Benzinefilters voor ombouw injectie

RempageR1

Die hard MF'er
22 sep 2003
819
87
Zuid-Holland
Goedemorgen,

Ik ben bezig om mijn Yamaha Vmax om te bouwen naar injectie en heb een vraagje over de benzinefilters die ik daarvoor moet gebruiken. Bij injectie heb je, voor wat ik gelezen heb, 2 filters nodig. Daarnaast moet de benzine worden rondgepompt om het systeem op de juiste druk te houden. Er zijn systemen waarbij de regelaar aan het eind van de fuel rail zit, maar ook systemen zoals ik hieronder heb getekend zoals ik het wil aansluiten:

Injectie.JPG

Wat ik lees is dat je twee filters nodig hebt. Een filter die een hogere flow heeft en wat grover is (100 micron) en een die minder flow heeft en wat fijner is (10 micron). Mijn twee vragen:

- Kan ik voor Filter 1 gewoon de huidige benzinefilter blijven gebruiken? Zo niet, welk alternatief is hiervoor?
- Voor de tweede filter heb ik onderstaande op het oog. Het hele systeem is 8mm aansluitingen en de werkdruk is 3.5 bar. Zien jullie dit ook als een goede optie of mis ik iets?

Bedankt!
 
in alle geval kontroleren of de kraan minstens evenveel debiet heeft als de pomp, anders moet er een grotere kraan op.
Zal best mee vallen. Toen ik met mn turbo project begon was ik daar ook bang voor. maar die ouwe kraan van mij kan het prima aan. Beetje tot mijn eigen verbazing.

Wat ik lees op verschillende fora krijg ik het idee dat vaak dingen vervangen/veranderd worden zonder dar er echt noodzaak voor is..
 
Pas op met die imitatie drukregelaars. Ik had een imitatie Tomei prulding....... toen de Walbro pomp zijn werk ging doen spoot er bij iedere klinknagel een straal benzine uit. Dat ding kon zo de prullenbak in. Toen toch maar een FSE drukregelaar er op gezet. Dat gaat prima. Ook een inline pomp (Walbro dus) en slechts 1 benzinefilter (vóór de pomp) en de fiets loopt als een malle. Het filter heb ik bij een automaterialenzaak gekocht.
 
Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik zal voor nu gewoon gaan testen met de huidige filter. Op mijn regelaar zit een drukmeter dus ik kan netjes zien of de druk constant blijft. Wordt vervolgt zodra ik toe ben aan het testen hiervan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan