Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De zijkant van een band loopt niet recht weg maar onder een hoek. Niemand haalt toch hellings hoeken van 90-graden . Naar mijn mening heeft dit tot gevolg dat de band dan spitser zal moeten zijn (bij dezelfde band breedte).hij hoeft niet spitser te zijn toch, als alleen
de zijkant gewoon een stukkie hoger is..
Maar goed, verdeelde meningen...heerlijk..
Jij was toch Paul...Als ik me nie vergis dan...of is Paul een afkorting voor Pauline of Paula?
als je Comfort wil hebben koop je maar een mercedesEen hogere band heeft wel meer comfort, maar kan wat slapper zijn in de bochten.
Een 120/70 levert een wat zwaarder en stabieler stuurgedrag op en geeft het het wat bredere loopvlak meer grip in het grensgebied. Een 120/70 stuurt wat minder snel in dan een 120/60 maar bij echt plat gaan stuurt de 120/70 weer wat gemakkelijker.
Voor het circuit wordt er altijd een 120/70 gebruikt. Kijk maar naar de circuitbanden van de verschilde merken.
Kawasaki had met zijn ZX6R in 2000 std. een 120/65 gemonteerd om deze eigenschappen te combineren. wat volgens hun perfect was bij deze motor fiets: straat/circuit dus. Pirelli is er overigens mee begonnen.
Bij m n sp1 heeft de dealer ook de vork laten zakken+ straffere voorspanning voor het sneller kunnen insturen ivm die 70'er
Het langzamer insturen wat de 70'er veroorzaakt, is weer op te lossen door de voorpoten wat door te steken, zodat de geometrie weer scherper wordt.
Op die manier heb je wel de lusten van de 70'er (stabieler op grens door groter contactvlak), maar niet de lasten (langzamer insturen)
Dank u.
Het langzamer insturen wat de 70'er veroorzaakt, is weer op te lossen door de voorpoten wat door te steken, zodat de geometrie weer scherper wordt.
Op die manier heb je wel de lusten van de 70'er (stabieler op grens door groter contactvlak), maar niet de lasten (langzamer insturen)
Zit hier met hetzelfde probleem, plus het feit dat ik geen bok voor de voorkant heb. Moet wel nog tussen 5 en 10 mm doorsteken.Dank u.
Ik merk hier dat er veel het verschil niet weten.
Maar ja geeft niet.
Vindt m'n motor ook te zwaar insturen wou vorige week de poten al 5mm laten zakken maar ik zag dat de kuip er daar voor af moet dus dat doe ik wel een andere keer.
Je moet dan %&$&#^* wel uit kijken dat je nog genoeg ruimte in je spatbord overhoudt. De vorige eigenaar van mijn fiets heeft dat dus ff vergeten...
Hmm.. mwoah, ging bij mijn R6 ook maar nét hoor.. Hoor regelmatig een steentje als mijn bandjes warm zijn, maar goed das handig, wordt je meteen er op geattendeerd dat er losliggend grind ligtScheelt maar 6 mm... (tussen een 60 en een 65) Wat is er zo Als je geen 6 mm hebt is er iets verkeerd volgens mij
Vindt m'n motor ook te zwaar insturen wou vorige week de poten al 5mm laten zakken maar ik zag dat de kuip er daar voor af moet dus dat doe ik wel een andere keer.
Meneer Grote Muis, al enige tijd zit ik hier tegenaan te kijken en nu wil ik 't wel eens weten. WTF betekent dit: Voor; Demping: ingaand 5 klikken, uitgaand 2 klikken. Veervoorspanning: 7 ringen zichtbaar.
Achter; Demping: ingaand 6 klikken, uitgaand 4 klikken. Veervoorspanning: +2 omwentelingen vanaf standaard ??