Goedeavond,
Ik heb in juni een honda cb500 uit 1996 gekocht. Was niet duur en aan een beurtje toe.
Ik heb na 4 maanden sleutelen mijn blok weer in elkaar zitten. Heb alles vervangen, lagers, lagerschalen. Nieuwe overmaat zuigers en dat soort dingen.
Nu ging ik hem vandaag starten. Na een tijdje, rond gedraaid te hebben sloeg ie steeds niet aan. Accu begon ook leeg te raken, dus met startkabels en mijn auto geprobeerd -> gelukt!.
Heb een paar minuten rustig laten draaien, kan toch nog niet rijden want wacht nog op een paar kleine dingetjes.
Maargoed nu het echte probleem.
Ik heb in plaats van koelvloeistof, water gebruikt dit omdat ik eerst zeker wilde zijn dat alle slangen dicht waren enzo. Toen ging ik eens kijken hoe mijn olie eruit zag en die bleek in plaats van roodachtig meer ondoorzichtig roze te zijn. Dus ik heb de olie eruit laten lopen en weggegooid. Want het leek mij dat er water bij zat. Hij was nog wel heel dun en voelde ook echt nog olie achtig aan.
Ik vraag me nu alleen af waar dit aan kan liggen. Alle pakkingen zijn vervangen.
Dus hebben jullie ideeën waar dit water vandaan kan komen? Of hoort olie zo te zijn na 3 min lopen?
Ik heb in juni een honda cb500 uit 1996 gekocht. Was niet duur en aan een beurtje toe.
Ik heb na 4 maanden sleutelen mijn blok weer in elkaar zitten. Heb alles vervangen, lagers, lagerschalen. Nieuwe overmaat zuigers en dat soort dingen.
Nu ging ik hem vandaag starten. Na een tijdje, rond gedraaid te hebben sloeg ie steeds niet aan. Accu begon ook leeg te raken, dus met startkabels en mijn auto geprobeerd -> gelukt!.
Heb een paar minuten rustig laten draaien, kan toch nog niet rijden want wacht nog op een paar kleine dingetjes.
Maargoed nu het echte probleem.
Ik heb in plaats van koelvloeistof, water gebruikt dit omdat ik eerst zeker wilde zijn dat alle slangen dicht waren enzo. Toen ging ik eens kijken hoe mijn olie eruit zag en die bleek in plaats van roodachtig meer ondoorzichtig roze te zijn. Dus ik heb de olie eruit laten lopen en weggegooid. Want het leek mij dat er water bij zat. Hij was nog wel heel dun en voelde ook echt nog olie achtig aan.
Ik vraag me nu alleen af waar dit aan kan liggen. Alle pakkingen zijn vervangen.
Dus hebben jullie ideeën waar dit water vandaan kan komen? Of hoort olie zo te zijn na 3 min lopen?