Bike 2 Bike communicatie

LeDen

MF'er
19 jan 2015
64
0
Hallo Allemaal,

Ik zat te kijken voor een Cobra MT975-2 (2 dezelde) walkie talkies. Deze kosten €64,95.
Nu moet er natuurlijk nog een headset bij met ptt knop.

Mijn vragen:
1. Iemand die deze Cobra MT975 gronding heeft getest met een head + ptt knop op de motor?
2. Welke headset kan op de MT795? Vind alleen hele dure van rond de €50,- per headset.
3. Kennen jullie het merk Cobra qua kwaliteit?
4. Is dit eigenlijk een goede manier voor bike 2 bike communicatie of is er hedendaags een nieuwe manier hiervoor?
5. Wellicht nog andere merken/modellen voor deze prijsrange?

Bedankt alvast!
 
Wij gebruiken Midland. Deze is ook te krijgen met een groter vermogen dan wat toegestaan is, waardoor het bereik veel groter is. (Je kan hem gewoon bestellen maar mag hem officieel in Nederland niet gebruiken). Wel zo fijn als ééntje de verkeerde snelweg opdraait, want dan ben je snel een stuk bij elkaar vandaan. Risico op boete lijkt me minimaal; je beweegt èn je zegt immers alleen af en toe wat.

Headsets zijn goedkoper te vinden. Nadeel van zo'n systeem is het gedoe met draden maar ik vind het zelf geen punt. Het is wel een zeer betrouwbaar systeem; doet het gewoon altijd. De accu gaat een hele dag mee.
 
@MonstroMorini, bluetooth lijkt mij niet echt geschikt voor bike 2 bike. Alleen als er iemand achterop zit is het weer wel geschikt. Of heb ik het verkeerd?

@Lady_Di, welke model van Midland heb jij, en weet je toevallig ook welk type headset je hebt?
 
Ik heb geen ervaring met dit model, maar heb al jaren een cobra set liggen. Deze doet het prima, ook over een wat grotere afstand. Wel zorgen voor een goede headset, want daar zit echt verschil in.
 
Bluetooth is uitstekend geschikt voor b2b, je moet alleen redelijk bij elkaar in de buurt blijven. Het bereik is zo'n 100-200 meter (afh van omstandigheden), dus zolang je bij elkaar rijdt werkt het perfect. Als je elkaar echt kwijt raakt moet je inderdaad het mobieltje er even bij pakken, dat redt bt niet.

Ik heb al jaren een Sena SMH5, ben er erg over te spreken.
 
Bluetooth is uitstekend geschikt voor b2b, je moet alleen redelijk bij elkaar in de buurt blijven. Het bereik is zo'n 100-200 meter (afh van omstandigheden), dus zolang je bij elkaar rijdt werkt het perfect. Als je elkaar echt kwijt raakt moet je inderdaad het mobieltje er even bij pakken, dat redt bt niet.

Ik heb al jaren een Sena SMH5, ben er erg over te spreken.
Niet als je de betere modellen neemt, dan spreken we eerder over 400-500 meter.
 
pmr haalt afhankelijk van de plaats enkele kilometers. (in stedelijk gebied minder, maar daar wil je toch niet toeren) Ik heb hem i.i.g. over redelijk grote afstand gebruikt.
 
Hoi.

Heb hier de V6 uit China, inmiddels drie jaar in gebruik. Deze werkt ook met een Bluetooth verbinding en het bereik is 1Kilometer. De kwaliteit is goed en bij harde regenbuien blijft hij het gewoon doen. Inclusief verzending heb ik per stuk ongeveer negenendertig euro betaald. Op een rechte weg in de file met zo'n acht vrachtwagens tussenbeide haalde de set nog zo'n achthonderd meter. Of het nog verder kon weet ik niet want ik kwam niet verder bij die ander vandaan.
 
De V6 heeft een open verbinding er zit wel een squelch functie op maar is niet instelbaar die werkt soms een beetje traag. Ik vind het niet hinderlijk.
 
Pmr portofoons (personal mobile radio) staat voor zendontvangers die gebruik maken van de 466 MHz frequentie. Bereik in open terrein maximaal 10 km (meestal minder, maar vaak wel een paar km. In stedelijk gebied vaak maximaal 500 meter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan