Beslagnamd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bent wel heel pessimistisch

Deze is in 3 minuten weg
Screenshot 2023-05-01 at 21-08-37 GPTV Politie Oost-Fryslân zet beelden achtervolging online.png


Verdachte opgepakt, enz... ook al zo'n genie.
 
Het feit dat je het überhaupt hebt over proberen weg te komen zegt mij al genoeg. Daar heb ik 1 woord voor: Kansloos.

En dan dit...|(

Gast, ga een koe melken ofzo.
Als je voor de derde keer in overtreding bent voor het rijden zonder motorrijbewijs, kan de motor beslag genomen worden.

Bij 2x is het bullshit dat je al inbeslagname hebt. Dat probeer ik te zeggen
 

Ik zal je wel even helpen.
1 kort geding aanbrengen en hopen dat je hem gelijk terugkrijgt
2 als de motor voor bewijs wordt bewaard, hopen dat na het de boete en eventuele rechter dat je hem terugkrijgt.
3 je motor proberen terug te kopen op de veiling.
 
Kan er een duidelijke foto van de motor, inclusief kenteken, geplaatst worden? Dit voor als ik wil bieden op een toekomstig kavel bij de domeinen.

Maar jij rijdt zonder rijbewijs op een motor?
Dat kon misschien in de jaren zeventig van de vorige eeuw, maar gezien de drukte op de weg en in de stad is dat zo fout als maar kan. Stel dat je in de toekomst, je bent immers al een recidivist, een persoon kapot rijdt met je motor dan mag ik hopen dat diezelfde rechter je voor jaren in de petoet kiepert.
 
Motor kopen voor je een rijbewijs hebt is niet heel slim. Je gaat er toch op rijden.
Been there done that en mazzel gehad.
Had ook heel anders af kunnen lopen.

@Mankement
Je moet nu op de blaren zitten en die zouden wel eens lang kunnen nabranden als je de boel wel voor elkaar hebt in de toekomst.
Verzekeringen hebben ook toegang tot rechtszaken mbt verkeer en kunnen je nog jarenlang verzekeringen weigeren.
Meer dan een dure WA verzekering bij de Vereende zit er dan niet in.
 
Tja, als je alleen maar wil horen dat het wel goed komt en niet je oren gewassen wil krijgen omdat je een iets minder slimme keuze gemaakt hebt in je leven, dan ben je hier duidelijk aan het verkeerde adres.

Zoals een klant van mij ooit eens op mij reageerde: "Shit doesn't happen. Shit is produced by an asshole"
En dat heb je op dat moment dan maar te incasseren. :P
 
Het niveau stijgt nu naar een ongekende diepte.
Precies waar ik graag ben, in de donkere krochten der aarde///\\\

ohhh, fuk, ik ga off topic hier...

Snel terug on topic:
Zohee, das heel vervelend voor je.
Ik heb geen idee namelijk.
Ben mijn fiets ook een keer kwijt geraakt, en nooit meer terug gezien...
Weet wel dat de polisie de hem niet heeft mee genomen.
(of polisie in burger misschien!?!?)
 
Precies waar ik graag ben, in de donkere krochten der aarde///\\\

ohhh, fuk, ik ga off topic hier...

Snel terug on topic:
Zohee, das heel vervelend voor je.
Ik heb geen idee namelijk.
Ben mijn fiets ook een keer kwijt geraakt, en nooit meer terug gezien...
Weet wel dat de polisie de hem niet heeft mee genomen.
(of polisie in burger misschien!?!?)
Vind het bizar dat politie jou eigendommen zomaar kan afpakken, en dan niet eens teruggeven na betaling boete en eventueel een kantonrechter spreken etc. Een motor kost duizenden euro's wat ik ver boven de straf vind horen van rijden zonder rijbewijs. Immoreel en buitenproportionele actie. Beste actie zou zijn dat hij zijn rijbewijs haalt en dan zijn motor terugkrijgt zodat justitie zeker is dat hij niet opnieuw de fout ingaat.
 
Vind het bizar dat politie jou eigendommen zomaar kan afpakken, en dan niet eens teruggeven na betaling boete en eventueel een kantonrechter spreken etc. Een motor kost duizenden euro's wat ik ver boven de straf vind horen van rijden zonder rijbewijs. Immoreel en buitenproportionele actie. Beste actie zou zijn dat hij zijn rijbewijs haalt en dan zijn motor terugkrijgt zodat justitie zeker is dat hij niet opnieuw de fout ingaat.
Ik vind het echt helemaal prima dat mensen die zonder rijbewijs en dus ook zonder verzekering rondrijden het onmogelijk gemaakt wordt om weer met dat voertuig de weg op te komen, van mij mag dat ding de shredder in, de mogelijke schade bij een ongeval kan vele malen hoger liggen als wat die motor waard is.
 
Vind het bizar dat politie jou eigendommen zomaar kan afpakken, en dan niet eens teruggeven na betaling boete en eventueel een kantonrechter spreken etc. Een motor kost duizenden euro's wat ik ver boven de straf vind horen van rijden zonder rijbewijs. Immoreel en buitenproportionele actie. Beste actie zou zijn dat hij zijn rijbewijs haalt en dan zijn motor terugkrijgt zodat justitie zeker is dat hij niet opnieuw de fout ingaat.
Tip van flip, ga je graf nou niet dieper graven.

Je hebt al zwart op wit bekent dat je regelmatig een overtreding begaat.

Plus gedraag je niet als een 16 jarige die net zijn eerst poes heeft gezien die niet van je moeder is.



PS als mijn reactie ban waardig is neem ik die graag.
 
Vind het bizar dat politie jou eigendommen zomaar kan afpakken, en dan niet eens teruggeven na betaling boete en eventueel een kantonrechter spreken etc. Een motor kost duizenden euro's wat ik ver boven de straf vind horen van rijden zonder rijbewijs. Immoreel en buitenproportionele actie. Beste actie zou zijn dat hij zijn rijbewijs haalt en dan zijn motor terugkrijgt zodat justitie zeker is dat hij niet opnieuw de fout ingaat.

Serieus?

Stap 1, Je hoort de wet te kennen.
Stap 2, WET: Je mag geen motor rijden op de openbare weg zonder rijbewijs
Stap 3, Je wordt aangehouden en krijgt een bekeuring voor het rijden zonder rijbewijs
Stap 4, Je snapt de eerste 3 stappen nog steeds niet en gaat alsnog rijden met diezelfde motor.
Stap 5, Je wordt nogmaals aangehouden met diezelfde motor.

En dan ben je er over verbaasd dat er mogelijkheden zijn dat de politie begrijpt dat je eigenlijk te simpel bent om een paar basisdingen te snappen en ontneemt je de mogelijkheid om nogmaals de wet te overtreden?


Als TS nu met de 3e keer dwars door een complete schoolklas aan kinderen was gereden op vlucht voor de politie, had je het dan nog niet begrepen?

db
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan