beroep gewonnen!

Arthur

Die hard MF'er
24 jul 2001
794
0
Hengelo
Kreeg een tijdje geleden een bekeuring (91 waar 80 mag) en heb de volgende bezwaarbrief geschreven. Nu maar eens niet de standaard tuftufclub brieven gebruikt, want die werken niet meer. Eigenlijk tegen beter weten in, maar kreeg vandaag de bevestiging dat hij nietig is verklaard! Het lijkt erop alsof er toch nog mensen bij justitie werken :}


De officier van justitie
Postbus 419
7600 AK ALMELO

Hengelo, 16 mei 2002

Betreft: bezwaarschrift


Geachte dames en heren,

Hierbij teken ik bezwaar aan tegen de beschikking met nr. 89050781797.

Ik kan mij niet herinneren op het door u aangegeven tijdstip op de door u aangegeven plaats te zijn geweest. Graag zou ik dan ook uw bewijsmateriaal ontvangen, teneinde te controleren of de het gecontroleerde voertuig overeenkomt met het mijne.

Los van het bovenstaande kan ik mij goed voorstellen dat ik een dergelijke overtreding begaan zou kunnen hebben. Voor de onderstaande toelichting doe ik een beroep op uw inlevingsvermogen. Ik zou het in dat kader op prijs stellen indien deze brief wordt behandeld door iemand met ervaring met het besturen van een hoogvermogende sportmotorfiets. Iemand met dergelijke ervaring is mijns inziens beter in staat de volgende toelichting te beoordelen.

Het veilig besturen van een motorfiets vergt een grote mate van toewijding en concentratie, veel meer dan bij het besturen van een auto het geval is. Het accelererend en remmend vermogen van het motorblok is groot. Een snelheidsverschil van 20 km/u wordt ongemerkt binnen enkele seconden overbrugd. Wanneer de verkeerssituatie dusdanig is, dat het veiliger is de concentratie langer dan enkele seconden bij het verkeer in plaats van het dashboard te houden, kan een snelheidsverschil van 11 km/u, zoals door u geconstateerd, ongemerkt optreden. Het verkrampt in de gaten houden van de snelheidsmeter zou gemakkelijk tot een onveilige situatie kunnen leiden. Je zou kunnen stellen dat de door u geconstateerde overtreding van 11 km/u bij een normaal en veilig gebruik van mijn motorfiets, ruim binnen de regeltolerantie ligt. Ik doe daarom een beroep op uw gezond verstand, en roep u op om in het belang van de verkeersveiligheid rekening te houden met de specifieke eigenschappen van het voertuig. Het kan toch niet zo zijn, dat door het naar de letter toepassen van de wegenverkeerswet de veiligheid in het geding raakt.

Uiteraard is mijn veiligheid mij meer waard dan het geld dat met dergelijke overtredingen gemoeid is, dus ik zal voor mijzelf en mijn omgeving mijn rijstijl op dit punt niet veranderen. De misstand van gestraft worden voor een veilig verkeersgedrag wil ik met deze brief bestrijden.

Gezien het bovenstaande verzoek ik u de beschikking nietig te verklaren.
 
Ik heb em geknipt en geplakt.. :)
Je weet maar nooit, waar het goed voor is.

Mooi effe wat eurootjes bespaard.
Maar wees eens eerlijk ben je der echt niet geweest of .... hete je eventjes pinokio :+
 
Wow! Nette brief! En het heeft dus blijkbaar gewerkt. En dat niet alleen, je hebt ook nog eens volledig gelijk. 11 Km te hard is echt weinig op de motor. Gelukkig dachten zij daar ook zo over.
 
Ik heb em geknipt en geplakt.. :)
Je weet maar nooit, waar het goed voor is.

Mooi effe wat eurootjes bespaard.
Maar wees eens eerlijk ben je der echt niet geweest of .... hete je eventjes pinokio :+
STEL dat idd een motorrijder hem heeft gelezen omdat ze gedaan hebben wat Arthur gevraagd heeft (de brief aan iemand doorspelen met verstand...die er verstand van heeft), en ze doen dat in jou geval ook. Dan is gelijk je hele geloofwaardigheid weg. Het is een prima voorbeeldbrief, maar ik zou m niet copieren, daar is het nl ook fout gegaan bij de tuftufclub.
 
STEL dat idd een motorrijder hem heeft gelezen omdat ze gedaan hebben wat Arthur gevraagd heeft (de brief aan iemand doorspelen met verstand...die er verstand van heeft), en ze doen dat in jou geval ook. Dan is gelijk je hele geloofwaardigheid weg. Het is een prima voorbeeldbrief, maar ik zou m niet copieren, daar is het nl ook fout gegaan bij de tuftufclub.

Precies als voorbeeld brief. Kan er altijd iets uithalen wat van toepassing kan zijn. Niet knippen en plakken in een document.
 
koel koel :}


zou dat ook werken als je met 200+ word gepakt?
"ja ik zat even niet op te letten en wilde mijn handschoen goedtrekken via de gashendel (froggy ;) ) en voor ik het wist zat ik op 239 per uur.
ach als u wel eens motor heeft gereden weet u vast wel wat ik bedoel"
 
Ik kreeg vandaag trouwens ook nog een andere brief binnen van justitie. Of ik even 132 eurootjes wil neertellen omdat ik 153 reed (120). Met de auto. "tsja meneer de rechter, het gas van mijn JTD-tje reageert zo snel, zit je ff op het verkeer te letten, en voor je het weet ..."
hmmmm, moet misschien toch wat anders verzinnen.
 
ik heb dezelfde ervaringen met een nette brief

je kunt het best zelf in je eigen woorden een nette brief sturen werkt veel beter
dan die standaard brieven van de tuftufclub etc...
 
Zow :}

Maar als ik die brief zo lees vind ik het toch vreemd dat ze de boete introkken want je reed te hard, wel héél fijn dat ze dat deden natuurlijk.

Gefeliciteerd :)
 
Waarom heb ik daar niet aangedacht toen ik een prent kreeg van 8 kilometer te hard (78 waar je 70 mag in de spits) En ook nog écht om mijn eigen veiligheid!!!! :(

Waneer gaan die blauwen nou eens echt werken... :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan