telefoon zet (iCloud, Google Drive, bijlage in mail, etc) kan je hem zo importeren. De app onthoudt idd geïmporteerde routes dus je hoeft het niet te blijven doen.
 
Straks een rondje doen met wat vrienden. Een stuurde een gpx bestand op. Ik tik erop, krijg de Beeline app voor m'n neus waarop ik nog een keuze moet maken en hoppa, die staat erin. Geinig, kost met met de TomTom toch een stuk meer moeite. :')

Ook maar weer eens aan de lader gehangen, zat nog 'maar' 24% batterijlading in. En dan heeft ie recent nog een paar dagen ingeschakeld in m'n jaszak gezeten. Oeps.
 
Even teruggezocht. 20 februari voor het laatst opgeladen. En dan vandaag ook nog eens meer uit voorzorg. Tuurlijk, ik gebruik hem niet dagelijks maar wel met enige regelmaat.
Bijf lachen om de batterijduur van dat ding. *D
 
  • Leuk
Waarderingen: MDS
Eens. Ik gebruik hem ook niet dagelijks voor navigatie, maar als klok is het ook reuze handig. Morgen weer een ritje richting Utrecht met het ding maken.
 
Een stuurde een gpx bestand op. Ik tik erop, krijg de Beeline app voor m'n neus waarop ik nog een keuze moet maken en hoppa, die staat erin.
Nooit geweten.
Even geprobeerd ... en inderdaad zo simpel als wat haha!

Omdat mijn telefoon te oud is lukt het niet om de boel daadwerkelijk op te starten.
Maar bij het het openen van het GPX bestand krijg je meteen de optie "openen met Beeline" in beeld.
En wanneer je daar op gedrukt heb, gaat'ie dat idd doen cq proberen; vet relaxed haha!
Bedankt voor de tip.
 
Werkte ook best goed. We hebben twee keer om moeten rijden omdat er een weg was afgesloten (een specifiek voor motoren in het weekend :/). De Beeline pakte weer op zodra we weer op de route kwamen. :t
 
Ontzettend goed zeg!
Heb de app op mijn iPhone geïnstalleerd.
Geeft de pijl in de app dezelfde ervaring als de Beeline zelf ?
 
Goeie vraag, voornaamste reden voor mij om een Beeline aan te schaffen is dat telefoons en trillende motorfietsen niet goed samen gaan (na 3x een defect aan een telefoon komt m'n huidige absoluut niet op m'n stuur).
 
Het scherm van de Beeline is zwart waar de afbeelding meer zilver reflecterend is. Hierdoor duidelijker te zien op de motor dan een telefoon waar de achtergrond lichtgevend zwart is met witte afbeelding. Volgens mij wel ietsje kleiner dan het op mijn lulijzer was echter dat kan afhankelijk zijn van het formaat van je telefoon.

db
 
En nu met de laatste update, ook route opname, dus dat je achteraf kan kijken waar je bent geweest. Dit is in de app zelf te regelen
Screenshot_2022-07-17-13-26-25-82_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.jpg
 
Sorry niet duidelijk van mijn kant. Het is absoluut niet de bedoeling om de smartphone op de motor te zetten.
Het is meer om het bv in de auto te testen of het systeem ‘manier van navigeren’ wat voor mij is.

Had het laatst klein stukje te voet gedaan. De weg liep kaars recht , maar de pijl ging toch steeds wat schuin. Wellicht dat dit met de Beeline zelf niet gebeurd? Misschien is mijn kompas van de iPhone 12 niet geweldig
 
Misschien is het vloeken in de kerk , maar ik kon pas geleden van iemand een een TomTom Vio overnemen is dat een beetje vergelijkbaar , heb het nog niet gedaan .
TomTom is kleur en een Beeline zwartwit , of zit ik er helemaal naast en kan je het niet met elkaar vergelijken.
Ben namelijk ook voor iets klein aan het zoeken voor de motorscooter ipv een normaal navigatie systeem.
 
Mja, een niet meer ondersteunde Vio kopen of een Beeline... dan moet je die Vio wel heel goedkoop kunnen bemachtigen lijkt me.
Zo te zien is die Vio wel wat meer een traditionele navigatie, met kaart in beeld. Dat vergt in ieder geval minder aanpassing van jouw kant. Ik merkte afgelopen zaterdag wel dat ik, de momenten dat ik even voorop reed, toch stiekem nog iets teveel op de pijl let ipv op de stip die de richting van de volgende afslag aangeeft. Tot 2x toe per ongeluk rechtdoor waar we af hadden moeten slaan.
 
Ik heb ook wel eens naar de Vio gekeken. Leuk apparaatje en je hebt inderdaad een echte kaart. Maar zoals @HighKing al schreef, niet meer ondersteund. Geen idee of de Vio ook routes kan laden of dat het een echte A naar B navigatie is.
 
Misschien is het vloeken in de kerk , maar ik kon pas geleden van iemand een een TomTom Vio overnemen is dat een beetje vergelijkbaar , heb het nog niet gedaan .
TomTom is kleur en een Beeline zwartwit , of zit ik er helemaal naast en kan je het niet met elkaar vergelijken.
Ben namelijk ook voor iets klein aan het zoeken voor de motorscooter ipv een normaal navigatie systeem.
Totaal niet vergelijkbaar.
Vio is een van A naar B navigatie, waarbij de Vio een soort 2de scherm is van je telefoon.
Je kunt dus geen routes maken of uploaden.

De enige vergelijking is dat voor beide je een app op je telefoon hebt draaien.
Vio wordt ook niet meer ondersteund en de accu is na al die jaren zeer snel leeg.
Beeline werkt anders en geeft ook geen kaart weer, maar werkt met het oude “bolletje-pijltje” principe.
Ik heb de Vio gehad en heb nu de Beeline.
Tot nu toe de Vio nog niet gemist.
 
Terug
Bovenaan Onderaan