Beste motor(en) ooit gemaakt

Evan88

MF'er
3 mrt 2022
206
24
Meppel
Afgelopen jaar kocht ik mijn eerste motor. Een Honda Magna 500 uit 85. Ik wist dat er dingen aan moesten gebeuren en van tevoren heb ik me ingelezen over dit merk waar een hoop mensen lyrisch over zijn. Alles behalve die nokkenassen dan. Met wat hulp van de mensen op dit forum, youtube en mijn WPH ben ik tot besluit te komen er een ander blokje in te zetten (vanwege tikken in het blok en gewoon omdat het leuk is). De oude is eruit, klepjes van de nieuwe gesteld, bij sommige was er verschil in links en rechts van de klepstoter :?
Hopelijk weet ik deze week hoe het nieuwe blok loopt, en of ik het überhaupt allemaal weer mooi op zijn plek krijg. ;) Ik houdt jullie op de hoogte van mijn sleutelervaringen

De Honda vf blokken hadden/hebben veel problemen met olie bij de nokkenassen, en zo heeft elk merk waarschijnlijk wel zijn dingetje. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie meningen over de beste motor ooit en dan doel ik meer op niet kapot te krijgen zeg maar. Een vriend van mij noemde vandaag de BMW k100 serie. De Honda VT,s schijnen ook erg goed te zijn. Pro,s en Cons van elk merk is ook leuk om toe te voegen. Ik zie jullie aanleveringen graag tegemoet.
Evan
 
Zo staat mijn Magna er vandaag bij
 

Bijlagen

  • Inked20220429_121733_LI.jpg
    Inked20220429_121733_LI.jpg
    300,9 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
doorrottende achterbruggen en koelsysteem dat gaat lekken onder de carbs
busje tectyl van 8 euro voor probleem 1, probleem 2 nooit last van gehad op 100k kilometers,
Bij de eerste serie is het wel verstandig nokkenasriem en spanrollen te controleren/ vervangen als nodig.
Verder is het voor mij ene zeer probleemloze motor geweest al is n=1 van toepassing
 
Zag vorige week op marktplaats nog een Aprilia Pegaso Strada 660 met meer dan 2 ton op de teller. Eigenaar vertelde me dat het blok nog nooit open was geweest
 
Terug
Bovenaan Onderaan