Bijdrage aan de MF boetepot

The Noud

MF veteraan
20 jun 2006
5.909
21
Utrecht
Of toch niet?

Ik een vriend van mij reed op de motor en wilde net even gas gaan geven toen het 80 werd. Alleen was hij iets te enthousiast en begon wat eerder gas te geven. Tot zijn verbazing stond er een grijze mondeo met flitsapparatuur :X

*flits, was het gevolg.

Mijn vraag is nu:
Hij werd van voren geflitst en dus geen kenteken zichtbaar. De beste politieagent heeft ongetwijfeld het kenteken opgeschreven. Kan hij nu een boete krijgen? En hoe valt iets dergelijks te voorkomen?
 
Ja
Netjes aan de snelheid houden





of gewoon incalculeren dat je af en toe 'aan de beurt' bent
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat de agent het kenteken heeft genoteerd. Het zou wel kunnen, maar als oom agent een halve dag langs de kant vd weg geparkeerd staat denk ik niet dat hij bij elk passerend voertuig of elke flits even opkijkt. :)
 
Laatst bewerkt:
Als je alleen geflitst ben, en niet staande gehouden, kun je het voor de rechter laten komen. Vervolgens met een stalen gezicht vertellen dat jij het niet was, en je niet weet wie er wel op reed (proefrit bijv.). OM moet namelijk aan tonen wie er reed, niet jij.

Als je geflitst bent kun je namelijk alleen verantwoordelijk gehouden worden als kentekenhouder, en niet als bestuurder. Het 'voordeel' daar van is dat ze je rijbewijs niet in mogen vorderen, wel een flinke geldboete en voorwaardelijke rijontzegging.

Denk aan 500 euro voor +/- 74km/h te snel met 9 maanden voorwaardelijke ontzegging met een proeftijd van 2 jaar.

Hoe ik dit weet..? :X |(

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat de agent het kenteken heeft genoteerd. Het zou wel kunnen, maar als oom agent een halve dag langs de kant vd weg geparkeert staat denk ik niet dat hij bij elk passerend voertuig of elke flits even opkijkt. :)

Ik lees net op flitsservice dat het ook uitmaakt welke kant ze op fotograferen. Het lijkt me logisch dat een flitser op dezelfde kant van de weg staat om te flitsen?
 
Als je alleen geflitst ben, en niet staande gehouden, kun je het voor de rechter laten komen. Vervolgens met een stalen gezicht vertellen dat jij het niet was, en je niet weet wie er wel op reed (proefrit bijv.). OM moet namelijk aan tonen wie er reed, niet jij.

Dat is niet waar, aangezien een constatering van de politie waarheid is. :)
Dus als een agent iets opschrijft kun je er als burger zijn niet onderuit en moet jij het tegendeel bewijzen. Kun je dat niet, dan ben je gewoon schuldig.

Dat verhaal gaat alleen op als ze je rijbewijs in willen vorderen.
Dan kan je nog wel eens geluk hebben dat ze je alleen een boete geven.
Maar je kan wel eerst de opmerking verwachten dat de kentekenhouder aan moet geven wie er gereden heeft. Dat moet je namelijk weten. Uiteraard kun je daar altijd onderuit.
 
Laatst bewerkt:
@ Kanarie: Constatering van de politie klopt. Politie constateerd dat motor met xx kenteken te hard heeft gereden. Politie kan echter niet constateren wie de bestuurder was, aangezien deze niet staande is gehouden.

Daarom ben je aansprakelijk als kentekenhouder als je niet kunt/wilt verklaren wie de bestuurder was.
 
Als je alleen geflitst ben, en niet staande gehouden, kun je het voor de rechter laten komen. Vervolgens met een stalen gezicht vertellen dat jij het niet was, en je niet weet wie er wel op reed (proefrit bijv.). OM moet namelijk aan tonen wie er reed, niet jij.

Als je geflitst bent kun je namelijk alleen verantwoordelijk gehouden worden als kentekenhouder, en niet als bestuurder. Het 'voordeel' daar van is dat ze je rijbewijs niet in mogen vorderen, wel een flinke geldboete en voorwaardelijke rijontzegging.

Denk aan 500 euro voor +/- 74km/h te snel met 9 maanden voorwaardelijke ontzegging met een proeftijd van 2 jaar.

Hoe ik dit weet..? :X |(

:W

Wat jij zegt geld alleen voor overtredingen die buiten de wet Mulder vallen. Binnen de wet Mulder moet JIJ aantonen dat jij het niet was en niet het OM. Is het een strafbaar feit (dus meer dan (dus geen als) 30 binnen de BK of N wegen, en 40 op (auto)snelwegen) dan moet het OM het aantonen.
 
Een boete kan je alsnog krijgen...rijbewijs invordering lukt niet tenzij je wordt staande gehouden. Jij als bestuurder zal echter wel aannemelijk moeten maken dat NIET jij op de motor zat ... tsjah en dan mag je met een stalen gezicht liegen tegen justitie :P
 
Een boete kan je alsnog krijgen...rijbewijs invordering lukt niet tenzij je wordt staande gehouden. Jij als bestuurder zal echter wel aannemelijk moeten maken dat NIET jij op de motor zat ... tsjah en dan mag je met een stalen gezicht liegen tegen justitie :P

Hebben we in NL niet dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen? ;)
 
Je zou idd. bezwaar kunnen gaan aantekenen als je een boete binnenkrijgt....
voor de rechter verschijnen....gaan staan liegen daar....
Mischien kom je ermee weg en hoef je geen boete te betalen.
steek je een paar euro's in je zak.

Leuk voor je, maar wees je ervan bewust dat jij medewerkers van justitie aan het werk hebt gehouden. (je bezwaar lezen, verwerken, archiveren, doorsturen) Officier van justitie die aan jouw 'zaak' moet gaan werken...moeite in steken... Rechter die jou aandacht moet geven...oordelen.

Die mensen hadden zich met belangrijkere zaken kunnen bezighouden zoals dieven (nogal vaak last van hier op MF) en verkrachters opsporen.

Als je het gedaan hebt...zou het je sieren het te accepteren als een man....en je niet in bochten wringen om eronder uit te komen. Het recht wordt zo een beetje misbruikt en de mensen met gegronde grieven lijden er uiteindelijk wel onder.

Maar da's mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Wat verkeersovertredingen natuurlijk niet.
Daar is iedereen schuldig, totdat het tegendeel is bewezen.
Dat om de staatskas op peil te houden. :Y
 
Je zou idd. bezwaar kunnen gaan aantekenen als je een boete binnenkrijgt....
voor de rechter verschijnen....gaan staan liegen daar....
Mischien kom je ermee weg en hoef je geen boete te betalen.
steek je een paar euro's in je zak.

Leuk voor je, maar wees je ervan bewust dat jij medewerkers van justitie aan het werk hebt gehouden. (je bezwaar lezen, verwerken, archiveren, doorsturen) Officier van justitie die aan jouw 'zaak' moet gaan werken...moeite in steken... Rechter die jou aandacht moet geven...oordelen.

Die mensen hadden zich met belangrijkere zaken kunnen bezighouden zoals dieven en verkrachters opsporen.

Als je het gedaan hebt...zou het je sieren het te accepteren als een man....en je niet in bochten wringen om eronder uit te komen. Het recht wordt zo een beetje misbruikt en de mensen met gegronde grieven leiden er uiteindelijk wel onder.

Maar da's mijn mening.

Kijk!
Een wereldverbeteraar!!! *O*

Je altijd maar aan alle regeltjes houden, dan ben je een echte man. _O-
 
Laatst bewerkt:
Kijk!
Een wereldverbeteraar!!! *O*

Je altijd maar aan alle regeltjes houden, dan ben je een echte man. _O-



dat zeg ik niet. je bent een man als je verantwoordelijkheid neemt voor je daden.
en niet afkomt met "ja maar proefritje en het was iemand anders, maar ik weet niet wie..." en wat voor smoesjes dan ook om eronderuit te komen.
 
Ik snap je punt hoor en ben het stiekem ook wel met je eens.
Echter loont het in de praktijk gewoonweg om een beetje crimineel te zijn.
En de enige brave burger is een hamburger. :Y
 
dat zeg ik niet. je bent een man als je verantwoordelijkheid neemt voor je daden.
en niet afkomt met "ja maar proefritje en het was iemand anders, maar ik weet niet wie..." en wat voor smoesjes dan ook om eronderuit te komen.

Regels zijn er voor iedereen en ik vind het ook erg goed dat ze er zijn. Een snelheidslimiet zit er natuurlijk niet voor niets. Alleen regels hebben altijd uitzonderingen omdat je nooit overal rekening mee kunt houden. Bij ons in de wijk mag je bijvoorbeeld 50. Dit is echt belachelijk hard en onverantwoord. Hier rij ik dan ook rustiger. Andere plekken kan je veel harder rijden.

Dit is nou net zo'n plek waar je veel harder kan rijden dan dat er toegestaan is. Daarom heb ik ook 0,0 het gevoel dat ik iets misdaan heb en daarom ook geen boete verdien. Natuurlijk werkt dat met het systeem niet zo en moet je wat creatiever zijn om het recht te laten zegevieren. (*hoezee)
 
Ik denk altijd maar zo:

Ik rijd bijna overal te hard.
En dan krijg je misschien één op de 100 keer dat je te hard gaat een boete.
Dusja, gewoon rekening mee houden vind ik.

Helaas we wonen in Nederland..
 
Ik denk altijd maar zo:

Ik rijd bijna overal te hard.
En dan krijg je misschien één op de 100 keer dat je te hard gaat een boete.
Dusja, gewoon rekening mee houden vind ik.

Helaas we wonen in Nederland..

Je mag verhuizen hoor.
 
Je zou idd. bezwaar kunnen gaan aantekenen als je een boete binnenkrijgt....
voor de rechter verschijnen....gaan staan liegen daar....
Mischien kom je ermee weg en hoef je geen boete te betalen.
steek je een paar euro's in je zak.

Leuk voor je, maar wees je ervan bewust dat jij medewerkers van justitie aan het werk hebt gehouden. (je bezwaar lezen, verwerken, archiveren, doorsturen) Officier van justitie die aan jouw 'zaak' moet gaan werken...moeite in steken... Rechter die jou aandacht moet geven...oordelen.

Die mensen hadden zich met belangrijkere zaken kunnen bezighouden zoals dieven (nogal vaak last van hier op MF) en verkrachters opsporen.

Als je het gedaan hebt...zou het je sieren het te accepteren als een man....en je niet in bochten wringen om eronder uit te komen. Het recht wordt zo een beetje misbruikt en de mensen met gegronde grieven lijden er uiteindelijk wel onder.

Maar da's mijn mening.

Jezus christus wat een gup ben jij zeg!!! :r
 
Je zou idd. bezwaar kunnen gaan aantekenen als je een boete binnenkrijgt....
voor de rechter verschijnen....gaan staan liegen daar....
Mischien kom je ermee weg en hoef je geen boete te betalen.
steek je een paar euro's in je zak.

Leuk voor je, maar wees je ervan bewust dat jij medewerkers van justitie aan het werk hebt gehouden. (je bezwaar lezen, verwerken, archiveren, doorsturen) Officier van justitie die aan jouw 'zaak' moet gaan werken...moeite in steken... Rechter die jou aandacht moet geven...oordelen.

Die mensen hadden zich met belangrijkere zaken kunnen bezighouden zoals dieven (nogal vaak last van hier op MF) en verkrachters opsporen.

Als je het gedaan hebt...zou het je sieren het te accepteren als een man....en je niet in bochten wringen om eronder uit te komen. Het recht wordt zo een beetje misbruikt en de mensen met gegronde grieven lijden er uiteindelijk wel onder.

Maar da's mijn mening.

Ik vind dit verhaal niet echt bij de nickname passen. ;)
Deed justitie maar wat met belangrijkere zaken, vooralsnog houden ze zichzelf aan het werk door constant TBSers verlof te geven en deze te laten ontsnappen.

Als je de aanbestedingen op internet volgt, dan zie je waar de "administratiekosten" voor zijn. Het CJIB breidt uit met een paar torens...
 
Je zou idd. bezwaar kunnen gaan aantekenen als je een boete binnenkrijgt....
voor de rechter verschijnen....gaan staan liegen daar....
Mischien kom je ermee weg en hoef je geen boete te betalen.
steek je een paar euro's in je zak.

Leuk voor je, maar wees je ervan bewust dat jij medewerkers van justitie aan het werk hebt gehouden. (je bezwaar lezen, verwerken, archiveren, doorsturen) Officier van justitie die aan jouw 'zaak' moet gaan werken...moeite in steken... Rechter die jou aandacht moet geven...oordelen.

Die mensen hadden zich met belangrijkere zaken kunnen bezighouden zoals dieven (nogal vaak last van hier op MF) en verkrachters opsporen.

Als je het gedaan hebt...zou het je sieren het te accepteren als een man....en je niet in bochten wringen om eronder uit te komen. Het recht wordt zo een beetje misbruikt en de mensen met gegronde grieven lijden er uiteindelijk wel onder.

Maar da's mijn mening.


das toch juist goed!~!~! doen ze nog wat voor der som geld! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan