Blauwe rook uit de uitlaat

ktm RUUD

MF'er
19 aug 2004
151
0
kaatsheuvel
Heey,

ik heb een KTM 620 Lc4. Hij loopt echt hardstikke goed. op wat knallen in de uitlaat na. Als hij start of stationair loopt rookt hij geen blauwe rook. Nou reed ik er van de week mee op het land.
En Na een tijdje rijden, volle bak gereden te hebben. Komt erin een keer een Gruwelijke Blauwe rookwalm uit de uitlaat. achter me was het een grote mist geworden.

Dus ik vroeg me af wat hier de oorzaak van kan zijn. ik zelf dacht Blauwe rook =>
dus OLIE. Ik zat dus te denken dat de zuigerveren versleten waren. Maar ja, waarom deed hij het na een tijdje intensief rijden. als k hem nu start merk ik d'r echt nix aan.

Iemand IDEE'N
 
Ik heb je filmpje gezien en zou me er niet druk over maken. Alleen regelmatig oliepeilen en bijvullen zodat hij niet onder minimum komt. Mooie motor!
 
1hallo,

bedankt voor de reacties :) . Ik heb mijn hand is tegen de uitlaat gehouden en wordt niet zwart dus ik vermoed dat het water zal zijn. Ook ruikt de moto naar verbrand en zakt het waterpeil in de radiator snel. Ik vind nergens een lek dus vermoed ik dat het toch aan de koppakking ligt, verbeter me als ik verkeerd ben :) .

Ik ging sowieso de motor eens opendoen want mijn koppeling plakt door er verkeerde olie op te doen (de vorige eigenaar heeft 15W40 in het blok gegoten) of doordat de koppelingsplaten versleten zijn. Ik denk er sterk aan om de zuiger en zuigerveren meteen mee te veranderen, het kost wel wat maar dan ben ik gerust voor een tijdje :).

grtz,

sepp
 
Geplaatst op donderdag 02 september 2004 22:06

Is zo'n ding vloeistof gekoeld? Want ik denk koppakking kaduk, en koelvloeistof in de verbranding is vieze blauwe rook.


nope...koppakking geeft witte rook....


ik denk eerder aan een vastzittende schraapveer oid, waardoor er "even"wat motorolie is meeverbrand..
7 jaar oude post en dan nog reageren :z
denk niet dat die nog op een reactie zit te wachten.



:+
 
Laatst bewerkt:
Ik ging sowieso de motor eens opendoen want mijn koppeling plakt door er verkeerde olie op te doen (de vorige eigenaar heeft 15W40 in het blok gegoten) of doordat de koppelingsplaten versleten zijn.

Ik denk eerder dat je een ingeslagen koppelingshuis hebt. Als je koppelingsplaten versleten zijn gaan ze slippen, zo ook met verkeerde olie. Als ze plakken, dan komt dat eerder doordat ze niet goed los van elkaar komen door groeven in het koppelingshuis.

Kapotte koppakking, verkeerde olie, ingeslagen koppelingshuis... Met deze motor is flink geragd geweest.

Check ook of er speling is op het big-end lager. Als de boel toch open is kun je die ook meteen vervangen als dat nodig blijkt te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan