Benzinekraan xj900f '88 lekt weer!

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.244
Assen
Dag mensen, 2 revisiekitjes in een half jaar ten spijt, de kraan laat op 'on' gewoon vol benzine door..
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit minder tijdelijk op te lossen?
Ik tank geen ethanolhoudende peut.,.
 
Viton is inderdaad goed spul.
Werd op mijn werk altijd gebruikt in revisiepompen.

Kweet alleen niet of Viton ethanol bestendig is.
Maar daar ga ik wel van uit eigenlijk.
Juist viton is WEL ethanol-bestendig. Het algemeen gebruikte NBR (nitril) is dat NIET!

Nitril Butadieen Rubber zit vaak in van die universeel-dozen.
Bij mij was een NBR ring gemonteerd IN de carb in enkele maanden door E5/ E10 opgevreten.
 
Als de kraan niet uitwendig lekt en te duur is om geheel te vervangen, waarom dan geen elektrische of vacuum inline bezinekraan er bij tussen?
vanwege er niet goed bij kunnen/plaatsgebrek maar als komende kit weer gaat lekken een idee, intussen kijken naar een non-vacuumkraan die past en werkt..
 
Ik tank met dit ding toch geen ethanol.. In de carbs zitten veel rubber deeltjes..
In alle benzine bij de pomp zitten altijd aromaten. Deze zorgen voor het opzwellen van rubber. Als je Aspen (zonder aromaten) o.i.d. gaat gebruiken voor de winterstalling trekt dit de aromaten uit het rubber met mogelijk lekkage tot gevolg.
Lees dit even als je meer wil weten.
 
In alle benzine bij de pomp zitten altijd aromaten. Deze zorgen voor het opzwellen van rubber. Als je Aspen (zonder aromaten) o.i.d. gaat gebruiken voor de winterstalling trekt dit de aromaten uit het rubber met mogelijk lekkage tot gevolg.
Lees dit even als je meer wil weten.
Ja mooi,maar dit gaat over E10 en dat gebruikt sammie niet.
 
Dag mensen, 2 revisiekitjes in een half jaar ten spijt, de kraan laat op 'on' gewoon vol benzine door..
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit minder tijdelijk op te lossen?
Ik tank geen ethanolhoudende peut.,.

Gezien het toch best grote aantal storingen die je meld over je motoren zou ik onderhand het advies geven: Breng m naar de dealer.

Ik heb best leuke dingen van jouw hand gelezen maar juist daarom had ik geen topic verwacht over een benzinekraantje.
Ik snap echt niet dat dit voor jou zo'n probleem is ?
 
Je kan er ook een extra kraantje tussen zetten manueel.

Precies dat kraantje had ik voor een klein los test benzinetankje gekocht, voor bij het synchroniseren van de carbs.
Waardeloze constructie. Lekt al als je er naar kijkt. Is linea recta de prullenbak in beland.
 
Gezien het toch best grote aantal storingen die je meld over je motoren zou ik onderhand het advies geven: Breng m naar de dealer.

Ik heb best leuke dingen van jouw hand gelezen maar juist daarom had ik geen topic verwacht over een benzinekraantje.
Ik snap echt niet dat dit voor jou zo'n probleem is ?
Dealer voor een jap uit '88? Die steekt dan zelfde revisiekitje wat dan ook stuk gaat.. Ik zie het verschil niet..
 
Precies dat kraantje had ik voor een klein los test benzinetankje gekocht, voor bij het synchroniseren van de carbs.
Waardeloze constructie. Lekt al als je er naar kijkt. Is linea recta de prullenbak in beland.
Goed om te weten, toch is niet alles van Alie troep.
Ik weet niet of deze kraantjes een groot succes zijn?

Ik vind ze allemaal maar knap goedkoop, té goedkoop.

Ik rijd al een jaar met een elektrisch benzinepompje rond in mijn Volvo 343 (met een reserve pompje in de achterbak).
 
Laatst bewerkt:
Dealer voor een jap uit '88? Die steekt dan zelfde revisiekitje wat dan ook stuk gaat.. Ik zie het verschil niet..

Mijn reply ging niet over de motor, mijn reply ging over jou.

De ene keer post je geniale dingen en de andere keer kom je met echte beginnersvragen waar je vervolgens dagenlang over doorboomt.
Dit soort topic van jouw hand lijken bijna trollen ?
 
Mijn reply ging niet over de motor, mijn reply ging over jou.

De ene keer post je geniale dingen en de andere keer kom je met echte beginnersvragen waar je vervolgens dagenlang over doorboomt.
Dit soort topic van jouw hand lijken bijna trollen ?
Hmm dat is het absoluut niet.. dit is mijn 1ste motor met vacuumkraan en verbaas me er over hoe snel en vaak dat stuk gaat..wat ik niet logisch vind. Ik vraag hier om tips. Dat is alles..(van jouW hand ;) ) Ik neem me voor bij die UK-viton boer spul voor deze kraan te bestellen indien ze dat hebben..
 
dat type Kawa kraan staat ook wel bekend om z n problemen , ik heb er ook een rev. setje ingezet maar wel t oude membraam gebruikt.
na een jaar begon t ding weer wat door te lekken en heb ik een nieuwe kraan gekocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan