Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
What about Mobil 1 V-Twin oil? How is that different from Mobil 1 for passenger cars?
Mobil 1 V-Twin oil is designed for air-cooled, large-displacement bikes. Because of their design, these engines can generate very high localized oil temperatures and high overall bulk-oil temperatures.
As you know, a typical air-cooled V-twin's rear cylinder gets a lot hotter than the front cylinder – it's a matter of airflow. When it's hot out and you're stuck in traffic, the oil temperature in your bike climbs rapidly. Above about 250°F, conventional motor oil is going to break down. Mobil 1 V-Twin synthetic oil is good to above 300F.
Like Mobil 1 Racing 4T 10W-40, Mobil 1 V-Twin has high levels of phosphorus/zinc and the same high-temperature detergent technology for superior wear protection and engine cleanliness, even at elevated oil temperatures.
With Mobil 1 V-Twin oil, you can go the full length of the manufacturer's recommended oil change intervals with ease.
Die heeft Castrol ook al iets van 2-3 jaar.
[afbeelding]
En ik heb er eerder naar gekeken, is voor (lees slechte) luchtgekoelde tweecylinder motoren met grotere motortoleranties, zoals Harley Davidson.
Dus niet voor een hoge toeren draaiende Japanse supersportieve water/olie koeler.
Er zit lood in de V-twin olie.
.
Mobil heeft het ook. En met goede uitleg.
---
<blah>
With Mobil 1 V-Twin oil, you can go the full length of the manufacturer's recommended oil change intervals with ease.
12 uur motorforummen naar de klote.Doe effe opnieuw joh.
Lood zie ik niet staan, maar misschien kijk ik niet goed ?
Verschil met de 15w50 bedoel ik, dan is bij de v-twin de hoeveelheid anti slijtage dopes een stuk hoger.
fantastisch
eerst hadden we olie
daarna olie voor diesels
olie voor motoren
en nu speciale olie voor V-twins
creatieve reclamejongens bij die olieboeren, ik had er niet opgekomen
Olie voor dieselmotoren heeft wel een duidelijk hogere bestendigheid dan gewone motorolie.fantastisch
eerst hadden we olie
daarna olie voor diesels
olie voor motoren
en nu speciale olie voor V-twins
creatieve reclamejongens bij die olieboeren, ik had er niet opgekomen
de fabrikant van mijn duitse luchtgekoelde 1100cc boxer twin schrijft voor 'Motorölwechseln' alleen maar: 'Motorenölsorte: Marken-HD Öl für Ottomotoren der API Klassifikationen SE,SF,SG; Kombination mit CC oder CD Spezifikation.'
helemaal geen speciale olie, zelfs de olie van de lidl en de aldi voldoet aan deze specificaties.
ik twijfel alleen nog of dat ook een marken-HD Öl is die herr BMW bedoeld
Olie voor dieselmotoren heeft wel een duidelijk hogere bestendigheid dan gewone motorolie.
quote]
Wat voor bestendigheid ?
Een diesel vervuilt als de neten, dus er zitten meer dopes in om deze drijvende te houden.Wat voor bestendigheid ?
Best leuk een beetje met de ingredienten spelen. [afbeelding]
Wat is er nog aan SA te krijgen dan.
Ook leuk http://www.etools.org/i4a/pages/index.cfm?pageid=2334 >> klik sa sl vergelijking
Olie voor dieselmotoren heeft wel een duidelijk hogere bestendigheid dan gewone motorolie.
En dat er verschil zit tussen olie voor motorfietsen en autoblokken is ook wel iedereen duidelijk.