Beslaan van vizier

laagje dreft met een doekje aanbrengen!

works for me, en zorgt ook voor een frisse odeur binnen de helm :9
 
Of je adem inhouden natuurlijk :P .

(Dit was mijn laatste flauwe grap)

Je bent niet de eerste met die voor de hand liggende grap ;)

laagje dreft met een doekje aanbrengen!

works for me, en zorgt ook voor een frisse odeur binnen de helm :9

Glansspoelmiddel voor de vaatwasser schijnt helemaal fantastisch te zijn.

Zelf nooit geprobeerd. Ik heb een pinlock die het prima doet
 
Laatst bewerkt:
Ja...kan gebeuren hè dat er meer hoogbegaafde mensen tegelijk reageren op een bericht en dat ze allebei nog met dezelfde geniale oplossing komen is al helemaal frapant. 8-)

Jazeker! Is dus ook het bewijs dat dit echt de beste manier is om het beslaan te voorkomen!
 
Ik ga ook voor een laagje afwas middel aan brengen aan de binnenkant van je vizier, en vervolgens lichtjes uitpoetsen,.. Die tip heb ik ook aleens van iemand gekregen, en het werkt super!

Pais
 
He misschien lullig hoor... een Pinlock, dat is duidelijk!

Maar wat is dan precies een Pinlock? :X


Bij last van een beslagen vizier is het raadzaam om een pinlock vizier in je helm te monteren. Dit vizier houdt nl de condens tegen zodat je een confortabel zicht hebt. Je kunt het demonteren bij het reinigen van je vizier en deze pinlocks zijn in diverse kleuren te verkrijgen nl. helder, donker, geel en oranje. De gele en oranje pinlocks zijn vooral fijn in gebruik bij mistig en donker weer. De pinlocks zijn zeer eenvoudig te monteren, laat je niet afschrikken door het boortje wat bijgeleverd wordt. Doormiddel van de

hier plaatje;)

shoeivizier.jpg
 
in m'n Schubert S1 heb ik nooit last van een beslagen vizier, maar wel (ook al is het vizier een beetje open) dat de ingebouwde "zonnebril" snel beslaat aan de binnenkant!
Maar ik zal de dreft truuc eens proberen!
 
Probleem met Dreft etc. is dat het de kunststof van je vizier "bros" kán maken, waardoor het in stukken uit elkaar kan vliegen bij een klapper......

Een Pinlock of Fogcity aan de binnenkant werkt prima. In sommige gevallen kan een neuskapje of -masker ook helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan