Bluetooth Headsets

Voor die 150 euro heb ik ook verschillende types Sena die dus perfect met mijn Sena samen gaan... Alleen is dan de vraag, welke? Ze hebben toch best een aantal modellen die ongeveer het zelfde doen in dezelfde prijscategorie, zonder echt grote verschillen in de specs. Dus waar zitten de verschillend in de modellen?
 
Ik heb, voor als ik mijn rijbewijs heb gehaald en de eerste ritjes naar vrienden wil doen, toch een Ali setje gekocht. Het ging mij vooral om het horen van navigatie informatie. Muziek en communiceren wacht ik nog even mee totdat ik weet wat ik precies wil gaan doen ermee.

Setje maakte direct verbinding, kan verbazend luid in een stille woonkamer, en is vrij simpel in gebruik. Ik kan er zelfs mee praten tegen google 8-)
Enige practische ding is dat de bediening naast de microfoon zit, en laat die nou meestal in de helm in de buurt van de mond zitten... Blijkbaar hebben die chinesen andere verwachtingen van een helm. Maar voor het geld en mijn wensen lijkt het een prima cheap aankoop te zijn.
 
En dan nu nog een BT portofoon die wil pairen met mijn Cardo Smartpack!!
Weet iemand dat? De Sena SR10 pairt in ieder geval niet.
 
Iemand die me kan adviseren over het volgende, ik zie door de verschillende modellen het bos niet meer.

Ik heb net een nieuwe HJC helm waar het Sena 10upad systeem in past. Vind ik prachtig en wil ik aanschaffen.
mijn vriendin rijdt alleen mee achterop (rijdt zelf niet) en daar wil ik mee communiceren. We hebben nu beiden de bekende BT-S2 uit China en zijn op zich wel tevreden. De reden dat ik wil overstappen is puur om het gadgetgehalte en hoe clean het oogt.

Voor mijn vriendin zoek ik dus een set die communiceert met Sena. Iemand ervaring met het universal intercom systeem, zou hij het ook moeten doen met de BT-S2? Zo niet zoek ik een alternatief van Sena, liefst niet al te duur.

Nu heb ik dus de SMH5 als optie gezien maar ook de (nieuwere) SF2... Wat is wijsheid? Meer dan 150 euro uitgeven voor mijn passagier zie ik namelijk niet zitten, anders kwam er wel gewoon een 10S.
De BT-S2 kon ik koppelen aan mijn 20S met de Universal intercom, dus ik denk dat het met die 10upad ook wel werkt.

Groeten,
Daan201
 

Heeft iemand ervaring met deze webshop? M'n vriendin is op zoek naar de interphone sport duo set en ik kwam deze shop tegen.

Ben alleen nog niet overtuigd van de legitimiteit van deze shop. De prijzen zijn wel aantrekkelijk maar dat zegt vaak ook wel wat.
 
Ken die shop niet, maar in het kader van aantrekkelijke prijzen kan je ook kijken bij fc-moto.de. Heb er gemixte reviews over gelezen, maar ik heb vandaag mijn dubbele pack Freecom 4 binnengekregen voor 266 (dus 133 p.s.!) en alles is prima. Andere webshops zijn al snel 200 euro p.s. voor de Freecom 4. Misschien dat het apparaat die jij zoekt er ook op staat.
 
@Malagi: Ik heb goede ervaringen met www.converterman.nl waar ik m'n Midland BTX2PRO heb gekocht voor een goede prijs, je zou die website ook eens kunnen proberen.

Verder nog een vraag: ben voor m'n vriendin ook opzoek naar een bluetooth setje. Zij rijdt zelf niet, zit alleen bij mij achterop dus het setje hoeft maar weinig bereik te hebben. Kwaliteit moet wel goed zijn. Suggesties?
 
Ik heb bij converterman mijn interphone tour besteld.. iemand ervaring met dit model ?
De tour is een uitgebreidere versie van mijn sport, waar ik zeer tevreden over ben. Alleen de cm radio geeft nogal wat ruis. Het is aan te raden de draden van de speakers goed in de helm te verwerken. Zo veel mogelijk "over je hoofd" heen.
 
Hallo,

Ik heb laatst een setje Interphone G6 gekocht. Nou gaat het pairen en verbinden allemaal prima, alleen de luidsprekers die erbij zitten doen ongelooflijk pijn aan mijn oren. Zelfs zo erg dat ik een wond aan mijn oren heb.
Dat werkt dus niet... Nu heb ik wel een plattere versie besteld maar het duurt nog even voordat die binnen zijn.

Nu had ik het idee om gewoon in Ears aan te sluiten. Er komt geluid uit dus dat werkt, alleen heb ik dan geen microfoon.
Zou ik de microfoon van het standaard setje kunnen gebruiken, de luidsprekers afknippen en mijn in ears kunnen gebruiken? Misschien met een 3.5mm jack splitter of anders de oortjes aan de bestaande bedrading solderen?
 
Zou ik de microfoon van het standaard setje kunnen gebruiken, de luidsprekers afknippen en mijn in ears kunnen gebruiken? Misschien met een 3.5mm jack splitter of anders de oortjes aan de bestaande bedrading solderen?

Dat ligt aan de 3.5mm jack, om zowel stereo geluid als een microfoon aan te sluiten heeft de jack 3 "ringen" nodig.
1557813942618.png
Dan nog zit er weleens verschil in de volgorde/aansluitingen. Voor de zekerheid even doormeten/testen voordat je begint met solderen dus ;)
 

Heeft iemand ervaring met deze webshop? M'n vriendin is op zoek naar de interphone sport duo set en ik kwam deze shop tegen.

Ben alleen nog niet overtuigd van de legitimiteit van deze shop. De prijzen zijn wel aantrekkelijk maar dat zegt vaak ook wel wat.
Ik heb daar onlangs iets besteld en alles werd er mooi afgehandeld zonder problemen , wel doet postnl en bijna 2 weken over om het tot aan de deur te krijgen ( als men dan in de tracker ziet dat het reeds dag 3 in het land van bestemming was )
 
Hallo,

Ik heb laatst een setje Interphone G6 gekocht. Nou gaat het pairen en verbinden allemaal prima, alleen de luidsprekers die erbij zitten doen ongelooflijk pijn aan mijn oren. Zelfs zo erg dat ik een wond aan mijn oren heb.
Dat werkt dus niet... Nu heb ik wel een plattere versie besteld maar het duurt nog even voordat die binnen zijn.

Nu had ik het idee om gewoon in Ears aan te sluiten. Er komt geluid uit dus dat werkt, alleen heb ik dan geen microfoon.
Zou ik de microfoon van het standaard setje kunnen gebruiken, de luidsprekers afknippen en mijn in ears kunnen gebruiken? Misschien met een 3.5mm jack splitter of anders de oortjes aan de bestaande bedrading solderen?
Ja dat kan. Koptelefoondraadjes zijn alleen voorzien van een heel lastige isolatielaag die je laat smelten in het tinbad, de juiste temperatuur weet ik niet meer maar dat kun je vast vinden op het www.
 
Ik was toch maar eens aan het kijken naar een communicatiesetje voor de motor en kwam op Alie de VNETPHONE V6 tegen. Hoe zijn de ervaringen hier mee? Ik zou graag met navigatie verbinden (om instructies te horen) en tegelijk met twee andere rijders.

Weet iemand of het mogelijk is om dit tegelijk te doen? navigatie en praten met andere?
 
Ik heb, voor als ik mijn rijbewijs heb gehaald en de eerste ritjes naar vrienden wil doen, toch een Ali setje gekocht. Het ging mij vooral om het horen van navigatie informatie. Muziek en communiceren wacht ik nog even mee totdat ik weet wat ik precies wil gaan doen ermee.

Setje maakte direct verbinding, kan verbazend luid in een stille woonkamer, en is vrij simpel in gebruik. Ik kan er zelfs mee praten tegen google 8-)
Enige practische ding is dat de bediening naast de microfoon zit, en laat die nou meestal in de helm in de buurt van de mond zitten... Blijkbaar hebben die chinesen andere verwachtingen van een helm. Maar voor het geld en mijn wensen lijkt het een prima cheap aankoop te zijn.

Heb je linkje?
 
Heb je linkje?
Ja zeker. Ik heb ze nog steeds niet uitgeprobeerd tijdens een rit, en blijf bij het punt dat het onhandig is dat de bediening aan de microfoon zit.
Gezien ik niet wil bellen zeker ondhandig dat hij automatisch opneemt. Maar volgens mij kan je op je mobiel instellen of een apparaat als telefoongesprek mag gebruiken.

 
Ja zeker. Ik heb ze nog steeds niet uitgeprobeerd tijdens een rit, en blijf bij het punt dat het onhandig is dat de bediening aan de microfoon zit.
Gezien ik niet wil bellen zeker ondhandig dat hij automatisch opneemt. Maar volgens mij kan je op je mobiel instellen of een apparaat als telefoongesprek mag gebruiken.


Ik heb toevallig kort geleden voor in de helm van mijn vriendin zo'n zelfde headset gekocht voor als zij achterop zit, maar kreeg het geluid niet luid genoeg om verstaanbaar te houden tijdens het rijden. Nu maar een Sena 3S aangeschaft waarvan de verwachtingen hoger zijn. Heb zelf al een wat duurdere Sena headset en daar ben ik zeer te spreken over.
 
Na wat zoekwerk besloten om voor de SENA SMH5-FM te gaan als eerste comm. setje.
Hoofdzakelijk zal ik deze gaan gebruiken om samen met mijn vriendin of broertje te gaan rijden, nu las ik dat er tot 4 personen samen kunnen met deze SENA.
Maar wat mij nu nog niet helemaal duidelijk is of dat we met 4 mensen tegelijk kunnen praten, ik lees ook in sommige reacties dat je alleen 1 tegen 1 kunt praten en dan dus op een of andere manier moet switchen naar wie je wilt praten..... (Dit lijkt me erg onhandig).

Is er iemand hier die toevallig al ervaring heeft met de SMH5 en het communiceren tussen meer dan 2 personen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan