Beginner Tips door een Beginner ivm motorkleding. +artikels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prepriani

MF'er
22 jul 2010
208
0
antwerpen
Hallo mede MF-ers,

Als beginnend motorrijder ben ik opzoek naar info over goede motorkleding.
hierbij al een korte wegenkaart :W

Motorpak.
Als motorpak heb ik dankzij deze site een super motorpak op de kop kunnen tikken tegen een ongeloofelijk goede prijs, een redgate combi motorpak van MJK Leathers uit nederland. Het was de moeite waard om even de grens over te steken. 499 euro!
bron:


Deze mensen winnen je vertrouwen door eigen vakmanschap! Eerste klas!
Een 1-delig racepak op maat is bijna even duur als het beste commercieel arlen ness racepak.

Helm.
Om de qualiteit van een helm te bepalen kan je richten op de site van een onafhankelijk onderzoek centrum. De resultaten zijn vrij te bekijken.
Goed om weten is dat dit centrum zich richt op de europese CE norm en niet op snell.
(Volgens het internet zou de sharp test meer gericht zijn op de inpakt-absorptie van een helm, en de snell test meer op het aantal G kracht een helm kan verdragen.
Een aanvaardbare norm zou voor snell liggen op een inpakt van 300G !?
Een aanvaardbare norm voor de CE norm is 270G. Wat nog veel is, maar al lager!



Persoonlijk ga ik voor een:
Shark RSX (hier en daar nog te verkrijgen)
Bell M5X zwart/Geel
HJC HQ1


Laarzen en handschoenen

Weten jullie nog enkele goede merken, wat gebruik je zelf?
Welke protectie is belangrijk en het soort materiaal?

Rugprotectie

Wat zijn jullie ervaringen? Wat raden jullie aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grens oversteken voor een Nederlands product? je zit hier op een Nederlands forum hoor ;)

Je 2e linkje werkt niet..en je eerste alinea lijkt meer op spam..snap eigenlijk nog niet echt je vraag/ wat je wilt delen?

Nouja qua kleding:

Pak: zwart leder race-combi van Evolution. Waarom? past gewoon goed en zat met 500euro ook nog in budget.

Helm: Kiwi K600 Blackline. Gekocht toen het bedrijf al jaaaren falliet was, eigenlijk gekocht omdat hij goed bij mijn MF naam past..en hij is zwart.

Handschoenen: Geen idee welk merk, ik heb al 6 typen gehad..en heb nu zwart leer met chrome-knokkels. Kwam uit een 30euro grabbelbak op de motorbeurs. Zit niet geweldig maar glimt mooi.

Laarzen: Buse, goedkoopste die ik kon vinden zonder ze via internet te hoeven bestellen. Zit wel netjes maar weinig zool over na 6 jaar rijden.

Rugprotector: Que? dat spul zit al in mijn pak..
 
Laatst bewerkt:
Van dat pak weet ik het niet, vind ze er een beetje raar uitzien, niet erg mooi iig.

Helmen zijn alweer wel een goede keuze, maar hierbij is de pasvorm het belangrijkst.

Laarzen: gebruik zelf Sidi Vertigo Corsa, maar als die wat te duur zijn kun je ook voor de normale Sidi Vertigo's kiezen, erg goede laarzen!

Hanschoenen: Heb zelf Alpinestar SP-2 handschoenen, maar er zijn vele anderen(meestal ook duurder).

Rugprotectie: Ik gebruik zelf een Lidl rugprotector, heeft bij mijn crash goed gewerkt, maar laat qua comfort wat te wensen over. Er staat ergens een test met verschillende rugprotectors online, en daarbij kwam een Buse protector in ieder geval goed uit de bus.
 
Bedankt voor de tips.
En elkaar die kleine pleziertjes gunnen, daar zijn we toch buren voor ;)

Dit topic zit in het kader van een kwalitatief motorpak voor een beginnend motorrijder aan een redelijke prijs. Met de nodige artikels en aanwijzingspunten om er een eigen meening over te vormen. (nog niet in slaap vallen zzz)

Alpinestars ziet er inderdaad ook goed uit.
Berik daar heb ik ook al aan gedacht of Arlen ness

SHARP HELMET TEST bron:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je komt je even registreren met dit verhaal? Lijkt mij toch wel enig eigen belang aan verbonden. Dit topic gaat op slot, verder zullen we je postgedrag kritisch volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan