[Belgie] Fiscaal topic aanslagjaar 2003

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Mischien ff een centraal topic voor vragen ivm aangifte van de belastingen...



Ik had graag de gemiddelde benzineprijs voor Euro 95 gehad voor 2003
 
Als jij mij kan vertellen wat veel te veel maal 1870 liter is wel ja 8-)

veel te veel :+
er bestaat daar ergens een site van, heb daar vorig jaar ook gebruik van gemaakt
zal effe zoeken

* Tom hoopt dat de site nog bij zijn bookmarks staat :?
 
Is dat trouwens bij iedereen dat er geen klad brief meer bijzit??


ik zit hier al lekker te kl :+ ten op mijn officiele brief })
 
aha, heb ondertussen al mijn bookmarks van vorige pc teruggevonden (digitale wanorde :z )

en ... hij zit er niet tussen |( , de link die ik zoek maar wellicht heb ik hem wel nog thuis op de pc, dus effe geduld ... had link denk ik toen via via een link van motornet.be

heb wel nog kladbrief gekregen. ik denk dat dat er altijd bij moet zitten :?
denk toch dat ik me volgend jaar opgeef voor digitale afhandeling. iemand ervaring mee trouwens?
 
Gij doet da nog op papier :?
Ge kunt da tegenwoordig al via het internet he, dan rekent em ook direct uit hoeveel ge terugkrijgt ;) bij mij zal da just genoeg zijn voor een jaarkaart op de ring :9
 
denk toch dat ik me volgend jaar opgeef voor digitale afhandeling. iemand ervaring mee trouwens?

Poepsimpel, t'is gelijk dienen op papier invullen, maar dan met extra help-functie :)
 
Hallo,

Hier zijn de gemiddelde brandstofprijzen voor België in 2003:

Benzine 95: € 1,0260
Normale benzine: € 1,0250
Benzine 98: € 1,0689
Zwavelarme benzine 98: € 1,0644
Diesel: € 0,8025
Zwavelarme diesel: € 0,7659
L.P.G.: € 0,3526
 
Poepsimpel, t'is gelijk dienen op papier invullen, maar dan met extra help-functie :)


Vraag maar eens aan twinfreak :X

Online invullen, bevestiging krijgen...dan paar maand later aangetekende brief dat Uw belastingen niet binnen zijn...Naar de belastingen met dat afgeprint bewijs, zeggen ze daar dat het geen fuck waard is... te laat binnen en inspectie B|
 
Trouwens 1470€ betalen B|



Das meer dan een jaarkaartje op de ring |(



Was eerst zonder beroepsonkosten (moto dus :P ) 3400€ :r
 
Gasten,

Ik heb al een tijdje een moto maar heb nooit mijn kosten ingebracht.
Dit jaar wil ik daar wat verandering in brengen. Ik betaal al genoeg belastingen.
Welke kosten mag ik inbrengen (aankoopprijs (2e handsmoto van 1999), verzekering, kledij, brandstof, verkeersbelastingen,...?) Moet ik dan ook boeven een bepaalde forfait komen met mijn beroepskosten?

Alle hulp is welkom.

Moet men een verdeelsleutel toepassen op het persoonlijk/werkelijk aantal kilometers? Ik rij meestal van en naar het werk maar ook wel en enkele keer voor mezelf.

Alvast bedankt
 
Gasten,

Ik heb al een tijdje een moto maar heb nooit mijn kosten ingebracht.
Dit jaar wil ik daar wat verandering in brengen. Ik betaal al genoeg belastingen.
Welke kosten mag ik inbrengen (aankoopprijs (2e handsmoto van 1999), verzekering, kledij, brandstof, verkeersbelastingen,...?) Moet ik dan ook boeven een bepaalde forfait komen met mijn beroepskosten?

Alle hulp is welkom.

Moet men een verdeelsleutel toepassen op het persoonlijk/werkelijk aantal kilometers? Ik rij meestal van en naar het werk maar ook wel en enkele keer voor mezelf.

Alvast bedankt
tooltje dat'k vorig jaar gebruikt heb:

http://www.tijd.be/mijn_geld/belastingactie/

invullen wordt piece of cake hiermee succes!
 
Mischien ff een centraal topic voor vragen ivm aangifte van de belastingen...



Ik had graag de gemiddelde benzineprijs voor Euro 95 gehad voor 2003
            
Gemiddelde prijs benzine (Super 95) 2003 (€/l):      € 1,03      

Bron: IAB - Instituut van de Accountants en de Belastingsconsulenten
(http://www.iec-iab.be/ned/nieuws_archief.aspx?id=1191)
 
Gasten,

Ik heb al een tijdje een moto maar heb nooit mijn kosten ingebracht.
Dit jaar wil ik daar wat verandering in brengen. Ik betaal al genoeg belastingen.
Welke kosten mag ik inbrengen (aankoopprijs (2e handsmoto van 1999), verzekering, kledij, brandstof, verkeersbelastingen,...?) Moet ik dan ook boeven een bepaalde forfait komen met mijn beroepskosten?

Alle hulp is welkom.

Moet men een verdeelsleutel toepassen op het persoonlijk/werkelijk aantal kilometers? Ik rij meestal van en naar het werk maar ook wel en enkele keer voor mezelf.

Alvast bedankt

Wat mag je inbrengen ?

Aankoopprijs , afschrijven over 3 jaar ingeval van tweedehands moto. Afschrijven over 4 jaar ingeval van een nieuw aangekochte moto. Dus aankoopprijs / 3 =
afschrijving die je mag inbrengen
+ motor- en veiligheidskledij (helm, jas, broek, rugbeschermer,....)
+ motoraccesoires
+ onderhoud
+ verzekering
+ benzine voor woon/werk verkeer
+ verkeersbelasting
+ veiligheid zoals kettingslot, huur afgesloten garagebox, enz.


edit: een verdeelsleutel is niet echt nodig, zolang het geloofwaardig blijft. Heb je bvb ook een auto dan kan je inbrengen dat je de auto voor prive verplaatisngen gebruikt en de moto enkel voor woon/werk verkeer.
Woon je echter 10 km van je werk dan kan je maar 2500 kms justifieren. ALs je dan aankomt draven met facturen voor twee grote en drie kleine onderhoudjes tja, dan wel...

Daniel

 
Laatst bewerkt:
MMm..

Wat gebeurd er indien je al een bedrijfswagen hebt?

Is er een forfait om af te trekken? Kan je niet aangeven dat je in de zomer, en dat het sneller gaat je de moto gebruikt, en je moto thuis laat staan?

Greetz
 
Dus een tweedehandsmoto mag je over 3 jaar inbrengen.
Wat als hij reeds ouder dan 3 jaar is maar je hem nog nooit hebt ingebracht mag je dat dan?
 
Eind september ben ik eindelijk student-af en mag ik me ook dagelijks in het woon-werk verkeer storten. Zoals het er nu uitziet wordt dat iedere dag het traject Antwerpen - Aalst en vv. Een paar vragen over de belastingen:

Maakt het voor de afschrijving nog iets uit hoeveel km's je rijdt? Stel ik rij 50.000 km per jaar dan zal mijn motor sneller zijn waarde verliezen dan bij iemand die maar 10.000 km per jaar rijdt. Accepteert de belastingdienst dan bijvoorbeeld een afschrijving op 2 jaar?

Ik had begrepen dat kleding en dergelijke op 2 jaar afgeschreven wordt. Klopt dit of schrijven jullie dat gelijk op 1 jaar af?

Moet je bonnetjes e.d. meesturen bij de aangifte? Ik doe het onderhoud zelf, en heb bijgevolg daar dus ook geen facturen van. Wel van de onderdelen natuurlijk. Mag je - als je zelf aan je moto werkt - je eigen werkuren in rekening brengen?

voila...leef jullie er maar op los :9
 
Vraag maar eens aan twinfreak :X

Online invullen, bevestiging krijgen...dan paar maand later aangetekende brief dat Uw belastingen niet binnen zijn...Naar de belastingen met dat afgeprint bewijs, zeggen ze daar dat het geen fuck waard is... te laat binnen en inspectie B|

Bovenstaande klopt dus als een bus.
Vorige week eindelijk bericht gekregen over wat ik ga terugbetaald krijgen. zeikers !

Desondanks dat ik bewijs had dat alles correct was ingevuld op web en doorgestuurd (na invullen krijg je soort van afschrift ter bewijs), toch bericht gekregen dat ik zogezegd niet binnengebracht had en dus bijgevolg boete ging ontvangen.

Uiteindelijk boete niet moeten betalen, maar wel alles terug moeten invullen en alle bijlagen moeten toevoegen (begin maar te zoeken |( ). Eerst had ik dit geweigerd omdat de fout bij hen lag en ik hier bewijs van had. Dit maakte echter niet uit -> niet opnieuw invullen = niet afgeven = Boete !!

Dit kan alleen weer gebeuren bij overheidsinstelling. Als een privé bedrijf zoiets lapt staan ze de dag erop in de krant

uitleg belastingsmedewerker = was vorig jaar nog een nieuw testproject, nog niet helemaal op punt, dat dit bepaald risico omtrend falen inhield had ik moeten weten .
 
Terug
Bovenaan Onderaan