Beeline GPS apparaat

Zouden we achtergrondverlichting met lichtsensor krijgen? Net even bij de reviews gekeken en daar wordt over geklaagd. Nu gaat de achtergrondverlichting blijkbaar aan op het tijdstip als de schemering invalt. Niet in tunnels. Eerlijk gezegd was me dat niet eens opgevallen....

Willen we ook een luxere bevestiging? Ik heb de barmount gehad maar kreeg hem niet goed passend op een tapered stuur. Weer terug gegaan naar de elastiekjes en dat werkt eigenlijk best goed. Alleen jammer dat het hele ding een beetje mee veert bij het op en af klikken van de Beeline. Eigenlijk moet je dat met twee handen doen. Ook ben ik bang dat een elastiekje breekt onder het rijden. Moet de Beeline een vangkoordje hebben zodat je hem niet kwijtraakt als een elastiekje breekt? Kortom, wat zouden we als Beeline gebruikers willen?
Weergave als de velo 2 lijkt me ook wel aardig eigenlijk. Als ie dan niet groter wordt. Dus ook een kleinere rand om het scherm.
En verlichte weergave inderdaad.

IMG_2240.jpeg
 
Op zich zou het wel fijn zijn om iets meer detail te krijgen dan het pijltje, bolletje en afstanden maar ik vraag me af of het scherm daar groot genoeg voor is. Het gaat op de motor tenslotte harder als op de fiets en of je hersenen tijd krijgen om de extra informatie van een klein scherm op te nemen? Misschien wel, ik zou het moeten proberen. Maar er is in het draadje over navigeren met je mobiel ook wel eens aangedragen dat het fijn is om het verloop van een bocht te kunnen zien. Dat kan uiteraard alleen met een kaart of deel daarvan. Dan kom je toch weer in de richting van een TomTom Vio,
 
Begrijp ik het goed dat er constant op dat schermpje gekeken wordt om te zien waar je naar toe moet dus elke keer als je kijkt de verkeerssituatie missen lijkt me niet wenselijk en zeer onveilig. :N
 
Als je eenmaal gewend bent aan de beeline, zie je in 1 oogopslag waar je heen moet. Tenminste ik wel.
Dit inderdaad!
De Beeline biedt als groot voordeel boven reguliere navigatie dat alle noodzakelijke informatie is gereduceerd tot enkele symbolen.
Je kunt dus met minder staar-tijd zien hoe je route gaat.
 
Hartelijk dank voor reacties maar voel me wel een beetje aangevallen op mijn reactie ik heb een Zumo 595LM welke mij verteld wanneer ik waar naar toe moet zonder dat ik op het scherm hoef te kijken en dat was gewoon mijn opmerking over dit soort navigatie systeem. :]
 
ijk dank voor reacties maar voel me wel een beetje aangevallen op mijn reactie ik heb een Zumo 595LM welke mij verteld wanneer ik waar naar toe moet zonder dat ik op het scherm hoef te kijken en dat was gewoon mijn opmerking over dit soort navigatie systeem. :]

Als je gesproken navigatie wilt hebben kun je toch net zo goed google maps en een headset gebruiken?

De beeline laat bijvoorbeeld op het scherm zien 550 meter rechtsaf.

Alleen in een stad is de beeline wat minder handig in mijn ogen

db
 
Hartelijk dank voor reacties maar voel me wel een beetje aangevallen op mijn reactie ik heb een Zumo 595LM welke mij verteld wanneer ik waar naar toe moet zonder dat ik op het scherm hoef te kijken en dat was gewoon mijn opmerking over dit soort navigatie systeem. :]
Jammer dat je je een beetje aangevallen voelt.
Dat was niet de bedoeling.
Zelf heb ik een Garmin 660 gehad waar ik zeer tevreden over was. Op aanraden van een motor handelaar heb ik een TomTom 550 gekocht als opvolger. Heb ik erg veel spijt van gekregen.
Daarop de Beeline gekocht.
Toegegeven: die moet het zonder gesproken begeleiding doen. Maar daar was ik al aan gewend nadat ik de Garmin + Sena in mijn toenmalige helm had weg gedaan.
Mis ik dus niet echt.

De Beeline Moto II ziet er zo goed uit dat ik overweeg een upgrade te doen.
 
Het hangt allemaal van de prijs af. Ik vrees dat de Moto II een heel stuk duurder gaat worden en dat je nu een mount hebt om onderweg te laden is een beetje verdacht. Bij de Moto I is dat namelijk eigenlijk nooit nodig, dat ding gaat zo lang op zijn interne accu mee. Verder ziet de Moto II er wel fraai uit maar ik ga mijn Beeline nog niet naar de WeCycle box verbannen. Zonde! Op Marktplaats zullen binnenkort wel de nodige Moto I te koop komen.
 
Ben benieuwd … maar ik word wel enthousiast van dat filmpje hoor.
De mijnes zou tzt zomaar op MP kunnen gaan.
Ik vermoed wel dat de levering nog wel een poosje op zich laat wachten, zoals dat gaat.
Heb met de mijne haast 10.000km plezier gehad, zo’n 850 rij uren volgens de app.
Niks mis met het concept, kan het iedereen aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Zal het laden op de houder nódig zijn, of een mogelijkheid? Het feit dat er geen enkele kabel aangesloten wordt vind ik juist een heel grote plus van de Beeline.
 
  • Eens
Waarderingen: KvM
Zal het laden op de houder nódig zijn, of een mogelijkheid? Het feit dat er geen enkele kabel aangesloten wordt vind ik juist een heel grote plus van de Beeline.
Dat is een mogelijkheid. Accuduur is nog 14 uur geven ze aan op de Kickstarter pagina.
Dat zal allicht nog langer zijn aangezien de moto 1 ook een stuk langer mee gaat dan de aangegeven accuduur.
 
Werd voor de Moto 1 ook 14 uur aangegeven dan? Als de opgegeven accuduur gelijk is gebleven zal de laad mogelijkheid niet nodig zijn tenzij je gewend bent om non-stop naar de Noordkaap te rijden.
 
Werd voor de Moto 1 ook 14 uur aangegeven dan? Als de opgegeven accuduur gelijk is gebleven zal de laad mogelijkheid niet nodig zijn tenzij je gewend bent om non-stop naar de Noordkaap te rijden.

Van een willekeurige site:

30 uur onderweg
De Moto werkt 30 uur na één keer opladen. Het opladen duurt een uur. Stand-by tijd is maanden.

Zit nu wel serieus naar de Kickstarter te kijken. Vond de Beeline al leuk, maar nu met de nieuwe versie helemaal. Rij alleen veel te weinig om er echt iets aan te hebben ... maar het jeukt toch ;).
 
Terug
Bovenaan Onderaan