Beeline GPS apparaat

Bedankt voor de info!

beeline-moto-navigation-sat-nav-review_12.ashx


Trouwens, wat ik een beetje spannend vind aan de beeline is dat die niet de naam van de afslag laat zien of welke richting je op de borden moet aanhouden. Met name op vakantie kom je nog wel eens ingewikkelde constructies tegen dat je precies in het juiste baantje moet zitten.

Hoe is dat voor jullie?

Klopt het trouwens dat de beeline ding geen geluid (via bluetooth) afspeelt als er een afslag aankomt?
Loopt snel mis, vooral wanneer er twee afslagen erg kort op elkaar volgen. In binnen een druk stadscentrum kan de ontvangst van je telefoon gps tegen vallen waardoor het ook helemaal mis gaat omdat die dan te traag reageert.

Het is allemaal goed als je tijd hebt, maar om ergens efficiënt heen te navigeren is het je dat niet.
 
Klopt, Beeline heeft geen audio.

Wat betreft onduidelijkhied, valt mij alles mee. Gebruik hem regelmatig als navi om ergens te komen (vaker dan vakantie) en met een beetje anticperen, en ook nog een beetje zelf op de borden durven kijken wat logisch lijkt komt het altijd goed. En die enkele keer de verkeerde afslag op vakantie, so be it
 
Ik heb sinds kort een Beeline.
Ik heb het idee dat deze echter niet oplaadt. Zit goed in de laad cradle maar laadt niet. Tips?
 
Bedankt voor de info!
Loopt snel mis, vooral wanneer er twee afslagen erg kort op elkaar volgen. In binnen een druk stadscentrum kan de ontvangst van je telefoon gps tegen vallen waardoor het ook helemaal mis gaat omdat die dan te traag reageert.

Het is allemaal goed als je tijd hebt, maar om ergens efficiënt heen te navigeren is het je dat niet.

Klopt, Beeline heeft geen audio.

Wat betreft onduidelijkhied, valt mij alles mee. Gebruik hem regelmatig als navi om ergens te komen (vaker dan vakantie) en met een beetje anticperen, en ook nog een beetje zelf op de borden durven kijken wat logisch lijkt komt het altijd goed. En die enkele keer de verkeerde afslag op vakantie, so be it

bedankt voor de info,

op zich nog redelijk overkombaar maar geen audio lijkt is mij denk ik wel een dealbraker.
Jammer. Raar eigenlijk, dat die wel turn-by-turn kan maar geen audio prompts.
 
Bedankt voor de info!



bedankt voor de info,

op zich nog redelijk overkombaar maar geen audio lijkt is mij denk ik wel een dealbraker.
Jammer. Raar eigenlijk, dat die wel turn-by-turn kan maar geen audio prompts.
is een persoonlijke voorkeur. Ik heb tien jaar met een garmin Zumo gereden en het geluid stond altijd uit. Ook in de wagen staat het geluid van de GPS nooit aan.
Ik vind geluid erg storend en compleet overbodig.
 
Als ik lees wat voor ‘n ellende de gebruikers van een TomTom Rider 550 hebben (ook ik) qua updates, intern geheugen te klein, vastlopen…
Ben ik zooo blij met dit kleine Beeline ding…
Google Maps zorgt altijd voor beswel actuele kaarten, updates is een kwestie van minuten, intern geheugen nvt want alleen besturingssoftware….

*O*
 
Als ik lees wat voor ‘n ellende de gebruikers van een TomTom Rider 550 hebben (ook ik) qua updates, intern geheugen te klein, vastlopen…
Ben ik zooo blij met dit kleine Beeline ding…
Google Maps zorgt altijd voor beswel actuele kaarten, updates is een kwestie van minuten, intern geheugen nvt want alleen besturingssoftware….

*O*
Beeline gebruikt geen Google maps.
 
Zit er trouwens geen handigheidje op om 't dichtstbijzijnde benzinestation te vinden?
Daarin voorziet de Beeline app helaas niet.
Daartoe moet je een omleiding doen.
Met je Beeline heb je DUS je smartphone bij je.
En daarmee Google Maps of iets vergelijkbaars.
Dáár zoek je het dichtstbijzijnde station op,
kopieert dat adres naar de Beeline app en goan!
 
Volgens mij gebruikt Beeline Google Maps via de api... dus wel degelijk dezelfde kaarten. Niet de hele app nee, wel de data.
Nee, is niet zo. Het is een andere provider. Heeft hier al gestaan en komt ook terug in enkele online videos.
Je merkt het tijdens het rijden ook. Google maps geeft op andere plaatsen splitsingen aan dan beeline. Als ik met de beeline van Gent naar Brussel rij, dan geeft die pas als eerste afslag de uitgang van de tunnel aan. Google maps geeft aan grootbeigaarde en voor de tunnel verschillende aanwijzingen aan, voor maps is dat niet rechtdoor. En de gekozen route is vaak ook iets anders.
Er zijn ook wegen die maps als fietspad aanziet waar beeline nog een weg voor moto/auto herkent. Is zeker niet hetzelfde, tenzij het met de laatste update aangepast zou zijn, maar dat zouden ze dan wel in hun nieuwsbrief opgenomen hebben.
 
Interessant. Ik dacht eens gelezen te hebben dat je Google Maps zou kunnen laten meelopen voor gesproken instructies maar daar klopt dus geen hout van. Weer iets wijzer. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan