Beeline GPS apparaat

Welke sites kunnen jullie aanraden om leuke routes te downloaden in gpx? Maak eigenlijk altijd zelf een globale route en zie onderweg meest wel of ik t ga aanpassen. Maar wil graag wat ideeën opdoen door routes van andere te bekijken...
 
Welke sites kunnen jullie aanraden om leuke routes te downloaden in gpx? Maak eigenlijk altijd zelf een globale route en zie onderweg meest wel of ik t ga aanpassen. Maar wil graag wat ideeën opdoen door routes van andere te bekijken...
Kurviger
Hier maak je leuke routes, kan je ook aangeven hoeveel km je wilt rijden en in welke richting
 
Vandaag mijn Beeline Moto binnen gekregen. Morgen eens proberen op de motor.
Deze week al wat geoefend met de app in de auto, dus helemaal nieuw is het niet.

Iemand trouwens een idee wat "Herinneringen route afslag" voor instelling is?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-01-26-18-53-44-19_2eac6aa3577a3ff546c506242125b2e0.jpg
    Screenshot_2024-01-26-18-53-44-19_2eac6aa3577a3ff546c506242125b2e0.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Waarderingen: MDS
Gelukkig, het kwam mij ook al niet bekend voor. In de praktijk heb ik de smartphone in mijn rugzak en zie het scherm daarvan dus nooit onderweg.

Het zou overigens fijn zijn als een afsluitbaar houdertje te krijgen was voor de Beeline. Ik was vandaag alweer een heel eind van mijn motor weggelopen toen ik me realiseerde dat ik vergeten was dat de Beeline nog op het stuur zat. Ben niet terug gegaan en hoopte maar dat hij er nog op zou zitten bij terugkomst. Dat was ook zo. De meeste mensen weten gelukkig niet wat dat voor ding is.
 
Volgens mij is dat alleen een optie op de telefoon app. Ik zie die optie niet in de app van beeline.
Ja ik denk inderdaad dat het om meldingen op de telefoon gaat. Die zit bij mij ook in de binnenzak, dus niet nodig.

Vandaag 160km met de beeline gereden. Eigenlijk maar 1x fout gereden en dat kwam doordat het eindpunt direct na een rotonde zat. Voor ik dat door had, had ik al een paar rondjes gemaakt🤣
 
Dat overkomt je met een beeline uiteraard eerder dan als je met een kaart op het scherm gaat rijden. Maar toch, hij brengt me toch nu toe altijd waar ik wezen moet. Met soms een kleine omweg maar, met een motor, is omkeren vaak redelijk eenvoudig.
 
Klopt, ik ben er ook erg tevreden mee. Voor de motor vind ik dit de ideale manier van navigeren.
Nu nog op zoek naar wat mooie routes om te importeren. Zag wat reacties hierboven een aantal handige links👍
 
Inderdaad, ideaal! Je hoeft geen stroomvoorziening op je motor te maken, het is geen lomp ding, relatief goedkoop en maakt gebruik van de gps die je toch al in je zak had. Als ik een andere motor meekrijg kan ik hem in een paar seconden overzetten. Ik begrijp niet dat ze nog altijd vrij onbekend zijn. Ik heb al bij verschillende motorzaken moeten uitleggen wat het voor een ding was.
 
Nog een tip; als je een smartphone met een kleine accu hebt is het verstandig om een powerbank in je binnenzak of rugzak te hebben. De Beeline zelf doet een eeuwigheid op zijn accu maar de smartphone krijgt wel wat meer honger tijdens het navigeren. Ook als het scherm uit staat. Ik had eerst een Flip 3 met een minuscule accu. Die had bij lange ritten wel een infuus van de powerbank nodig. Nu, met de S23Ultra, heb ik de powerbank nog niet nodig gehad.
 
Nog een tip; als je een smartphone met een kleine accu hebt is het verstandig om een powerbank in je binnenzak of rugzak te hebben. De Beeline zelf doet een eeuwigheid op zijn accu maar de smartphone krijgt wel wat meer honger tijdens het navigeren. Ook als het scherm uit staat. Ik had eerst een Flip 3 met een minuscule accu. Die had bij lange ritten wel een infuus van de powerbank nodig. Nu, met de S23Ultra, heb ik de powerbank nog niet nodig gehad.
Goede tip voor de langere ritten ja. Verwacht met de accu in mijn OnePlus nord 3 ook geen problemen voorlopig.
 
Gelukkig, het kwam mij ook al niet bekend voor. In de praktijk heb ik de smartphone in mijn rugzak en zie het scherm daarvan dus nooit onderweg.

Het zou overigens fijn zijn als een afsluitbaar houdertje te krijgen was voor de Beeline. Ik was vandaag alweer een heel eind van mijn motor weggelopen toen ik me realiseerde dat ik vergeten was dat de Beeline nog op het stuur zat. Ben niet terug gegaan en hoopte maar dat hij er nog op zou zitten bij terugkomst. Dat was ook zo. De meeste mensen weten gelukkig niet wat dat voor ding is.
Ik was m laatst ook vergeten en werd erop geattendeerd door iemand. Diegene zei, meneer u vergeet uw klokje...😄👍
 
Als je kunt frezen en anodiseren is er best wel iets te fabrieken uit massief aluminium om de Beeline in een afsluitbare, of op zijn minst schroefbare houder te stoppen. Helaas heb ik al lang geen toegang meer tot een freesbank. Net even gegoogled maar er is, behalve de standaard houders, niets te vinden. Dus toch maar een stickertje aan mijn sleutels dat ik dat ding niet moet vergeten.
 
Volgens mij heb je er ook niets aan. Ding is geregistreerd. Heb mn eerste Beeline overgenomen van @HighKing , het heeft heel de hemel en aarde bewogen, om die (defe te) beeline aan de praat te krijgen omdat hij nog gepaird was met oude Bluetooth mobiel. Probeer voor de grap maar eens om als jij hem niet loskoppel in de aap hem verbonden te krijgen met een andere telefoon. Degene die al weten wat het is zullen hem daarom niet pikken. En voor de mensen die niet weten wat het is, lijkt het alsof hij vast zit. Behalve met die o ringen fabricage natuurlijk. Zelf laat ik hem "rustig" zitten als ik hem vergeten ben. Zelfs in Utrecht heeft hij het 1 avond overleefd
 

Bijlagen

  • 20230205_135634.jpg
    20230205_135634.jpg
    117,4 KB · Weergaven: 0
Dan toch maar een case kopen. Misschien combineren met mijn oordoppen zodat ik hem niet vergeet. Ik weet dat de boefjes niets hebben aan de Beeline omdat hij gekoppeld is aan een specifieke telefoon (altijd leuk als je een nieuwe telefoon hebt - denk aan de juiste volgorde!). Helaas weten de boefjes dat waarschijnlijk niet. Maar tot nu toe is er inderdaad geen belangstelling voor geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan