tis wel bekend: ik kom hier alleen als er pech is. Nu weer Batterij.
Vragen:
WAT is een Goede Batterij ?
Hoe weet je tijdig dat-ie op is ? (voor je non-starting-stilstaat)
ik heb na 2 jaar en 4 maanden en 140.000km nu Twee (2, Zwei, deux, due...) batterijen verbruikt.
de Origninalbatterie (zuinig rommel?) en de garantie-vervanging (zuinig rommel?) die er na 1 jaar in ging...
Zijn de BMW batterijen zo matig of is het ikke (zal ikke wel zijn, queue puntige opm van bmw-fans).
langer verhaal:
Motor rijdt vrijwel dagelijks, en meestal langere stukken.
Motor startte al paar dagen wat lui in de ochtend.
Zondag, na bijna 48uur stilstand, startte de motor eerst niet, waarschijnlijk lege batterij.
(o.a. computer reset: de display toont dan de odometer ipv dagteller, meestal teken dat de spanning er even af was)
Maar.... half uur later, met de jumpkabel er naast, plotseling wel starten bij 1e poging, dus ... kabel niet meer nodig. rijden...
Maandag ochtend Direct OK starten. opluchting.
Vanochtend dus niet, batterij klinkt leeg.
na half uur nog eens proberen: nope.
nu zit ik (weer) op de ADAC te wachten.
(ADAC/Touring, want ik wil ook even een diagnose: alleen batterij, of dynamo of toch iets anders...)
Zal dus wel aan mij en mijn vele kilometers liggen, maar met deze motor (en de voorgangen, een f800st, sta ik gemiddeld 3x/jaar ergens te wachten op pechhulp of de Schlepper, deels door materiaalpech, deels door slecht-vastgedraaide bouten, deels door afbrekend plastic, deels door eigen misbruik???).
Heb ook al 2x (van twee NL-wegenwachters) gehoord: overweeg een Jap, minder gedoe.
Ik vertrek overmorgen naar Denemarken/Zweden. Momenteel 58500 km op de teller. Schat een 3000 kilometer er bij te zetten. Volgende onderhoud is op de 60k, altijd al netjes stipt gedaan. Zou het veel kwaad kunnen van er 1500 over te gaan? 95% van de ritten die ik doe zijn meer dan 45 kilometer met veel snelweg.
Mensen hier hun knipperlichten vervangen voor LED'jes? En hun achterlicht voor een LED-unit?
Zag gisteren een BMW F800ST vlak bij ProRail in Utrecht staan, die had ook die knipperlichten.
Aan welke kosten moet ik denken? Makkelijk te vervangen?? PLUG&PLAY? Waar te bestellen?
Ik hoor graagggg!
Ben ik ook niet van plan, zeker een half jaar alleen rijden of kleine afstanden met z'n 2en, eerder over een jaar of 1 a 2.als je een beginner bent zou ik niet meteen met iemand achterop op vakantie gaan
Vind het nog best aan de prijs voor een S (lijkt iets goedkoper tov ST model) en de kilometer stand. Dealer/particulier, uiterlijke staat, onderhoud en accessoires weet ik natuurlijk niet, dus moeilijk daarover te oordelen. Bij een dealer met flink wat Bovag garantie kan het best interessant zijn.Kan een op het oog nette F800S uit 2006 overnemen (53000km), zijn er punten waar ik op moet letten bij dit type/bouwjaar?
vraagprijs is 3200 euro.
Ik ben 1.86 en 95kg..neem aan dat dat prima gaat "passen"?...heb er nog niet op gezeten of gereden.
De CT1158 is de correcte vervangerGoedemorgen allemaal,
Ik heb een vraagje over de aandrijfriem.
Deze heb ik gisteren vervangen door een Contitech CT1158, die als vervanging van de OEM BMW riem wordt genoemd.
Het vervangen ging goed, maar zelfs met de meest losse instelling van de eccentric zit de riem te strak. Ik kan hem dus niet meer slapper zetten.
Hebben jullie zoiets al eerder meegemaakt of gehoord?
Een 2006, dus grijs motorblok?Kan een op het oog nette F800S uit 2006 overnemen (53000km), zijn er punten waar ik op moet letten bij dit type/bouwjaar?
vraagprijs is 3200 euro.
Ik ben 1.86 en 95kg..neem aan dat dat prima gaat "passen"?...heb er nog niet op gezeten of gereden.