Bekeuren omdat het moet ..

Ray1981

geblokkeerd account
10 aug 2006
4.168
1
Enschede
NRC - Nieuws, achtergronden en onderzoeksjournalistiek

Rotterdam, 30 mei. Agenten van enkele politiekorpsen moeten extra bekeuringen uitschrijven om aan de landelijk vastgestelde prestatienormen te voldoen. Dat komt omdat ze begin dit jaar tijdens landelijke acties voor een betere cao geen boetes hebben uitgedeeld. Dat zeggen de politiebonden NPB en ACP.

Het niet uitschrijven van bekeuringen heeft de Nederlandse schatkist naar schatting miljoenen gekost. Volgens cijfers van het Centraal Justiteel Incassobureau werden in de maanden december, januari en februari ruim 630.000 bekeuringen minder uitgeschreven dan in dezelfde maanden een jaar eerder. Volgens de NPB proberen enkele politiekorpsen, welke is onduidelijk, het beoogde aantal jaarlijkse bekeuringen alsnog te halen door individuele prestatieafspraken met agenten te maken. Sommige agenten zouden zelfs een contract moeten tekenen. Enkele „verbijsterde” leden namen daarop contact op met de NPB.

ik had al zo'n idee dat de burger weer de dupe zou worden van de stakingen.
de politie doet hun werk dus niet voor de verkeersveiligheid of handhaving openbare orde maar zijn dus het verlengde van de belastingdienst.

weer te walgelijk voor woorden hoe het eraan toegaat, en de prestatieafspraken/targets voor bekeuringen bestaan dus ook nog steeds.

met andere woorden, ook al gedraag je je keurig, meneer de agent zal net zolang zoeken totdat hij iets heeft om te bekeuren |(
 
NRC - Nieuws, achtergronden en onderzoeksjournalistiek had al zo'n idee dat de burger weer de dupe zou worden van de stakingen.
de politie doet hun werk dus niet voor de verkeersveiligheid of handhaving openbare orde maar zijn dus het verlengde van de belastingdienst.

weer te walgelijk voor woorden hoe het eraan toegaat, en de prestatieafspraken/targets voor bekeuringen bestaan dus ook nog steeds.

met andere woorden, ook al gedraag je je keurig, meneer de agent zal net zolang zoeken totdat hij iets heeft om te bekeuren |(

yeeaaaahhhh pliesiebashen *O* :/

Als er niets te bekeuren valt kan er ook niet bekeurd worden, lijkt mij zo. T zal wel gaan over dat er minder door de vingers gezien moet worden. Agenten zijn, volgens mij, niet verplicht om te bekeuren.
 
yeeaaaahhhh pliesiebashen *O* :/

Als er niets te bekeuren valt kan er ook niet bekeurd worden, lijkt mij zo. T zal wel gaan over dat er minder door de vingers gezien moet worden. Agenten zijn, volgens mij, niet verplicht om te bekeuren.


ik bedoel het niet als politiebashen.
als je het bericht leest krijg je ook de indruk dat ze verplicht worden en dat er leden klagen.
feit is wel dat de werknemer ze het opdraagt... en dat wij dus en de stakingen betalen en hun loonsverhoging :r

het is dus deze fantastische overheid die ons er weer mee opzadelt.

en ik weet zeker dat als je je best doet dat je bij iedere verkeersdeelenemer wel iets kunt vinden wat niet conform de regels is...
 
Laatst bewerkt:
niet verplicht, maar toch een quotum

zoeken tot je iets vindt, minder door de vingers zien, achter meer dingen aangaan --> minder tijd om boeven te vangen --> burgers geirriteerder ofzo...

Alles gaat omhoog qua prijs, ook bekeuringen, maar alle inkomens blijven gelijk/gaan omlaag (middenstand en lager)...

feest, Nederland 3de wereldland
 
Ik zet in;

Zorrug dat je d'r bij komt, bij de politie, bij de politie

Zorrug dat je d'r bij komt, bij de politie moet je zijn

Je staat voor l*l voor honderdduizend mensen die je allemaal het graf in willen wensen

Zorrug dat je d'r bij komt, bij de politie moet je zijn

/sorry, tis vrijdagmiddag, moet kunnen toch?

Politieagenten voeren ook alleen maar beleid uit, ja toch. En als ze te weinig schrijven krijgen ze op hun falie. Zoals hierboven vermeld. Ik ben niet tegen belastingen, ik betaal ook netjes al mijn belastingen, bekeuringen (sinds ik motor rij heb ik geen 1 meer gehad overigens, knock on wood) , tis alleen zo jammer dat ik er 'niets' voor terug krijg!
 
Laatst bewerkt:
niet verplicht, maar toch een quotum
Je moet je quota als agent maar eens niet halen aan het einde van het jaar. Raad eens wie er met z'n hakjes kan tikken? Maar toch vind ik het wel meevallen. Als je niets verkeerd doet dan zal oom agent over het algemeen echt niet zijn boekje trekken. Alleen krijg je tegenwoordig bijna geen waarschuwing meer, maar gelijk een boterbriefje voor de agent in kwestie :)
 
Tis ook kut voor die agenten, want lijkt me sterk dat ze allemaal zo graag schrijven.


ja dat is wel duidelijk alvraag ik me af of de BOA's zoals je ze ziet in wegmisbruikers er niet op geilen om zoveel mogelijk rijbewijzen in te nemen en te schrijven.

voo de gewone agent betekend het iig dat hun imago weer eens flink klappen gaat krijgen, ik hoop ook dat ze nu weer in het verzet komen want door hun werkgever worden ze nu wel het pispaaltje...
 
Je moet je quota als agent maar eens niet halen aan het einde van het jaar. Raad eens wie er met z'n hakjes kan tikken? Maar toch vind ik het wel meevallen. Als je niets verkeerd doet dan zal oom agent over het algemeen echt niet zijn boekje trekken. Alleen krijg je tegenwoordig bijna geen waarschuwing meer, maar gelijk een boterbriefje voor de agent in kwestie :)


en dat is dus echt niet iets wat werkt ...

laatst staande gehouden omdat ik echt te hard ging met de motor, ver boven inname rijbewijs. ik reedt wel veilig en de weg leende zich er voor en het was in mijn geval ff een piek (10 seconden het gas open en toen weer dicht).

ik had alles netjes voor elkaar en de agenten die in eerste instantie flink over de zeik waren (komt omdat er een paar maand geleden een jongen van mijn leeftijd en zelfde motor is verongelukt) werden weer vriendelijk en gaven me de tip om naar dld te gaan als ik wou gassen en ik kreeg een compliment over hoe mijn motor er bij stond *D.

dat heeft meer indruk op mij gemaakt dan de bekeuring van 16 euro voor 4 km te hard die ik laatst heb gekregen ....
 
ja dat is wel duidelijk alvraag ik me af of de BOA's zoals je ze ziet in wegmisbruikers er niet op geilen om zoveel mogelijk rijbewijzen in te nemen en te schrijven.
Die zijn er zeker bij. Ken ook een motor agent die stoer verteld hoe hij mensen naait op verjaardagen enzo. Hoe hij vlakt achter de werk aan de weg bordjes gaat staan en dan de mensen aanhoudt, met een strakke plasser.
 
ja dat is wel duidelijk alvraag ik me af of de BOA's zoals je ze ziet in wegmisbruikers er niet op geilen om zoveel mogelijk rijbewijzen in te nemen en te schrijven.

voo de gewone agent betekend het iig dat hun imago weer eens flink klappen gaat krijgen, ik hoop ook dat ze nu weer in het verzet komen want door hun werkgever worden ze nu wel het pispaaltje...


Vaak zijn BOA's een beetje te actief ja...
Ik bedoel dan de opgewaardeerde stadswacht.

Ontzettend vervelend kunnen ze zijn, en missen
de kwaliteit die een goede diender wel heeft.

En wat wegmisbruikers betreft, vergeet niet dat er een
camera ploeg bij zit hé. Dan kunnen ze mensen bijna niet
wat kado doen ;)
 
Laatst bewerkt:
ja dat is wel duidelijk alvraag ik me af of de BOA's zoals je ze ziet in wegmisbruikers er niet op geilen om zoveel mogelijk rijbewijzen in te nemen en te schrijven.

voo de gewone agent betekend het iig dat hun imago weer eens flink klappen gaat krijgen, ik hoop ook dat ze nu weer in het verzet komen want door hun werkgever worden ze nu wel het pispaaltje...

Dat zij geen BOA's, maar volwaarde opsporingsambtenaren. Kom, laten we eerlijk zijn. Ik ben ook niet roomser dan de paus, maar als je te hard rijdt moet je bereid zijn om op je blaren te zitten. En geloof me, daar ben ik tot 2 jaar geleden meer dan eens achtergekomen :$ Sjees... ik lijk Koos Spee wel |(
 
Laatst bewerkt:
Dat lukt bij Blik op de Weg anders prima........

Idd. Bij wegmisbruikers en blik op de weg worden mensen heel vaak gematst. Stel je heb 4 overtredingen begaan dat je dan 3 hoeft te betalen of zo.. en er worden regelmatig ook waarschuwingen gegeven.

Desondanks slaat het bericht van de TS hélemaal nergens op en worden we weer keihard genaaid door de overheid. Het is pure winst voor ze en ze hoeven er niets, maar dan ook niets voor te doen.
 
Goed gezien, dan zie je waarschijnlijk ook het
verschil in die 2 programma's wel.

Bah, die kleine tuinkabouter flipt al bijna als er
iemand 15km/u te hard rijdt :r

Meer leedvermaak dan wat anders dus :Y
Zie ik ook, het ene is ten behoeve van de verkeersveiligheid, het andere is pure propaganda voor het BVOM.
 
Laatst bewerkt:
Dat zij geen BOA's, maar volwaarde opsporingsambtenaren. Kom, laten we eerlijk zijn. Ik ben ook niet roomser dan de paus, maar als je te hard rijdt moet je bereid zijn om op je blaren te zitten. En geloof me, daar ben ik tot 2 jaar geleden meer dan eens achtergekomen :$ Sjees... ik lijk Koos Spee wel |(


verkeersgedrag wat gevaarlijk is moet worden aangepakt, niet zaken als 4 km te hard en dat soort onzin
 
Hm, desnoods verzinnen ze een bon: u gaf geen richting aan...ik gaf wèl richting aan...nee, u gaf geen... Als men al bewijsmateriaal in bijv. moordzaken verdoezelt of zodanig manipuleert dat onschuldigen de bak indraaien (Putten is een actueel voorbeeld), dan hou ik mijn hart vast als het om de vmbopolizei gaat die bonnenquota moet halen omdat er een afpersingsbegroting gehaald moet worden. En op hun beurt worden die wouten weer afgeperst door hun chefs, want die laatsten spelen in op de angst voor baanverlies...

Afijn, te walgelijk voor woorden, de idee erachter: poenscheppen door mensen foutjes in rekening te brengen om een BEGROTING te halen, godbetert. Het heeft alles met geld inzamelen te maken en weinig meer met verkeersveiligheid en ergens iets van leren. Gewoon botweg de beurs trekken en bek houden.... Onee, dat laatste juist liever niet, want dan kan er lekker nòg een prent worden uitgedeeld.

Ondertussen kunnen ze de simpelste inbraak nog niet oplossen, onze dappere hermandad, die te lamlendig is om tegen die bonnenbegrotingswaanzin te protesteren, maar wel zeer ijverig uit de veren komt als het om een exorbitante looneis gaat. Man man, wat een mentaliteit.
 
als zon agent een beetje ze best doen en geen waarschuwingen geeft kan die zo het 10voudige van ze quota schrijven.... :Z dus wees blij met die quota, als die gehaald is kunnen ze ook kalmer aan doen
 
yeeaaaahhhh pliesiebashen *O* :/

Als er niets te bekeuren valt kan er ook niet bekeurd worden, lijkt mij zo. T zal wel gaan over dat er minder door de vingers gezien moet worden. Agenten zijn, volgens mij, niet verplicht om te bekeuren.

Er is altijd wel wat te vinden om voor te bekeuren, als je maar lang genoeg zoekt.
 
Er is altijd wel wat te vinden om voor te bekeuren, als je maar lang genoeg zoekt.

:Z

Als jij je normaal gedraagt op de weg, wordt je echt niet zomaar bekeurd... :N

Iemand die een bekeuring krijgt heeft zich doorgaans niet aan de regels gehouden, of heeft een voertuig dat niet aan de regels voldoet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan