Ben ik genaaid, of heb ik een leuke deal?

Datum eerste afgifte Nederland 18 oktober 2005
Datum eerste toelating 18 maart 1997
Datum aanvang tenaamstelling 18 oktober 2005
De datum eerste toelating is de datum dat er voor het eerst een kenteken werd afgegeven. Dat kan ook in België, Frankrijk of Duitsland zijn.

Pas als de datum 30 juni of 28 februari als datum van eerste afgifte wordt genoemd dan moet je oppassen want dan is de datum van eerste toelating (in het buitenland) niet bekend, maar wordt het jaartal van het veronderstelde bouwjaar genomen.

Het kan dus best een 96 fiets zijn, maar in 1997 kwam hij voor het eerst op de weg. Misschien wel in 96 gekocht en na de winter op de weg gekomen.
 
Klinkt als een gevalletje "overjarig model"

Niet druk over maken, wat je ook koopt, als je even later verder zoekt, vindt je ze altijd "goedkoper".

Ik zou het wel aangeven bij je dealer,...misschien sleep je er coulancehalve nog een mooie set laarzen uit,..
 
Ik denk inderdaad niet dat je "genaaid" bent. De datum eerste toelating is de datum dat de motor op kenteken is gekomen, in dit geval in het buitenland.
Het kan wel een 96'er zijn, maar hij is pas in '97 op de weg gekomen, volgens het kenteken. Deze dealer heeft mogelijk kentekens "op voorraad", wat verklaart waarom er een kenteken op zat.

Dat je mogelijk wel wat veel betaald hebt voor een '97 er is je eigen verantwoordelijkheid. Het blijft handel. Ik hoor zelden iemand klagen dat ie te weinig heeft betaald.....
 
De datum eerste toelating is de datum dat er voor het eerst een kenteken werd afgegeven. Dat kan ook in België, Frankrijk of Duitsland zijn.

Pas als de datum 30 juni of 28 februari als datum van eerste afgifte wordt genoemd dan moet je oppassen want dan is de datum van eerste toelating (in het buitenland) niet bekend, maar wordt het jaartal van het veronderstelde bouwjaar genomen.

Het kan dus best een 96 fiets zijn, maar in 1997 kwam hij voor het eerst op de weg. Misschien wel in 96 gekocht en na de winter op de weg gekomen.

Waarom 30 juni en 28 februari en niet 01 januari ?
 
Staat er echt CBR 600 R op het kentekenbewijs? Die heeft volgens mij nooit bestaan... Wel een RR, maar dit lijkt me gewoon een CBR 600 F.
 
Een plaatje van een motor!

(Afbeelding)

Ik heb idd het gevoel dat het een import-fiets is, en wellicht is het mogelijk (weet ik niet) om een kenteken te "reserveren" voordat het kentekenbewijs is afgegeven. Ik zou toch eerst maar eens terug naar De Ruiter, en gewoon vragen over alles wat je dwars zit.

Wel een mooie brommert hoor! veel plezier er mee..



mijn vriendin heeft exact dezelfde motor en die is van 1996 :Y naar het schijnt is het model 1995,

een model 1996 & 1997 hebben volgens mij hele andere kleuren zie hieronder

CBR-600-97.jpg
 
Het hoeveelste topic is dit van iemand die gaat lopen zeiken NADAT hij een motor al gekocht heeft? |(
 
vind het belachelijk duur.

zo'n fiets mag max. € 4500 kosten, en dan moet íe wel in heel goede staat zijn...

ding koste nieuw nog geen 20 k gulden, nu betaal je 12.500...

kortom vind ik dat je genaaid bent ;)



Ts is niet genaaid. TS heeft overeenkomst met verkoper gesloten om voor die prijs met nieuwe achterband en accu en 500 euro kleding de motor te nemen. Hij is hiertoe niet gedwongen neem ik aan. Hij vond dus dat de fiets het waard was. Wilde hij minder betalen, had hij meer moeten afdingen. Of verder moeten kijken.
Ik vind het een mooi ding. Dus niet zeuren en rijden.
 
Ik heb er net zo eentje gehad, is een 95 model. Het ding is op kenteken gezet in 1997, dus de dealer liegt er niet over. Ik ga er van uit dat hij spreekt over bouwjaar, niet over modeljaar. Het is overigens een CBR600F3. Wat de prijs betreft, die lijkt mij stevig, maar je bent natuurlijk niet gedwongen om dat ervoor te betalen. Er staan in ons land honderden CBR 600's te koop en om de een of andere reden heb je gekozen voor deze motor en deze dealer en ben je er ook blij mee (Volkomen terecht, het is een heerlijke fiets, heb er nog wel eens heimwee naar)Laat je plezier door niets vergallen, er is niets mis met dat ding. Mocht je het écht vervelend vinden en je "genaaid" voelen, ga dan naar je dealer en spreek je gevoelens uit. Ook zonder financiele tegemoetkoming van zijn kant kun je dan met een plezierig gevoel en volledig gerustgesteld weer naar buiten komen. Geloof mij, een goede band met je dealer is goud waard. Soms letterlijk, daar kan (achteraf) pingelen om een paar honderd euro of een helm niet tegen op. Kort samengevat mijn advies: Ga naar je dealer, praat de zaak uit en geniet van je motor. :Y

Oh ja, deze motor (en vrijwel elke Honda) heeft één zwak punt; de nokkenaskettingspanner. Er komt gegarandeerd een moment dat je deze gaat horen rammelen en het ding vervangen moet worden. Misschien is dat zelfs al gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Voor 1250 euro meer heb je een gsxr750 uit 2001 nou mij keuze zal snel gemaakt zijn ik had effe maandje of 2 door gespaard is toch slecht weer nu
 
Voor 1250 euro meer heb je een gsxr750 uit 2001 nou mij keuze zal snel gemaakt zijn effe maandje of 2 door sparen is roch slecht weer nu
Gixxer is veel meer gefocussed dan de CBR. CBR is veel meer een allrounder. Als je daarvoor kiest is een Gixxer misschien helemaal niet je ding.
 
Oh ja, deze motor (en vrijwel elke Honda) heeft één zwak punt; de nokkenaskettingspanner. Er komt gegarandeerd een moment dat je deze gaat horen rammelen en het ding vervangen moet worden. Misschien is dat zelfs al gebeurd.
Dat moment ligt toch vast. Net na het aflopen van de garantieperiode. :)
 
Ik denk niet dat je te veel hebt betaald.
€ 5.500 inclusief € 500 kleding/accesoires is dus eigenlijk 5 voor de bike.
Honda is nou eenmaal duur als je ze 2e hands wil kopen. En natuurlijk betaal je ook wat extra omdat je bij de dealer koopt ipv particulier. Maar daar staat tegenover dat je minstens 3 mnd garantie hebt (en misschien wel 6).

Als je zelf tevreden bent met de prijs, moet je eigenlijk niet meer verder gaan met prijzen vergelijken. Je kunt ze altijd wel ergens goedkoper vinden en dan baal je alleen maar.

Gewoon lekker rijden en veel :] plezier.

Ik zou wel ff naar het bouwjaar laten kijken, want dat is natuurlijk wel belangrijk

Honda is als 2de hands helemaal niet zo een dure bike, vergeleken met bijvoorbeeld een Kawasaki. Met 5.500 euro heeft ie (ondanks de kleding van 500,-) wel erg veel betaald. De korting op kleding krijg je sowieso wel bij veel bikes na onderhandelen. Bij dealers is de prijs vaak hoger, maar deze prijs is wel erg hoog.

Maar wat de meeste mensen hier zeggen... niet meer nadenken over de prijs :X Gewoon genieten van het :] tenzij je alsnog complicaties krijgt, dan gaat de prijs pas echt knagen -O- :+
 
Gixxer is veel meer gefocussed dan de CBR. CBR is veel meer een allrounder. Als je daarvoor kiest is een Gixxer misschien helemaal niet je ding.

Misschien wel, maar vraag/aanbod gixxers is heel anders dan van de CBR

ik vind 5000 veel zeker als ik kijk dat ik vorig jaar voor 5500 een '98 kon kopen
bij de dealer (en dat was de prijs voor het "Mooie fiets maar:..." babbeltje)

TS is naar mijn mening niet genaaid, maar ik vind het wel een prijzige fiets
 
Ik heb voor een CBR uit 1995 (over jarig model uit 1994) 1900!! euro betaald. Met 35000km op de teller en geen schade of wat dan ook.. Alleen een versleten achterbandje..

Ik vindt 5500 dus echt teveel.. :)
 
Als ik dit ;

Datum eerste afgifte Nederland 18 oktober 2005
Datum eerste toelating 18 maart 1997
Datum aanvang tenaamstelling 18 oktober 2005

lees, denk ik dat die in 1997 in nederland is geregistreerd.
M.A.W. de meeste jaren heeft die in Nederland gereden.

Wat je nu zegt klopt niet, de datum eerste toelating wil niet zeggen dat ie voor het eerst in Nederland is goedgekeurd voor gebruik op de obw. De datum eerste toelating is de datum dat in EUROPA voor het EERST een goedkeuring is afgegeven voor dit type motorfiets. Wat dus niet wil zeggen dat de motorfiets op dat moment ook daadwerkelijk in Nederland aanwezig was. Gewoon een importfiets en nog een hele mooie ook
:)
 
Misschien wel, maar vraag/aanbod gixxers is heel anders dan van de CBR

ik vind 5000 veel zeker als ik kijk dat ik vorig jaar voor 5500 een '98 kon kopen
bij de dealer (en dat was de prijs voor het "Mooie fiets maar:..." babbeltje)

TS is naar mijn mening niet genaaid, maar ik vind het wel een prijzige fiets
Oh, maar dat ben ik helemaal met je eens. Imho had ie voor dat geld een CBR moeten hebben van 2-3 jaar nieuwer. Dus genaaid: nee. Relatief dure motor: ja. Vond het alleen onzin om te zeggen dat ie dan beter door had kunnen sparen voor een Gixxer750 aangezien dat simpelweg een wat ander type motor is.
 
Ik heb er niet zoveel verstand van als de meeste op dit topic, maar je bike lijkt veel op de mijne,
full


Dat is een CBR uit 95 die ik begin dit jaar heb gekocht voor 4500 pleuri. Het interesseert me niet of het te duur of te goedkoop is, maar of ik er plezier van heb of niet. Ik heb voor 10.000 pleuri plezier dus mij was het dat bedrag meer dan waard. De dealer waar ik 'm gekocht heb voelde betrouwbaar en dat blijkt, nooit problemen en altijd lekker sturen.

Geniet van je fiets, vertel je dealer wat je op je hart heb en ga rijden. :]
 
Het maakt toch niet uit hoeveel je ervoor betaald als je vind dat je te veel betaald hebt dan had je eerst even beter kunnen vergelijken denk ik, maar als je dat niet doet dan moet je achteraf niet meer klagen.
En daarbij als jij plezier hebt met die motor dan is het goed :)

wat betreft die datums, het zal waarschijnlijk gewoon een overjarig model geweest zijn en ik denk niet dat je je eigen druk moet maken over het jaartal 1997 het is dan net het "oude" model.
 
ik vind de ruiter over het algemeen te duur.

ik ben ook van plan tussen de 5500 en de 6000 euro uit te geven, maar dan ga ik voor een aprillia falco uit 2000-2001
 
tsja alles is al gezegd

het is een 95 model welk voor t eerst in 97 op de weg is gekomen
en hij is dus 18 oktober 2005 in nl op kenteken gezet

hier is een leuk overzichtje van de modellen

http://www.cbrclub.nl/specificaties.htm

de prijs is erg stevig op marktplaats zou ie zo een 3500 waard zijn

je zij iets over opgeloste problemen met de accu

dat is het 2e zwakke punt van de cbr namelijk de spanningsregelaar
deze gaat nog wel is stuk en vervolgens de accu ook
let hier dus even op
 
Denk dat je lichtelijk genaaid ben. Die toko zou moeten weten dat het modeljaar niet 1997 is. Overjarig model dus, maar als ie pas in 1997 op kenteken is gekomen is het wel een '97er.

Al met al zou ik zeggen dat je lichtjes genaaid bent. Maar ja, waar wordt je tegenwoordig niet genaaid? Het draait allemaal en overal om de centen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan