Beeline GPS apparaat

Dan moet ik wat ontvetter meenemen als ik de scoot volgende week ophaal. Ik heb op de terugweg de Beeline wel nodig. De AK550 heeft wel dat Noodoe gebeuren aan boord maar ik verwacht niet dat gelijk aan de praat te krijgen om te navigeren.

Als je nog ergens zo'n verpakte alcohol doekje hebt om een screen protector te zetten?

Een drupje spiritus en een papiertje zal ook werken, dasty denk ik ook wel trouwens.

db
 
In het kader van N+1 krijgt mijn motor binnenkort gezelschap van een Kymco AK550. Nu kan op dat stuur niet de normale houder met elastiekjes en monteren en op de spiegel gaat ook niet omdat die ver naar voren op de kuip staan. Blijft dus over dat plakding dat nog ongebruikt in de Beeline verpakking zit. De grote vraag; kan ik die plakbevestiging vertrouwen of levert Beeline die dingen alleen erbij ter bevordering van de verkoop van Beelines?
Ik heb hem achter de ruit op de teller van de NTV zitten. Zit al jaren als een huis. Dus ik vertrouw hem onderhand wel.

Wel even goed schoonmaken en ontvetten voor het plakken.
 
Yep, heb al een isopropanol doekje gevonden (in verpakking uiteraard). Die was nog over van mijn Scottoiler. Dus ontvetten ter plekke is geen probleem.
 
Ook ik heb de plakker gebruikt na goed ontvetten, en deze zit al een aantal maanden als een huis op mijn MT 07. Wel heb ik voor de zekerheid een zwart koortje door de beugel gehaald. Als hij los komt, blijft het spul in ieder geval hangen. Ik maak me trouwens meer zorgen over het loskomen door het verwijderen van de Beeline. Dat kost nog best wat kracht.
 
Veiligheids koordje zat ik ook aan te denken. Maar ik heb de plakker afgelopen zaterdag ter plekke op het plastic gezet (na eerst ontvetten met isopropanol) en het lijkt zeer stevig te zitten. Ik ben vrijwel onmiddellijk aan de terugreis van meer dan 100km snelweg begonnen en ook wat regen gehad. Het ding zit er nog stevig op.
@Sibilatrix de extra kracht om de Beeline eraf te klikken is wel een dingetje. Maar ik laat de mijne steeds vaker gewoon zitten. De paar mensen die wel weten wat voor ding het is weten ook dat inmiddels de Moto II uit is. Die hoeven mijn Moto niet. Bovendien weten die ook dat een Beeline aan een specifieke telefoon gekoppeld blijft,
 
Volgens mij is er wel een methode om de Beeline weer naar fabrieksinstellingen te krijgen. Is alweer een tijd geleden dat ik daar mee heb zitten knoeien, het fijne weet ik er niet meer van. Volgens mij was dat bij een overstap naar een nieuwe telefoon. Ik had op de oude al de app verwijderd zonder de Beeline af te melden.
 
Vandaag even zitten spelen met Noodoe op de Kymco. Een soort AndroidAuto voorloper van Kymco. Pairing is zo'n beetje gelijk aan pairing met de Beeline. Ik kan een paar widgets op Noodoe zetten; een klok en een weer app. Navigeren via de smartphone op het scherm in het dashboard kan ook maar is helaas niet gratis. Er staat nu nog een gedateerde Duitse kaart op. Ik kan de Benelux kaart ook kopen voor €20 maar, gezien de twijfelachtige reputatie van Noodoe, blijf ik maar bij de Beeline. Die kan ik tenminste ook van de ene motor op de andere meenemen.
Jammer dat een navigatie die toch via de smartphone loopt toch weer betaald moet worden. We zijn wat betreft wel verwend met Beeline.
 
Volgens mij is er wel een methode om de Beeline weer naar fabrieksinstellingen te krijgen. Is alweer een tijd geleden dat ik daar mee heb zitten knoeien, het fijne weet ik er niet meer van. Volgens mij was dat bij een overstap naar een nieuwe telefoon. Ik had op de oude al de app verwijderd zonder de Beeline af te melden.
Het moet inderdaad bijna wel kunnen. Ik zal me er ook eens in verdiepen. Altijd handig om daarmee al bekend te zijn, mocht het nodig zijn.
 
Vandaag even zitten spelen met Noodoe op de Kymco. Een soort AndroidAuto voorloper van Kymco. Pairing is zo'n beetje gelijk aan pairing met de Beeline. Ik kan een paar widgets op Noodoe zetten; een klok en een weer app. Navigeren via de smartphone op het scherm in het dashboard kan ook maar is helaas niet gratis. Er staat nu nog een gedateerde Duitse kaart op. Ik kan de Benelux kaart ook kopen voor €20 maar, gezien de twijfelachtige reputatie van Noodoe, blijf ik maar bij de Beeline. Die kan ik tenminste ook van de ene motor op de andere meenemen.
Jammer dat een navigatie die toch via de smartphone loopt toch weer betaald moet worden. We zijn wat betreft wel verwend met Beeline.
Inderdaad, Beeline heeft een mooi concept. Wel zag ik laatst op de website van Beeline dat ze een premium abbo (Beeline+) hebben voor twee landen, waaronder de UK. Er zijn dan een aantal nieuwe opties. Je kan de app een rondrit laten genereren en gesproken instructies worden een optie. Dat zou dan iets van €5,- per maand moeten gaan kosten.
 
Jammer dat een navigatie die toch via de smartphone loopt toch weer betaald moet worden. We zijn wat betreft wel verwend met Beeline.

Beeline loopt anders ook via je smartphone. Doet niets zonder. :)
Maar het kan idd wel gratis via bijv OpenStreetMap, wat ze bij Beeline gebruiken.
 
Ik bedoelde eigenlijk ook: niet jammer dat het via de smartphone loopt (die heb ik toch bij me) maar wel jammer dat het bij Noodoe wel betaald moet worden terwijl Beeline gratis is. Aangezien ik toch een Beeline heb ga ik geen nieuwe kaart kopen voor Noodoe. Dat schermpje is nu een klok geworden. Totdat ik die widget ook moet gaan betalen..,,.
 
Terug
Bovenaan Onderaan