Ik was vorige week bij de dealer voor een onderhoudsbeurtje. Toen ik daar wegging zei de dealer dat ik onderhand een verwarmingssetje moet installeren om het bevriezen van tegen te gaan.
Nu heb ik de laatste paar dagen dat de motor inhoudt. Bij stoplichten afslaat en dan moeilijk start. Heeft dit te maken met het bevriezen van de carbu's?
Zo ja, wat kost het installeren van een verwarmingssetje ongeveer????
Alvast bedankt!
Ik dacht dat Suzuki besloten had om die sv's standaard met zo'n kit uit te rusten omdat het nogal vaak voorkwam.
Dat lijjkt me het meest zinvolle voor TS omdat-ie blijkbaar last heeft van bevriezende carbs. Ook ff kijken of je de lucht naar de luchtinlaten niet wat warmer kan krijgen (uit de rijwind, misschien schotje ervoor ofzo).carbs ingepakt zodat deze de "volle" warmte van het blok krijgen.
Ik was vorige week bij de dealer voor een onderhoudsbeurtje. Toen ik daar wegging zei de dealer dat ik onderhand een verwarmingssetje moet installeren om het bevriezen van tegen te gaan.
Nu heb ik de laatste paar dagen dat de motor inhoudt. Bij stoplichten afslaat en dan moeilijk start. Heeft dit te maken met het bevriezen van de carbu's?
Zo ja, wat kost het installeren van een verwarmingssetje ongeveer????
Alvast bedankt!
Ik heb op het moment ook sputter problemen zeg maar met mijn motor.
Ik heb een Raptor met een TL 1000 blok.
Ze zeggen bij de dealer dat het komt door de open luchtfilters en de TE koude lucht(te veel zuurstof)waardoor de verhouding niet optimaal is als ik rustig half gas rijdt met het verkeer mee.
Ze raden me aan om het nu niet te veranderen op een dynabank want dan sta ik over 3 maanden als het weer voorjaar wordt WEER met problemen maar dan andersom.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Heeft dat TL-blok geen injectie?Ik heb op het moment ook sputter problemen zeg maar met mijn motor.
Ik heb een Raptor met een TL 1000 blok.
Ze zeggen bij de dealer dat het komt door de open luchtfilters en de TE koude lucht(te veel zuurstof)waardoor de verhouding niet optimaal is als ik rustig half gas rijdt met het verkeer mee.
Ze raden me aan om het nu niet te veranderen op een dynabank want dan sta ik over 3 maanden als het weer voorjaar wordt WEER met problemen maar dan andersom.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Heeft dat TL-blok geen injectie?
Bij mijn toenmalige SV is het er ook gewoon onder garantie in gezet, terwijl ik al lang buiten mijn garantieperiode zat. Ben hiervoor wel bij de Suzuki-dealer geweest aangezien ik mijn motor daar niet gekocht had en deze hebben het er gewoon kosteloos ingezet destijds.
Setje werkte perfect, toen het setje er nog niet in zat sloeg de motor om de haverklap af bij stoplichten (edit: bij koud weer natuurlijk ).
Valt niet mee. Je mag redelijkerwijs verwachten dat je je motor ook in de winter kunt gebruiken. Bel desnoods de importeur op en doe je verhaal. Kun je voor die € 150,- mooi benzine kopenAllemaal hartelijk bedankt voor de reacties.
Ik heb de dealer gebeld en het setje + installatie koste 150 euro... Volgens mij valt dat wel mee of niet??....??
Dit is geen vraag van garantie of niet, als je motor hier in Nederland nieuw verkocht is heb je daar gewoon recht op.
Je mag verwachten van een motor die verkocht wordt in dit land dat er ook in de winter normaal mee te rijden is, als dat niet zo is dan moet de fabrikant maar zorgen dat het wel kan. En als daar een vlotterbakverwarmingssetje voor nodig is dan mag dat niet het probleem van de consument zijn.
Jzus....dacht'ik dat dit allleen nog voorkwam bij de wat oudere brikkies.
( bij die van mij dus..)
getver...de...getver....
En ik maar denken,...strakkies een iets nieuwer fietsje,...hnoeb er dan geen last meer van,...ja fout dus.....
Voor zo'n setje zou ik zowat 800 euro kwijt zijn,...........doei.
Nou wat heb ik gedaan?
Hetere bougies/ strakke afstelling met dynojet+K&N/ racepijp/ gedeelte van radiateur afdekken/ carbs ingepakt zodat deze de "volle" warmte van het blok krijgen.
Nu komt de temp.naald wél uit de hoek omhoog en is mijn blokkie dus gewoon lekker warm.
Niet te hard rijden om er teveel koude lucht op af te jagen.
bij mij heeft't geholpen.....
Ik heb op het moment ook sputter problemen zeg maar met mijn motor.
Ik heb een Raptor met een TL 1000 blok.
Ze zeggen bij de dealer dat het komt door de open luchtfilters en de TE koude lucht(te veel zuurstof)waardoor de verhouding niet optimaal is als ik rustig half gas rijdt met het verkeer mee.
Ze raden me aan om het nu niet te veranderen op een dynabank want dan sta ik over 3 maanden als het weer voorjaar wordt WEER met problemen maar dan andersom.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Dit is geen vraag van garantie of niet, als je motor hier in Nederland nieuw verkocht is heb je daar gewoon recht op.
Je mag verwachten van een motor die verkocht wordt in dit land dat er ook in de winter normaal mee te rijden is, als dat niet zo is dan moet de fabrikant maar zorgen dat het wel kan. En als daar een vlotterbakverwarmingssetje voor nodig is dan mag dat niet het probleem van de consument zijn.