Blauwe platen

Lijkt mij een beetje veel vaag:er zijn motoren (zoals de Enfield Bullet)die al vele jaren praktisch onveranderd aan de klant worden verkocht.
Zou dan de eerste typegoedkeuring gelden? :? lijkt me niet.
Ik ga overigens geen collega-Brezanners zwart maken door filialen aan te geven,maar het gebeurt toch echt,of liever NIET (controle van papieren en zodoende een blauwe plaat regelen dan) :+
 
OK.. effe navraag gedaan:

- het moet om een 'oud kenteken' gaan. (vier cijfers, twee letters)
- de datum eerste afgifte moet van voor 01-01-1978 zijn.
(Was inderdaad al in de eerste post gezegd..)

Het kan dus bijvoorbeeld zijn dat je een motor van voor '78 pas in '90 hebt ingevoerd. Bij dat invoeren moet je om een 'oud kenteken' vragen, anders krijg je gewoon een kenteken dat ze in '90 ook op nieuwe motoren afgeven. Als je bij het invoeren om een 'oud kenteken' hebt gevraagd kan je dus wel met blauwe platen rijden, heb je dat niet gedaan dan niet.

Om een 'oud kenteken' te bemachtigen dien je een verzoek in te dienen. Ik neem aan* bij de RDW.


Oh ja.. en ik hoef echt niet te weten wie op welk filiaal er wel en niet papieren controleert. Dat vraag ik ook niet. Als het je lukt om blauwe platen op je fiets te krijgen is het natuurlijk mooi meegenomen, maar bij mij zou je ze dus helaas niet meekrijgen. ;)



*) ..een aanname dus...
 
Volgende ervaring bij Brezan:

Mijn motor is van bouwjaar oktober 1978 dus van na 1-1-1978...

Brezan heeft alleen gevraagd naar het kentekennr. hoefde niet eens de papieren te zien. Twee dagen later kon ik mijn blauwe platen ophalen. De motor heeft wel een kenteken met 4cijfers en 2 letters overigens.
 
Volgende ervaring bij Brezan:

Mijn motor is van bouwjaar oktober 1978 dus van na 1-1-1978...

Brezan heeft alleen gevraagd naar het kentekennr. hoefde niet eens de papieren te zien. Twee dagen later kon ik mijn blauwe platen ophalen. De motor heeft wel een kenteken met 4cijfers en 2 letters overigens.

Same here! *D
 
same here, maar ja ik heb op de CB dan ook nog nooit met gele platen gerden, houd ie niet van word ie een beetje ziekies ben ik bang :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan