Beslagnamd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind het bizar dat politie jou eigendommen zomaar kan afpakken, en dan niet eens teruggeven na betaling boete en eventueel een kantonrechter spreken etc. Een motor kost duizenden euro's wat ik ver boven de straf vind horen van rijden zonder rijbewijs. Immoreel en buitenproportionele actie. Beste actie zou zijn dat hij zijn rijbewijs haalt en dan zijn motor terugkrijgt zodat justitie zeker is dat hij niet opnieuw de fout ingaat.

Zoiets heet wetgeving, en we mogen blij zijn dat het bestaat.
 
Serieus?

Stap 1, Je hoort de wet te kennen.
Stap 2, WET: Je mag geen motor rijden op de openbare weg zonder rijbewijs
Stap 3, Je wordt aangehouden en krijgt een bekeuring voor het rijden zonder rijbewijs
Stap 4, Je snapt de eerste 3 stappen nog steeds niet en gaat alsnog rijden met diezelfde motor.
Stap 5, Je wordt nogmaals aangehouden met diezelfde motor.

En dan ben je er over verbaasd dat er mogelijkheden zijn dat de politie begrijpt dat je eigenlijk te simpel bent om een paar basisdingen te snappen en ontneemt je de mogelijkheid om nogmaals de wet te overtreden?


Als TS nu met de 3e keer dwars door een complete schoolklas aan kinderen was gereden op vlucht voor de politie, had je het dan nog niet begrepen?

db
elke keer de boete verdubbelen bij dezelfde overtreding. inbeslagname vind ik persoonlijk tever gaan. Dat is mijn mening en dat onderbouw ik. Wellicht kan hij bij de rechter een deal maken met rijbewijs behalen en dan terruggave motor. Ik probeer deze gast alleen maar te helpen, is gewoon super klote voor hem
 
Ik vind het echt helemaal prima dat mensen die zonder rijbewijs en dus ook zonder verzekering rondrijden het onmogelijk gemaakt wordt om weer met dat voertuig de weg op te komen, van mij mag dat ding de shredder in, de mogelijke schade bij een ongeval kan vele malen hoger liggen als wat die motor waard is.

Het betreft hier een Scooter, dat is al een reden om dat ding in de shredder te gooien.
 
elke keer de boete verdubbelen bij dezelfde overtreding. inbeslagname vind ik persoonlijk tever gaan. Dat is mijn mening en dat onderbouw ik. Wellicht kan hij bij de rechter een deal maken met rijbewijs behalen en dan terruggave motor. Ik probeer deze gast alleen maar te helpen, is gewoon super klote voor hem

Klote?

Hij doet het toch zelf?
 
Klote?

Hij doet het toch zelf?
klopt maar vraagt om advies. Ik snap dat je hier om kan lachen en niet helemaal serieus bent (wat ik ook ben)maar laten we ook proberen advies te geven. Zullen wel meer mensen zijn die ooit zoiets hebben gehad.
 
klopt maar vraagt om advies. Ik snap dat je hier om kan lachen en niet helemaal serieus bent (wat ik ook ben)maar laten we ook proberen advies te geven. Zullen wel meer mensen zijn die ooit zoiets hebben gehad.

De meeste reageerders hier komen uit een andere tijd waar in veel meer kon en hebben ongetwijfeld allemaal weleens dingen gedaan die niet mogen.
Wat mij betreft mogen we TS dan ook niet veroordelen op dom gedrag ( behalve dat hij scooter rijdt ).

Waar het om gaat is dat als je je billen brand je op de blaren moet zitten.
En dat gewoon accepteren, onderdeel van het spelletje.
 
Het beste advies is: niet doen.
Helaas is dat nu een beetje mosterd na de maaltijd.
TS zal af moeten wachten wat de officier beslist en mogelijk wat de rechter daar vervolgens van vindt.
De bal ligt op dit moment bij justitie.

Nu dus gewoon even stil zitten als je geknipt en geschoren wordt.
 
Laatste bericht dat ik stuur op dit topic:

Klaagschrift indienen​

In veel gevallen lukt het al om de auto terug te krijgen door het indienen van een klaagschrift bij de rechtbank. Het is wel belangrijk dat dit een uitgebreid en goed onderbouwd klaagschrift is want u hebt maar één kans om de auto eerder terug te krijgen. Hoger beroep tegen de beslissing van de rechtbank is niet mogelijk.

laatste tip die ik meegeef:
huur een advocaat in voor een goed onderbouwd klaagschrift. Denk hierbij aan spijt, rijbewijs behalen enzovoort enzovoort
 
Vind het bizar dat politie jou eigendommen zomaar kan afpakken, en dan niet eens teruggeven na betaling boete en eventueel een kantonrechter spreken etc. Een motor kost duizenden euro's wat ik ver boven de straf vind horen van rijden zonder rijbewijs. Immoreel en buitenproportionele actie. Beste actie zou zijn dat hij zijn rijbewijs haalt en dan zijn motor terugkrijgt zodat justitie zeker is dat hij niet opnieuw de fout ingaat.
Zou nog mooier zijn als na de 2e keer de motor wordt afgepakt; en vervolgens door de shredder gaat (Deze kosten mag je ook zelf betalen en je moet toekijken). Verder mag je 2 jaar niet je rijbewijs halen en mag je eerst een cursus "hoe ben ik geen aso" volgen voordat je aan rijlessen mag beginnen bij het CBR (Beetje net als EMG voor mensen met rijbewijs).

Rijden zonder rijbewijs mag van mij nog harder bestraft worden. Je weet precies wat je aan het doen bent. Geen nodige ervaring maar wel op een metalen raket stappen die mensen invalide kan rijden. En wij mogen als samenleving opdraaien voor de kosten.
 
Laatste bericht dat ik stuur op dit topic:

Klaagschrift indienen​

In veel gevallen lukt het al om de auto terug te krijgen door het indienen van een klaagschrift bij de rechtbank. Het is wel belangrijk dat dit een uitgebreid en goed onderbouwd klaagschrift is want u hebt maar één kans om de auto eerder terug te krijgen. Hoger beroep tegen de beslissing van de rechtbank is niet mogelijk.

laatste tip die ik meegeef:
huur een advocaat in voor een goed onderbouwd klaagschrift. Denk hierbij aan spijt, rijbewijs behalen enzovoort enzovoort

Lijkt me inderdaad goed als jij verder niet meer in dit topic post.
En ik adviseer je om de reacties op jouw posts nog eens goed te lezen, dan leer je ook nog wat.
 
Gaat nog best vlotjes zo'n ding.. hoe zou dat eruit zien bij een afgetrapte GSX-R of een Busa?

 
Deer Popcorn GIF
 
Precies waar ik graag ben, in de donkere krochten der INTERNET///\\\
En daar hoor je ook
ohhh, fuk, ik ga off topic hier...
Nou…oh ó…
Snel terug on topic:
Zohee, das heel vervelend voor je.
Voor mij is het niet zo vervelend hè!?
Ik heb geen idee namelijk.
Jongèh…
Ben mijn fiets ook een keer kwijt geraakt, en nooit meer terug gezien...
Weet wel dat de polisie de hem niet heeft mee genomen.
(of polisie in burger misschien!?!?)
Mooi, lekker dan.
 
Vind het bizar dat politie jou eigendommen zomaar kan afpakken, en dan niet eens teruggeven na betaling boete en eventueel een kantonrechter spreken etc. Een motor kost duizenden euro's wat ik ver boven de straf vind horen van rijden zonder rijbewijs. Immoreel en buitenproportionele actie. Beste actie zou zijn dat hij zijn rijbewijs haalt en dan zijn motor terugkrijgt zodat justitie zeker is dat hij niet opnieuw de fout ingaat.
Nee want recidivisme komt ook nooit voor, dat ze er een eigen woord voor hebben bedacht is dan weer vreemd.
 
Hoe krijg je het ook voor elkaar 2x gepakt te worden. Zolang je normaal rijd heeft politie nooit reden om je staande te houden. Gister ook van motor geruild met me pa en ja dan rijd ik zonder rijbewijs omdat die te veel vermogen heeft maar dan rijd je toch rustig.
Maarja politie moet ook niet stoer doen en hem niet in beslag nemen. Ik zou bezwaar maken en gaan lessen en dat laten zien zodat ze er vertrouwen in hebben dat je niet opnieuw de fout ingaat.
Dan zijn zowel je vader als jij ook niet al te slim.
Denk je dat ze je nooit zullen controleren omdat je rustig rijdt?
En wat als je een ongeval krijgt,al is het buiten je schuld,of denk je dat dat niet kan gebeuren als je rustig rijdt?
Ik vermoed dat je vader niet weet wat voor straffen er op staan,om iemand met je voertuig te laten rijden waarvan je weet dat die geen rijbewijs heeft.

En wat betreft TS,rijden zonder rijbewijs = rijden zonder verzekering,en dan is inbeslagname heel normaal.
 
Je kunt het ook omdraaien: inbeslagname is een bescherming voor jezelf tegen eventuele vééél hogere kosten dan die van de motor zelf. Stel: TS raakt nu zijn motor kwijt van een paar duizend euro, dat is kloten natuurlijk. Maar als hij een ongeval had veroorzaakt zonder rijbewijs, schuldvraag is dan niet eens relevant, had hij wellicht tien- tot honderdduizenden euro's aan schadeclaims kunnen krijgen.
Daarom is het wellicht toch beter dat TS zijn motor niet terugkrijgt. De eerste boete hielp blijkbaar niet, dus om erger te voorkomen moet er soms hard worden ingegrepen. Hoe shit dat voor TS ook is, eigen schuld dikke bult.

Het is niet zo dat de politie 'zomaar' een motor in beslag neemt. Er is altijd een voorgeschiedenis die je als eigenaar zelf hebt veroorzaakt. Daarom consequenties aanvaarden en niet huilen.
 
Tuurlijk kan je ook gecontroleerd worden als je rustig rijd, maar door als een dronken bezetene te rijden trek je wel de aandacht en lok je het wel uit.
Dat klopt. Maar als @Friso a2 valt, met de motor van zijn pa, of erger nog iemand anders schade toebrengt ermee, geld ook zijn verzekering niet. aangezien hij geen rijbewijs heeft voor een motor met vol vermogen.
Dat kan je heel veel geld gaan kosten..
 
Tuurlijk kan je ook gecontroleerd worden als je rustig rijd, maar door als een dronken bezetene te rijden trek je wel de aandacht en lok je het wel uit.
Als je dronken op een motor stapt ben je echt niet goed snik :N.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan