Trudi Intrutter
Rookie
- 29 feb 2008
- 14
- 0
Hallo,
Allereerst nog bedankt voor iedereen die op mijn vorige topic had gereageert. Mijn lofbetuigingen konden daar niet meer worden geuit omdat er meer dan 14 dagen waren verstreken.
Ondertussen is er een volgend probleem, waar ik niet uitkom:
Heb koelvloeistof vervangen, olie en filter vervangen (allemaal het juiste spul) en heb m vanmiddag laten synchroniseren. Gelijk maar ff een stukkie toeren en bleek dat ie haperde in de lage toeren. Lekker voor in de bochtjesIn de hoge toeren was er geen enkel probleem.....
Ben terug gegaan naar de dealer die wat aan het luchtmengsel heeft lopen klieren, nieuwe boegies en boegiedoppen erin en wat bleek reed als een zonnetje.....maar een blauwe rook dat er vanaf kwam, alsof een raket opsteeg. Heb andere topics hierover gelezen maar die wijzen allemaal op een kapotte zuigveer of klepseal, maar ik kan mij dat niet voorstellen aangezien die zelfde middag er nog niks aan de hand was. Een zuigveer slijt toch niet plotseling???
Het oliepeil lijkt wat aan de te hoge kant, maar heb de voorgeschreven hoeveelheid uit het WPHB overgenomen. Maar de rook ruikt niet echt naar olie, dus ik denk aan de benzine, maar ja die dealer heeft m gesynchroniseerd....dus je mag aannemen dat ie weet wat hij doet...
Wat is jullie opinie (zou het ook iets te maken kunnen hebben met mijn vlotterhoogte??)
Dudes help mij af van die blauwe rook, want het lijkt wel een oud brik (dit is die Intruder uit 87 ook, maar zo ziet ie er niet uit
blauwe rook wil zeggen dat koelvloeistof verbrand, en dus in de cilinder komt, meestal dus lekke kop of voetpakking..
witte rook is olie dat verbrand, en is vaak keering
Hallo,
Allereerst nog bedankt voor iedereen die op mijn vorige topic had gereageert. Mijn lofbetuigingen konden daar niet meer worden geuit omdat er meer dan 14 dagen waren verstreken.
blauwe rook wil zeggen dat koelvloeistof verbrand, en dus in de cilinder komt, meestal dus lekke kop of voetpakking..
witte rook is olie dat verbrand, en is vaak keering
ja zo heb ik het ook geleerd.blauwe rook is altijd olie .. grijs/zwart is brandstof, .. wit is meestal koelvloeistof (of heel extreme olieverbranding)..
En dan is het vaak een koppakking ...maar kan inderdaad ook een keerring zijn
..ruik even aan de olie of die niet vreselijk naar benzine stinkt,..als hij veel te rijk staat afgesteld, kan onverbrande benzine langs de zuigerveren gaan..in de olie terecht komen en stijgt je oliepijl & verbruikt hij ook ineens olie (smering te weinig / verbruik olie omhoog)thnx guys,
ga vanmiddag maar ff wat olie uit het blok halen dan, kijken of dat wat oplost! Wat ik mij ook nog bedacht is dat ik misschien het flush spul niet voldoende uit het koelvloeistofsysteem heb gehaald (kan me ni voorstellen). Maar er ging maar 1,3 l in plaats van 1,7 wat volgens het WPHB er inmoet kunnen. Maar als ik goed redeneer...moet het lampje 'temp' dan aangaan omdat het systeem dan niet goed koelt...toch?
Eerst maar s kijken of kawaidioot gelijk heeft, want volgens mij zag ik ook ergens blauwe rook uit mijn blok komen, in iedergeval niet uit de uitlaten....(hehe oeps...)
bij startrick in Loenen..= de importeurARGH....
Blijkt ook ineens de emulsieschroef te ontbreken in een van mijn carbs...Ben direct terug naar de dealer gegaan, maar die zegt daar niet aan gedraaid te hebben en zegt dat ik m zelf kwijt ben geraakt op straat...... SURE!!!
Ff of topic:
Heeft iemand nog een leuk adresje waar ik zo, n schroef kan halen?? Tis van een Dellotro Carb. PHF34??
Heerlijk die verwarring....
Bedankt alvast voor jullie reacties....bij koelvloeistof zou ik een lager peil moeten hebben! Heb net nog gecheckt en heeft exact hetzelfde niveau ... Dus dat duidt niet op koelvloetstof of lekke koppakking....
Kan het komen door een wat te hoog oliepeil?? Of gooit ie dit automatisch eruit via een verloopje oid?
Terugbrengen naar de dealer gaat denk ik niet. Ben al drie keer teruggeweest...en ik kan niet bewijzen dat er voorheen geen blauwe rook uitkwam aangezien die drie weken heeft stilgestaan. Ben wel een stukje naar de dealer toegereden...hij liep al niet zo lekker en bij stationair toerental viel hij steeds uit, maar ik had geen last van blauwe rook....
Je draait het om.
Wit is vocht blauw is olie