Beeline GPS apparaat

Zou kunnen, maar het is dan wel raar om Google Maps voor de kaart te gebruiken. Mapbox heeft ook mooie, op OSM gebaseerde kaarten en het is zelfs mogelijk om kaarten te voorzien van een eigen Beeline huisstijl.
 
Zou kunnen, maar het is dan wel raar om Google Maps voor de kaart te gebruiken. Mapbox heeft ook mooie, op OSM gebaseerde kaarten en het is zelfs mogelijk om kaarten te voorzien van een eigen Beeline huisstijl.
Zou het een kwestie van geld (royalty’s) zijn dat Beeline daarvoor gekozen heeft boven Mapbox?
Of stabiliteit van het platform?
 
Stabiel moet het sowieso zijn, de routeberekeningsservice (die van Mapbox komt) mag ook niet uitvallen. Mapbox is een grote partij, die kunnen stabiel kaarten leveren.
Wat royalties betreft, Google Maps is tegenwoordig alleen gratis voor de eindgebruiker. Bedrijven die hun diensten gebruiken voor hun eigen toepassingen moeten flink in de buidel tasten.
 
Stabiel moet het sowieso zijn, de routeberekeningsservice (die van Mapbox komt) mag ook niet uitvallen. Mapbox is een grote partij, die kunnen stabiel kaarten leveren.
Wat royalties betreft, Google Maps is tegenwoordig alleen gratis voor de eindgebruiker. Bedrijven die hun diensten gebruiken voor hun eigen toepassingen moeten flink in de buidel tasten.
Kun jij een reden bedenken waarom Beeline niet voor Mapbox kiest, maar wel voor Google Maps?
 
Nee, eigenlijk niet. Het liefst heb je dat de 'routing engine' dezelfde basis gebruikt als de kaart zodat er geen gekke afwijkingen ontstaan (bijv. een routelijn die naast de weg loopt). De OSM-kaart is (zeker in de EU) van uitstekende kwaliteit en ze kunnen het uiterlijk helemaal naar eigen wens aanpassen.
Daar waar de OSM-kaart minder goed is kan het een optie zijn op Google Maps te gebruiken, maar dan zowel voor de kaart als voor de routeberekeningen.
En tenslotte: Mapbox is goedkoper dan Google Maps.
 
Nee, eigenlijk niet. Het liefst heb je dat de 'routing engine' dezelfde basis gebruikt als de kaart zodat er geen gekke afwijkingen ontstaan (bijv. een routelijn die naast de weg loopt). De OSM-kaart is (zeker in de EU) van uitstekende kwaliteit en ze kunnen het uiterlijk helemaal naar eigen wens aanpassen.
Daar waar de OSM-kaart minder goed is kan het een optie zijn op Google Maps te gebruiken, maar dan zowel voor de kaart als voor de routeberekeningen.
En tenslotte: Mapbox is goedkoper dan Google Maps.
Het kan zijn dat jij meer verstand hebt van navigeren en digitale landkaarten dan de mensen achter Beeline.
Ik stel voor dat je hen een bericht stuurt om hen uit te leggen dat ze hun product kunnen verbeteren door eens naar jou te luisteren.
 
Als ik dat pijltje volg, zie ik niet of hij naast de weg of erop zit. Kan mij werkelijk niks boeien of t Google of wat anders is. Ding werkt gewoon prima. Als ik een map wil zien had ik wel een stom stom gekocht 🤷😄
 
Het kan zijn dat jij meer verstand hebt van navigeren en digitale landkaarten dan de mensen achter Beeline.
Ik stel voor dat je hen een bericht stuurt om hen uit te leggen dat ze hun product kunnen verbeteren door eens naar jou te luisteren.
Ha nee, als een betweter met andermans product bemoeien, dat is niets voor mij. Ze zullen vast wel goede redenen hebben voor de keuzes die ze gemaakt hebben, ik kan ze alleen niet bedenken.
Het is sowieso niet een systeem waar ik in geïnteresseerd ben, ik wil graag een kaart voor mijn neus hebben.
 
Heeft 't bij de Beeline nog zin om bij het downloaden van een gpx-route voor GPX 1.1 boven versie 1.0 te kiezen?
 
Nee. In de basis zijn beide formaten hetzelfde, 1.1 biedt de mogelijkheid om het formaat uit te breiden met extensies. Alleen Garmin gebruikt die, Beeline niet.
 
Vandaag binnen gekregen, gelijk even ingesteld en 2 ritten mee gedaan. Fijn ding zover, kleiner dan ik dacht in het echt. Maar toch goed af te lezen onderweg. Komende weken wat meer ritten ermee doen naar wat onbekende plekken. Kijken of ik hem dan nog steeds zo goed vind.
 

Bijlagen

  • PXL_20230623_130319929.jpg
    PXL_20230623_130319929.jpg
    247,3 KB · Weergaven: 21
Vandaag binnen gekregen, gelijk even ingesteld en 2 ritten mee gedaan. Fijn ding zover, kleiner dan ik dacht in het echt. Maar toch goed af te lezen onderweg. Komende weken wat meer ritten ermee doen naar wat onbekende plekken. Kijken of ik hem dan nog steeds zo goed vind.
Is een leuk ding, ga je een hoop plezier van hebben. Ik rij nog wel eens verkeerd met het ding, maar zo kom je nog eens ergens ;)
 
Hier op reis met de beeline. Ik schrijf later een verslag. Het gaat niet zonder slag of stoot. Maar uiteindelijk wel een goed werkende wijze gevonden. Batterij gaat ook zot lang mee. Nu bijna 40u gereden sinds start en ding heeft nog steeds +80% batterij. Gaat dus makkelijk dubbel zolang mee bij intensief gebruik dan wat ze zeggen. Ik zet mijn telefoon (Google Pixel 4a) in extreme batterij besparing en geef daarbij de Beeline app wel toelating om maximaal batterij te gebruiken, op die wijze kan ik 10u navigeren en verbruik ik maar 50-60% van de batterij van de telefoon. Dat vind ik alvast een grote meevaller. Had veel schrik dat de telefoon het niet ging trekken.
 
Ik heb de Beeline vandaag ook weer gebruikt, maar heb toch twee keer gehad dat hij een soort van vastliep. Maar het blijft toch een leuk ding.
 
Hier op reis met de beeline. Ik schrijf later een verslag. Het gaat niet zonder slag of stoot. Maar uiteindelijk wel een goed werkende wijze gevonden. Batterij gaat ook zot lang mee. Nu bijna 40u gereden sinds start en ding heeft nog steeds +80% batterij. Gaat dus makkelijk dubbel zolang mee bij intensief gebruik dan wat ze zeggen. Ik zet mijn telefoon (Google Pixel 4a) in extreme batterij besparing en geef daarbij de Beeline app wel toelating om maximaal batterij te gebruiken, op die wijze kan ik 10u navigeren en verbruik ik maar 50-60% van de batterij van de telefoon. Dat vind ik alvast een grote meevaller. Had veel schrik dat de telefoon het niet ging trekken.
Staat je verslag in het reizen topic?
 
Vandaag de beeline weer eens aangezet voor een klein rondje. Paar x expres fout gereden, maar hij doet netjes herberekenen en pakt de nieuwe route snel op👍
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de Beeline eigenlijk zelden, vaak bekende ritjes ed. Tegelijkertijd wel handig dat ik hem heb…en gemonteerd zit hij niet in de weg óf valt op. 👍
 
Ik gebruik de Beeline nu ook op mn recent aangeschafte fatbike.
 

Bijlagen

  • 16896859762042901998135218492632.jpg
    16896859762042901998135218492632.jpg
    317,7 KB · Weergaven: 24
Ik gebruik de mijne ook op de fiets en vind die daar opvallend beter presteren dan op de moto. Op de moto is die wel vaker te traag.
Ja klopt wel alleen was nu vrij vaak de verbinding raar. Ging hij meters optellen en daarna weer aftellen. Dit terwijl de pijl "zwart " was zeg maar. Maar dit kan ook heel goed aan mn telefoon liggen. 😋
 
Het was mij opgevallen dat de afstanden worden aangegeven tot en met het (theoretische) punt waar de wegen elkaar kruisen. Dus vooral op de snelweg moet je veel eerder voorsorteren dan wel je voorbereiden op de afslag.
En ja beeline is ontwikkeld voor de fiets, dus niet erg geschikt voor de snelweg. Daarna verbouwd voor de motor, die aanmerkelijk vlotter rijdt.
Af en toe gebruik ik beeline op de telefoon, soms in de auto soms op de motor.
Leuk en fijn systeem, maar geen verre reizen gemaakt. Voor de ritjes in ons land, ach de kaart heb je in je hoofd, dan kun je redelijk comfortabel willekeurig onbekende zijweggetjes nemen. (Zei de recreatieve rijder.)
 
  • Leuk
Waarderingen: MDS
Het was mij opgevallen dat de afstanden worden aangegeven tot en met het (theoretische) punt waar de wegen elkaar kruisen. Dus vooral op de snelweg moet je veel eerder voorsorteren dan wel je voorbereiden op de afslag.
En ja beeline is ontwikkeld voor de fiets, dus niet erg geschikt voor de snelweg. Daarna verbouwd voor de motor, die aanmerkelijk vlotter rijdt.
Af en toe gebruik ik beeline op de telefoon, soms in de auto soms op de motor.
Leuk en fijn systeem, maar geen verre reizen gemaakt. Voor de ritjes in ons land, ach de kaart heb je in je hoofd, dan kun je redelijk comfortabel willekeurig onbekende zijweggetjes nemen. (Zei de recreatieve rijder.)

Wat jij beschrijft over de afstand tot een afslag, is bij veel GPS-apparaten ook zo. Volgens mij doet Google Maps en Apple Kaarten het ook op die manier.
 
Wat jij beschrijft over de afstand tot een afslag, is bij veel GPS-apparaten ook zo. Volgens mij doet Google Maps en Apple Kaarten het ook op die manier.

In zijn algemeenheid vind ik dat ook een voordeel: als je die informatie combineert met bijvoorbeeld de 1200/600/300 meter borden of het begin van een combistrook heb je een goede indicator hoelang je afrit is en of je bijvoorbeeld een inhaalactie nog wel (of niet meer) inzet.

Specifiek bij de Beeline maakt de minimalistische grafische informatie dat het bij twee zeer kort na elkaar gelegen afritten soms ook wat verwarrend of onduidelijk kan werken. Een klein nadeel inherent aan de design-filosofie van de Beeline (of positiever geformuleert: onderdeel van het avontuur :+).
 
Terug
Bovenaan Onderaan