Beeline GPS apparaat

Heb straks een afspraak in t land en zat ff te kijken hoe ver en hoe lang rijden. Zat Google Maps en op beeline te vergelijken. Nu geven ze allebei exact dezelfde route en km aan, maar volgens beeline doe ik er 30 min langer over 🤷 iemand een idee?
 
Heb straks een afspraak in t land en zat ff te kijken hoe ver en hoe lang rijden. Zat Google Maps en op beeline te vergelijken. Nu geven ze allebei exact dezelfde route en km aan, maar volgens beeline doe ik er 30 min langer over 🤷 iemand een idee?
Beeline geeft in het begin nog wel eens langere rijtijd aan, maar tijdens de rit past hij zich vaak aan...
 
Eergister een route met de beeline (geprobeerd) te rijden.

Nadeel, er zit een stuk in waar de route twee keer komt. De beeline vind dit niet grappig blijkbaar. Toen ik dus weer op dezelfde plek kwam waar ik op dat moment niet hoorde te zijn maar wel dicht bij mijn startpunt ben ik maar weer naar huis gegaan. Ik had niet het idee dat ik dit nog opgelapt kreeg op mijn telefoon.

Tevens... het was een route van 4 uur. Ik geloof niet dat dat mijn ding is ofzo, 2 uur is prima voor mij. Dat had ik er ook al op zitten dus prima.

Ik heb nu de route in myroute opgehakt in twee delen.

Deel A is in het gedeelte dat ik dus van de week heb gereden en deel B staat nog in de planning.

Originele route is: Genieten op de Veluwe - Motorrijders.nl

Deel A en B heb ik bijgevoegd, mocht iemand interesse hebben :)

db

GPX viewer

GPX viewer
 

Bijlagen

  • Genieten-op-de-Veluwe-v3 Deel A.gpx
    44,1 KB · Weergaven: 25
  • Genieten-op-de-Veluwe-v3 Deel B.gpx
    42,9 KB · Weergaven: 25
En gedownload. Het blijft een leuk apparaat, die Beeline, maar heb nu al meerdere keren gehad dat het ding op de een of andere manier vastliep, en de route niet meer bijgewerkt werd. Voor echt serieus navigeren is het denk ik niet echt geschikt,maar ik kan me er toch prima mee redden. En zoals andere al gezegd hebben, met een keertje verkeerd rijden kom je nog eens ergens. En als klok is het ook een handig ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: MDS
Eergister een route met de beeline (geprobeerd) te rijden.

Nadeel, er zit een stuk in waar de route twee keer komt. De beeline vind dit niet grappig blijkbaar. Toen ik dus weer op dezelfde plek kwam waar ik op dat moment niet hoorde te zijn maar wel dicht bij mijn startpunt ben ik maar weer naar huis gegaan. Ik had niet het idee dat ik dit nog opgelapt kreeg op mijn telefoon.

Tevens... het was een route van 4 uur. Ik geloof niet dat dat mijn ding is ofzo, 2 uur is prima voor mij. Dat had ik er ook al op zitten dus prima.

Ik heb nu de route in myroute opgehakt in twee delen.

Deel A is in het gedeelte dat ik dus van de week heb gereden en deel B staat nog in de planning.

Originele route is: Genieten op de Veluwe - Motorrijders.nl

Deel A en B heb ik bijgevoegd, mocht iemand interesse hebben :)

db

GPX viewer

GPX viewer
Herkenbaar.
Thanx voor de routes 👍🏻
 
En gedownload. Het blijft een leuk apparaat, die Beeline, maar heb nu al meerdere keren gehad dat het ding op de een of andere manier vastliep, en de route niet meer bijgewerkt werd. Voor echt serieus navigeren is het denk ik niet echt geschikt,maar ik kan me er toch prima mee redden. En zoals andere al gezegd hebben, met een keertje verkeerd rijden kom je nog eens ergens. En als klok is het ook een handig ding.
Is dat niet een batterij bespaar functie op je telefoon of iets dergelijks? Ik heb dit op verschillende telefoons echt nog nooit gehad namelijk
 
Is dat niet een batterij bespaar functie op je telefoon of iets dergelijks? Ik heb dit op verschillende telefoons echt nog nooit gehad namelijk
Ik denk niet dat het met batterijbesparing te maken heeft, dan zou het normaal altijd vanaf hetzelfde tijdstip moeten gebeuren.
Ik heb ook al een paar keer gehad dat hij "vastliep", hij geeft dan eerste rare afstanden en denkt precies datje nog op een andere plaats bent.
Het lijkt alsof je positie die hij weergeeft achterloopt op waar je effectief bent.
Maar ik denk dat als je dan lang genoeg wacht, hij er terugdoorkomt.
Vandaag had ik dan weer iets anders aan da hand dat hij echt mijn positie niet meer "update" zelfs niet na route opnieuw te starten, hij weet waar je vertrekt, maar hij doet vervolgens niks als je verder rijdt. Opgelost door gsm opnieuw op te starten. Dit was wel al na een rit van bijna 5 uur. Dit lijkt wel op batterijbesparing, want als ikde app opende gaaf bijde nieuwe positie opnieuwaan, maar met een rechte lijn ertussen.
Maarals dit batterijbesparing was, stel ik me wel da vraag waarom hij het gisteren niet deed dan, want toen duurde mijn langste rit van die dag 5:53
 
De rekenkracht moet toch echt uit je telefoon komen. Dat ronde ding op je stuur is alleen maar een schermpje met een BT connectie. Dus het is inderdaad zeer waarschijnlijk dat de app op de telefoon vast loopt. Ik heb er, tot nu toe, nog geen last van gehad maar heb een telefoon met een redelijke processor (Snapdragon 888).
 
Ik denk niet dat het met batterijbesparing te maken heeft, dan zou het normaal altijd vanaf hetzelfde tijdstip moeten gebeuren.
Ik heb ook al een paar keer gehad dat hij "vastliep", hij geeft dan eerste rare afstanden en denkt precies datje nog op een andere plaats bent.
Het lijkt alsof je positie die hij weergeeft achterloopt op waar je effectief bent.
Maar ik denk dat als je dan lang genoeg wacht, hij er terugdoorkomt.
Vandaag had ik dan weer iets anders aan da hand dat hij echt mijn positie niet meer "update" zelfs niet na route opnieuw te starten, hij weet waar je vertrekt, maar hij doet vervolgens niks als je verder rijdt. Opgelost door gsm opnieuw op te starten. Dit was wel al na een rit van bijna 5 uur. Dit lijkt wel op batterijbesparing, want als ikde app opende gaaf bijde nieuwe positie opnieuwaan, maar met een rechte lijn ertussen.
Maarals dit batterijbesparing was, stel ik me wel da vraag waarom hij het gisteren niet deed dan, want toen duurde mijn langste rit van die dag 5:53
Ik heb iets gelijkaardig, zelf direct bij de start van het navigeren. Ding weet dan vaak echt niet waar je bent (en nee, het is niet omdat ik in een bunker sta). Gewoon heel kort locatie aan en uitklikken bij de telefoon instellingen en hij is direct terug vertrokken. Quick fix, al zou het niet nodig mogen zijn.
 
Ik heb iets gelijkaardig, zelf direct bij de start van het navigeren. Ding weet dan vaak echt niet waar je bent (en nee, het is niet omdat ik in een bunker sta). Gewoon heel kort locatie aan en uitklikken bij de telefoon instellingen en hij is direct terug vertrokken. Quick fix, al zou het niet nodig mogen zijn.

Dat kan ook zijn dat de gps van de telefoon zelf van het padje is. Dus dat de Beeline app er niks aan kan doen.

db
 
Vorige week vroeg ik een route van Tilburg naar Schoonhoven, optie leuk en snelwegen vermijden. Toen kwam de Beeline app met een route via Duitsland 😁
Zoveel tijd had ik nou ook weer niet...

Heb dit wel kunnen verbeteren maar vond het toch een bijzonder creatieve -maar geen realistische- route.
 
Ben toch overstag gegaan en heb ook een Beeline Moto besteld. Kom toch bijna niet in de stad en als hij me daarbuiten de goede kant op stuurt is het prima. Wil ook weleens routes rijden die ik niet zelf zit te verzinnen onder het rijden :]
Ga je veel plezier van beleven. Op een unieke manier. 👍🏻
 
Ik had een Beeline en heb hem verkocht omdat ik een BMW kocht met bijbehorende navigatie. Die beemer is inmiddels ingeruild voor een lichte motor. En jawel, toch weer een Beeline gekocht. Tenminste geen knots van een apparaat inclusief houder op het stuur. Bevalt prima. Hij brengt me waar ik wezen moet alhoewel ik soms even terug moet rijden vanwege een gemiste afslag. De telefoon gaat in de rugzak waarin ik ook een powerbank heb want ik heb gemerkt dat de telefoon aanzienlijk sneller leeg raakt tijdens het navigeren. Nu heeft een Samsung Flip 3 ook een piepkleine accu. Iets van 3300mAh.

Ik heb de Beeline ingesteld op snelwegen vermijden (licht brommertje) en zo kom ik nog eens ergens. Kan hem helaas niet instellen op het vermijden van kinderkopjes en verkeersheuvels.
 
De telefoon gaat in de rugzak waarin ik ook een powerbank heb want ik heb gemerkt dat de telefoon aanzienlijk sneller leeg raakt tijdens het navigeren. Nu heeft een Samsung Flip 3 ook een piepkleine accu. Iets van 3300mAh.

Ik heb gemerkt dat de accu van mijn gsm veel langer mee gaat als ik die vergrendel / uit zet, nadat ik de gewenste route heb gestart.

Niet compleet uit, maar het display.
Tijdens gebruik van de app blijft het display continu aan. Maar de app blijkt gewoon door te gaan als je het display uitschakelt.
 
Mijn telefoon wordt dichtgeklapt (Flip) na het starten van de route. Ik neem aan dat het scherm dan uit is maar dat is net als kijken of het lampje in de koelkast uit is als de deur dicht is. Je weet het niet zeker. Maar het gebruiken van gps alleen al verbruikt meer stroom. Met het scherm er nog bij zou mijn telefoon waarschijnlijk binnen een uur leeg zijn. Is dan ook mijn eerste en laatste klaptelefoon. Maar de powerbank is tot die tijd een goede oplossing.
 
Zo gauw de route is gestart kan je hem toch uitzetten? Je kan dan alleen de reroute functie niet gebruiken zover ik begreep.
Rerouten kan niet zonder internetverbinding.
De telefoon echt uit kan niet want de Beeline is alleen maar een display en krijgt de commando's van de smartphone tijdens het navigeren.
Het scherm op zwart kan natuurlijk wel tijdens het navigeren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan