Bevestigingspunt sidestand gebroken

RoySTRG

Rookie
2 mei 2022
11
24
Goedemorgen,

Net nieuw in de wereld van het motorrijden en op deze forum. Gaaf om te zien dat er zoveel info gedeeld wordt. Misschien is de vraag al gesteld maar kon er niets over vinden.

Van mijn Triumph speed four is het bevestigingspunt van mijn sidestand gebroken. Volgens bedrijven is het erg moeilijk om dit te lassen omdat het van gietaluminium gemaakt is. Ook ben ik bezig geweest om een middenbok te vinden voor mijn motor. Ook dit blijkt niet te bestaan voor de speed four.

Nou is mijn vraag.
Weet iemand misschien of er toch een middenbok/centerstand op een Triumph speed four 2005 past?
Of heeft iemand misschien nog een ander idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • F9E6B75E-0903-4700-8124-10EC998CD2A9.jpeg
    F9E6B75E-0903-4700-8124-10EC998CD2A9.jpeg
    251,2 KB · Weergaven: 153
  • F402E434-6385-471F-8C05-045265BA1D1E.jpeg
    F402E434-6385-471F-8C05-045265BA1D1E.jpeg
    126,8 KB · Weergaven: 152
Even buiten het doosje denken......
Als je van ijzer een L (laat) maken, de korte poot vast bouten aan de bout van het link systeem, de lange poot vast bouten in dat vlakke blokje net voor het afgebroken deel daar moet je dan wel 1 of 2 gaten in boren en draad tappen
Aan die ijzeren L kan je dan de zijstandaard bevestiging lassen
 
A- weet niet bij wat voor bedrijven je geweest bent maar Van der Wouden techniek Waddinxveen doe dit normaal gesproken wel
Dat is een richt specialist van motorframes onder andere richten ook autowielen en lassen deze ook als dat nodig is

B- Boren zonder te weten hoe het daar zit wat materiaal dikte aangaat is iets wat ik niet zou voorstelen als oplossing .
Het kan bv maar een paar mm dik zijn .

C- is het geen los stuk wat er tussen het frame delen gebout is iets wat op de foto niet te zien is .
Triumph maakt nogal gebruik van opgebouwde frames in het verleden en ik ben et de laatste modellen niet meer zo op te hoogte woe ze nu hen frames opbouwen .
Normaal gesproken is giet aluminium wel te lassen is vaak erg vervuild waardoor het wat lastiger is dan schoon nieuw materiaal .
En nee ik kan het niet mijn ACDC heeft teweinig vermogen voor dat dikke aluminium .
Ik kan net 5mm aan en ik ben het nog aan het leren en daardoor geen aanbeveling om aan motor frames te lassen
 
A- weet niet bij wat voor bedrijven je geweest bent maar Van der Wouden techniek Waddinxveen doe dit normaal gesproken wel
Dat is een richt specialist van motorframes onder andere richten ook autowielen en lassen deze ook als dat nodig is

B- Boren zonder te weten hoe het daar zit wat materiaal dikte aangaat is iets wat ik niet zou voorstelen als oplossing .
Het kan bv maar een paar mm dik zijn .

C- is het geen los stuk wat er tussen het frame delen gebout is iets wat op de foto niet te zien is .
Triumph maakt nogal gebruik van opgebouwde frames in het verleden en ik ben et de laatste modellen niet meer zo op te hoogte woe ze nu hen frames opbouwen .
Normaal gesproken is giet aluminium wel te lassen is vaak erg vervuild waardoor het wat lastiger is dan schoon nieuw materiaal .
En nee ik kan het niet mijn ACDC heeft teweinig vermogen voor dat dikke aluminium .
Ik kan net 5mm aan en ik ben het nog aan het leren en daardoor geen aanbeveling om aan motor frames te lassen
Ben bij een Triumph dealer geweest en bij een aantal metaalbewerking bedrijven. Nou ook al contact met een bedrijf in Amersfoort maar die wilt alleen het frame hebben.

Boren in het frame is ook niet mijn eerste optie maar ben onwijs opzoek naar een goede oplossing.

Helaas is de steun echt een onderdeel van het frame en kan het niet los gehaald worden😢
 
Hij staat weer!!!!!
Met dank aan lexe zijn idee om een uitlaat klem om het frame te gebruiken.

Hij moet nog geperfectioneerd en afgewerkt worden maar voorlopig kan hij weer op de Zijstandaard staan.
Het plaatje moet ik wel vervangen voor een dikkere stalen hoekprofiel.

Iedereen die heeft meegedacht, Bedankt!!
 

Bijlagen

  • 4115E70E-A4EC-4406-8ECF-6349122B80F4.jpeg
    4115E70E-A4EC-4406-8ECF-6349122B80F4.jpeg
    172 KB · Weergaven: 90
  • 2987211D-40D9-4AC3-B337-8170B35D4C61.jpeg
    2987211D-40D9-4AC3-B337-8170B35D4C61.jpeg
    165,2 KB · Weergaven: 90
  • 7D465220-2C61-4A00-859F-A9EDBA4A8B08.jpeg
    7D465220-2C61-4A00-859F-A9EDBA4A8B08.jpeg
    176,8 KB · Weergaven: 87
  • BFE0445A-0C35-4440-968F-9EC58981289A.jpeg
    BFE0445A-0C35-4440-968F-9EC58981289A.jpeg
    309,5 KB · Weergaven: 88
  • 15BB6E9D-BC28-42A8-B181-2ED1CD35BEA4.jpeg
    15BB6E9D-BC28-42A8-B181-2ED1CD35BEA4.jpeg
    287,7 KB · Weergaven: 86
  • 33C01B1E-DD3E-4ADD-B619-A945967BEBBC.jpeg
    33C01B1E-DD3E-4ADD-B619-A945967BEBBC.jpeg
    134,3 KB · Weergaven: 91
yep, het idee is ok-ish, maar de uitvoering niet. dat plaatje is veel te dun en ik zou er op zijn minst een driehoek van maken.
en die beugel zou ik ook niet gebruiken, maar het geheel degelijk vast bouten aan bestaande bouten of nieuwe gaten tappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan