Bezwaar maken tegen een boete loont wel degelijk !!!

Als dat het gevolg is, dan is dat dan maar zo. Het is ieders goed recht om bezwaar te maken en ik vind dat de kwaliteit niet mag lijden onder de hoeveelheid.

Ben ik met je eens. Maar de gevolgen zijn niet minder leuk.

Ik heb hier niet zo snel een oplossing voor.... :/
 
Kijk, als je vind dat het systeem niet klopt ga daar dan wat aan doen.
Het is dom om te wachten tot je achteraf ergens aan moet beginnen.
Maar afgezien van anoniem op eoa forum word er schijnbaar niet erg geklaagd over de boete's.

De bezwaarschiften zijn ingesteld om mensen die onterecht bekeurd zijn alsnog in de gelegenheid te stellen hun "recht" te halen.
Niet om je frustratie's over een terechte boete te ventileren ;)

Jij weet net zo goed als iedereen hier, dat je tegen het systeem geen vuist kunt maken. En roepen dat je dan maar op een ander moet gaan stemmen werkt ook niet. Het haagse pluche is zo verslavend dat ze meteen vergeten voor/door wie ze er ook weer zitten.

De wet mulder geeft ook helemaal geen mogelijkheid tot bezwaar (staat ook in het artikel) je enige kans als burger is om je te beroepen op de WOB.

De WOB wordt dan ook gebruikt om te controleren of de politie zich wel aan de regels heeft gehouden, dat is namelijk de enige kans die je hebt. De kans dat er na dit artikel een stortvloed aan bezwaren gaat komen is wel groot.

en je ziet zelf "einde A4 draadje" dat je collega's ook willekeur toepassen met welke feitcode er wordt gehanteerd.
 
:^

Daarbij loont het helemaal niet, want met al die extra bezwaarschriften moeten ze meer mensen aannemen, grotere kantoren bouwen en daarvoor gebruiken ze ons belastinggeld en verhogen ze de boetes weer met zoveel procent... B|

Dus die paar tienjes die je nu in je zak houdt, ben je even later alsnog dubbel en dwars kwijt! Kan je alsnog gaan klagen hoe slecht het hier is... :z...
:^














:?
 
Duss..... binnenkort komt de overheid met een nieuwe policy.
1) Eerst dokken, dan bezwaar maken.
2) standaard afwijzingsbrieven. eenieder die onterecht wordt afgewezen reageert dan toch wel. :+
 
:^

Daarbij loont het helemaal niet, want met al die extra bezwaarschriften moeten ze meer mensen aannemen, grotere kantoren bouwen en daarvoor gebruiken ze ons belastinggeld en verhogen ze de boetes weer met zoveel procent... B|

Dus die paar tienjes die je nu in je zak houdt, ben je even later alsnog dubbel en dwars kwijt! Kan je alsnog gaan klagen hoe slecht het hier is... :z...

:N

Blijkbaar loont het wel want de boetes worden kwijtgescholden. Koos Spee en zijn boevenbende probeert al jarenlang hardwerkende burgers zoveel mogelijk geld af te troggelen en dan moeten wij dat maar pikken?

Boontje komt om zijn loontje, je kunt niet verwachten dat je tegenwoordig voor elke wittewasje een boete van 150 euro krijgt en iedereen die maar netjes betaald. Als het boetebedrag gewoon redelijk zou zijn hadden ze dit probleem niet, ze roepen dit op zichzelf af.
 
:N

Blijkbaar loont het wel want de boetes worden kwijtgescholden. Koos Spee en zijn boevenbende probeert al jarenlang hardwerkende burgers zoveel mogelijk geld af te troggelen en dan moeten wij dat maar pikken?

Boontje komt om zijn loontje, je kunt niet verwachten dat je tegenwoordig voor elke wittewasje een boete van 150 euro krijgt en iedereen die maar netjes betaald. Als het boetebedrag gewoon redelijk zou zijn hadden ze dit probleem niet, ze roepen dit op zichzelf af.

:}
 
Ja maar dat is niet het probleem van de burger. De overheid dient alle bezwaarschriften gewoon netjes af te handelen ongeacht het aantal. Als ze een capaciteitsprobleem hebben nemen ze maar gewoon meer mensen aan.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat als het er te veel worden, bezwaarschriften worden afgeraffeld en niet inhoudelijk bekeken worden.

Het is je recht om bezwaar te maken als je het ergens niet mee eens bent.

Maar het is mij persoonlijk m'n eer te na bezwaarschriften in te dienen tegen dingen waarvan ik van mezelf weet dat ik ze ook daadwerkelijk gewoon echt begaan heb.

Als ik het met het systeem niet eens ben, moet ik dat aangeven op de daarvoor bestemde manieren, niet door via de achterdeur het systeem proberen te frustreren.
 
oowww en op ruim 12 miljoen bekeuringen 432000 bezwaarschriften..... de meeste mensen betalen wel gewoon.

en als je klachten krijgt op 3% van je werk en dan al de radartjes vastlopen....... ambtenaren/grote bedrijven worden geregeerd door de bonden en die zorgen voor werkgelegenheid,

door het systeem van binnenuit al te ontregelen
 
Ik zou gewoon altijd bezwaar maken......een terechte boete oké, maar het boetebedrag is in mijn ogen nooit oké --> dus bezwaar
Boetebedrag weet je vooraf, kun je beter met zijn allen bezwaar maken als de boetes weer eens worden verhoogd. Op deze manier kost het innen van de boetes steeds meer waardoor ook de boetebedragen steeds weer hoger worden.
 
:N

Blijkbaar loont het wel want de boetes worden kwijtgescholden. Koos Spee en zijn boevenbende probeert al jarenlang hardwerkende burgers zoveel mogelijk geld af te troggelen en dan moeten wij dat maar pikken?

Boontje komt om zijn loontje, je kunt niet verwachten dat je tegenwoordig voor elke wittewasje een boete van 150 euro krijgt en iedereen die maar netjes betaald. Als het boetebedrag gewoon redelijk zou zijn hadden ze dit probleem niet, ze roepen dit op zichzelf af.

Nee dat loont niet :N , want het betekent minder inkomsten voor de staat dus hogere belastingen. En daar betaalt iedereen aan mee.

Je krijgt niet voor elk wissewasje € 150 boete dus dat is onzin. :z

De boetes zijn naar mijn mening behoorlijk redelijk. In het buitenland zijn ze vaak hoger. *O*
 
die wordt wel opgeschoven.. al een aantal keer bezwaarschrift aangetekend op het laatste moment. en er wordt vermeld dat je het niet hoeft te betalen totdat je een reactie terug hebt. Als je boete dan niet verscheurt wordt krijg je een nieuwe acceptgiro thuis, met een nieuw betaal termijn.

:? ... damn... het word echt steeds makkelijker... :+
 
Boetebedrag weet je vooraf, kun je beter met zijn allen bezwaar maken als de boetes weer eens worden verhoogd. Op deze manier kost het innen van de boetes steeds meer waardoor ook de boetebedragen steeds weer hoger worden.

ja het leven wordt ook duurder omdat de staat steeds maar meer geld uitgeeft, jij dat moet betalen, jij meer geld van je baas gaat vragen, hij dat doet, daardoor zijn prijzen moet verhogen, ook de overheid weer meer geld uitgeeft, boetes verhoogd, jij weer meer moet betalen, ................

Als je voor een simpel uittreksel van het bevolkingsregister al 10 euro moet betalen ( voor een uitdraai uit de computer |( |(
) wordt het leven wel heel duur gemaakt
 
Ben benieuwd of WOB verzoeken ook in de statistieken verwerkt zijn.

Staat er dus in dat ze het daardoor niet bi kunnen benen :z
 
Laatst bewerkt:
Nee dat loont niet :N , want het betekent minder inkomsten voor de staat dus hogere belastingen. En daar betaalt iedereen aan mee.

Je krijgt niet voor elk wissewasje € 150 boete dus dat is onzin. :z

*

ik vind voor het misbruiken van een voorsorteervak 150 euro boete krijgen, wel veel geld voor een wissewasje. Zeker als je met die actie niets of niemand in gevaar hebt gebracht.
 
Maar het is mij persoonlijk m'n eer te na bezwaarschriften in te dienen tegen dingen waarvan ik van mezelf weet dat ik ze ook daadwerkelijk gewoon echt begaan heb.

Als ik het met het systeem niet eens ben, moet ik dat aangeven op de daarvoor bestemde manieren, niet door via de achterdeur het systeem proberen te frustreren.
Daar ben ik het ansich wel mee eens. Ik kan me echter wel situaties indenken waarbij je volgens de letter van de wet fout bent maar je de boete beneden alle peil vind.

Ben zelf een keer gepakt met 138km/h waar 100 was toegestaan. Rechte weg, 2 rijstroken, overzichtelijk, geluidswal aan de rechterkant, te gemoed komend verkeer gescheiden door een strook gras van zo'n 20m. Er reed geen verkeer voor me en zo'n 3km niets achter me.

Een vriend van me reed recht voor me en werd gelaserd. Ik zou dus de zelfde snelheid hebben gereden omdat ik erachter reed. Daar zou ik dus wel bezwaar tegen maken omdat ik kans had dat ik het zou kunnen winnen. Ik had alleen geen tijd om voor te komen omdat ik net van werkgever wisselde dus ik heb het gewoon betaald.

Ik weet ook wel dat ik te hard reed maar de boete staat niet in verhouding omdat ik de verkeersveiligheid echt niet in gevaar bracht. Dan wil je het wel voor laten komen.

Ik wil best betalen maar dan alleen als ik achterlijke praktijken uithaal, niet voor zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Jij weet net zo goed als iedereen hier, dat je tegen het systeem geen vuist kunt maken. En roepen dat je dan maar op een ander moet gaan stemmen werkt ook niet. Het haagse pluche is zo verslavend dat ze meteen vergeten voor/door wie ze er ook weer zitten.

De wet mulder geeft ook helemaal geen mogelijkheid tot bezwaar (staat ook in het artikel) je enige kans als burger is om je te beroepen op de WOB.

De WOB wordt dan ook gebruikt om te controleren of de politie zich wel aan de regels heeft gehouden, dat is namelijk de enige kans die je hebt. De kans dat er na dit artikel een stortvloed aan bezwaren gaat komen is wel groot.

en je ziet zelf "einde A4 draadje" dat je collega's ook willekeur toepassen met welke feitcode er wordt gehanteerd.

Tuurlijk kun je een vuist maken, als je maar met voldoende mensen bent.

In Nederland schreeuwt iedereen maar wat, liefst anoniem op foras ofzo... maar als het erop aan komt zijn er maar weinig mensen die het echt de moeite waard blijken te vinden om hun stem te laten gelden.

Dat de WOB gebruikt word is volkomen terecht.
Als de intentie waarmee het bezwaarschrift word ingediend zuiver is, nl de waarheid achterhalen.
Niet als de intentie is het systeem om zeep te helpen.


Die feitcode's... was ik daar zelf niet degene die daar opmerkingen over maakte ??
Schijnbaar ben ik toch echt ook zuiver genoeg om ook aan te geven als er iets niet klopt.
Maar laten we niet 2 discussies door elkaar laten gaan lopen ;)
 
iedereen met een beetje ruggegraat weet wel wanneer hij/zij terecht of onterecht is bekeurd. Ben je terecht bekeurd en je gaat dan nog bezwaar maken dan ben je gewoon een kleuter die zijn zin niet krijgt en blijkbaar niet heeft geleerd met teleurstellingen om te gaan, maar het is nog niet te laat natuurlijk om eens wakker te worden...
 
Tja... terecht in bezwaar gaan oke... maar het systeem kapot maken door standaard bezwaarschriften in te sturen...??


Kijk, als je vind dat het systeem niet klopt ga daar dan wat aan doen.
Het is dom om te wachten tot je achteraf ergens aan moet beginnen.
Maar afgezien van anoniem op eoa forum word er schijnbaar niet erg geklaagd over de boete's.


De bezwaarschiften zijn ingesteld om mensen die onterecht bekeurd zijn alsnog in de gelegenheid te stellen hun "recht" te halen.
Niet om je frustratie's over een terechte boete te ventileren ;)


"er iets aan doen" is niet echt een optie, de overheid weet ook wel dat er extreem veel onvrede is en dat boetes een handig middel zijn om de staatskas te spekken.

ik vind het een uitermate mooie ontwikkeling dat de burgers nu dezelfde tactiek hanteren als de overheid, mierenneukerij.

maar ja, ik heb nu stuk of 5 boetes gehad, allemaal rond de 25 euro maar ik had toen geen zin in dat ge-eikel, als ik er nu een krijg dan teken ik wel bezwaar aan.
is het niet om het geld dan wel om de corrupte overheid terug te treiteren.
 
Nee.

In eerste instantie kun je met een schriftelijk bezwaarschrift volstaan en daarbij hoef je niet al te betalen. Pas wel op dat je dan niet over de max betaaltermijn heengaat, die termijn word nl niet opgeschoven in afwachting van de uitkomst van het bezwaarschrift !!

Nou ik heb in maart bezwaar gemaakt tegen 2 boetes (op dezelfde plek, 25 minuten na elkaar) omdat ik er maar 1 keer langs ben gekomen die dag en ik kreeg een brief ter bevestiging dat het in behandeling is genomen door de officier van justitie.

in de brief stond ook dat ik de oorspronkelijke vervaldatum mocht negeren en ik voorlopig niets hoefde te betalen. De nieuwe vervaldatum van het bezwaar was 16 weken welke automatisch met 8 weken verlengt zou worden indien nodig.

deze week kreeg ik 2 brieven binnen waarin stond dat beide boetes kwijtgescholden waren *O*
 
Laatst bewerkt:
"er iets aan doen" is niet echt een optie, de overheid weet ook wel dat er extreem veel onvrede is en dat boetes een handig middel zijn om de staatskas te spekken.


Ja natuurlijk spekken die boetes de staatskas. Jouw lantaarnpaal voor de deur moet toch ook betaald worden? Ik heb liever dat de notoire hardrijders extra bijdragen aan de staatskas dan dat het hoofdelijk wordt omgeslagen.

Dus als je vindt dat je het recht hebt om te hard te rijden, mag je daarvoor best betalen! :Y

Bij voorbaat bedankt voor je bijdrage ;)
 
:N

Blijkbaar loont het wel want de boetes worden kwijtgescholden. Koos Spee en zijn boevenbende probeert al jarenlang hardwerkende burgers zoveel mogelijk geld af te troggelen en dan moeten wij dat maar pikken?

Boontje komt om zijn loontje, je kunt niet verwachten dat je tegenwoordig voor elke wittewasje een boete van 150 euro krijgt en iedereen die maar netjes betaald. Als het boetebedrag gewoon redelijk zou zijn hadden ze dit probleem niet, ze roepen dit op zichzelf af.

Ik zie dat dus iets anders.

Als je de straat opgaat weet je aan welke regels je je te houden hebt.
Als je je niet aan die regels houdt, loop je kans op een bekeuring.


Achteraf een bezwaarschrift indienen heeft niets te maken met een protest tegen het systeem maar alleen met je eigen financiële belang.

Tenzij je natuurlijk bewust een controleplek opzocht en daar bewust met een te hoge snelheid langsreed om een bon te scoren waartegen je dan een bezwaarschrift kon indienen..... dan is t zuiver.
 
Hahah we zijn het allemaal zo eens met het systeem, bekeuren hoort er gewoon bij....als je wat fout doet hoort daar nu gewoon een bekeuring bij |(

Ik zeg al niets meer 8-)
Precies.

Iedereen weet dat de meeste bekeuringen (ongeveer 70-80% van de verkeersboetes) totaal geen bijdrage leveren aan wat dan ook. Uiteraard afgezien van de staatskas. Enorm frustrerend net als verpakkingstax, slurptax, kilometerheffing zonder dat er fatsoenlijke alternatieven zijn. Democratie _O-

Natuurlijk moet je hier standaard een brief voor sturen, al is het alleen maar uit protest. Power to the people en daarom is internet ook de beste uitvinding van de laatste jaren.

Het feit dat de wet zegt dat alles harder dan 120 km/uur crimineel is, betekent nog niet dat het een waarheid betreft. Tot 150 km/uur op rustige snelwegen is geen enkel probleem, daar zijn ze voor gemaakt.
Er gebeuren nauwelijks snelheidsgerelateerde ongelukken op de snelweg. Ongelukken door lanzaam verkeer (file rijden) zijn aan de orede van de dag. Dit is ook het moment dat er nauwelijks mobiel wordt geflitst. Levert toch niets op.


Mij hebben ze niets gevraagd toen de max. snelheid werd ingevoerd :')
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan