Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Reactief onderhoud noem je dat.Als ze lekt...
Gewoon niet aankomen zolang het goed gaat. Is echt niet nodig om te verversen zo lang de demping ok is
boekje voor een 800 gs zegt 30dkm, maar om de 2jaar is echt geen luxe... als je stevig rijdt dan is het met een jaar of minder al slootwater..Bedankt voor je reactie. Heb je misschien een idee wat een normale termijn is om de voorvorkolie en keerringen te vervangen?
Als ze lekt...
Ok, bedankt!voor een 800gt niet. Even aan de balie om vragen dus.
Niet leuk, maar de GT is een ideale motor om mee te vallen. Deze week een schuiver gemaakt met ong 80 km/h. Oorzaak: olie op de weg. Schade is beperkt gebleven tot wat krassen op de kuip, rem hendel en voetpedaal wat afgeschuurd en spiegel kapot. Jammer van de krassen maar met 210k op de teller brengt hij toch niks meer op, en als je rijdt zie je er niks van.
De schade had veel erger kunnen zijn, bv kuip kapot.
Dat zijn nog eens Kilometers!Niet leuk, maar de GT is een ideale motor om mee te vallen. Deze week een schuiver gemaakt met ong 80 km/h. Oorzaak: olie op de weg. Schade is beperkt gebleven tot wat krassen op de kuip, rem hendel en voetpedaal wat afgeschuurd en spiegel kapot. Jammer van de krassen maar met 210k op de teller brengt hij toch niks meer op, en als je rijdt zie je er niks van.
De schade had veel erger kunnen zijn, bv kuip kapot.
Oei klote zeg. Mocht het zijpaneel erg veel schade hebben, dan heb ik nog wel eenNiet leuk, maar de GT is een ideale motor om mee te vallen. Deze week een schuiver gemaakt met ong 80 km/h. Oorzaak: olie op de weg. Schade is beperkt gebleven tot wat krassen op de kuip, rem hendel en voetpedaal wat afgeschuurd en spiegel kapot. Jammer van de krassen maar met 210k op de teller brengt hij toch niks meer op, en als je rijdt zie je er niks van.
De schade had veel erger kunnen zijn, bv kuip kapot.
Even een vraagje.. Inmiddels heb ik in een jaartje zo’n 11000 km bijgeschreven op de GT. Inmiddels staat ie op 71000. Sinds enkele maanden heb ik (in toenemende mate) meegemaakt dat de versnelling soms direct na het schakelen eruit schiet. Dit gebeurt wel eens van 3-4 en van 5-6. Dan klapt de versnellingsbak met een zware KLOENK ineens weer in de lagere versnelling.
Ik sluit niet uit dat ik op die momenten niet helemaal netjes schakel, maar ik gebruik netjes de koppeling en zet naar mijn idee voldoende kracht op het pookje. Het geeft me een onvertrouwd gevoel, waardoor ik nu het idee heb om heel rustig te moeten schakelen (koppeling in, halve seconde wachten, opschakelen en pookje loslaten, rustig koppeling laten opkomen). Bij te snel willen schakelen gaat het soms fout.
Jullie kennen de versnellingsbak als je broekzak. Komt dit iemand bekend voor?
Heeft iemand tips om sneller en “daadkrachtiger” te schakelen?
(...)
maar wat jij bescrhijft is meer, lijkt me serieuzer.
ik zou er even naar laten kijken.
Mn ST heeft motorisch-probleemloos 183k km gedaan. problemen zaten elders. elektriek, rubbers, bedrading, altijd wat.
Maar met de GT het ik een vastloper in de versnellingsbak gehad bij vrijwel exact 100k km (Oct 2018, alhier gedocumenteerd)
En dan deed BMW moeilijk, want hoewel maar 18mndn oud gaat garantie op sommige delen maar tot 80k km.
Toch, 3mndn en 6000+ winterse kms op een huur-RT later, alsnog motor+versnelling onder garantie gekregen.
Maar de huur was voor mijn eigen rekening...
Bij 173k is die GT alsnog gestorven.
(...)
ik denk dat er iets met je schakelvork aan de hand is, maar dat is alleen maar een gevoel, kan het niet echt technisch onderbouwen