BMW F-Reeks Topic deel III

Vandaag word er een punt gezet achter de GT. Met 250k op de teller en een kapot koppelinghuis is het tijd om hem met pensioen te sturen. :9~ Wordt wel als orgaandonor aangeboden, motor gebruikt op 15k nog geen drup olie.
Maar gelukkig staat er al een andere GT voor de deur, met veeeeel minder km op de teller en krasvrij. *O* *O*
 
IMG_20210923_145648.jpg

Gelukt:)
 
ben aan het overwegen om ook een f800 aan te schaffen , ik weet enkel niet wat het beste zou zijn GS -R-S - ST?

zou graag de GS hebben maar is dit slim als ik toch niet off road ermee ga , stuurt dit zo goed als een R/S/ST met dat grote voorwiel ?
kwa motor zal dit wel goed zitten , allemaal hetzelfde blok ?
ik heb momenteel een k1200gt met zijspan en een r1200st die momenteel voor verkoop staat , ga ik de st niet missen , of beter gezegd de PK 's ?
 
Hallo Bert, je stelt allemaal vragen die ik niet kan beantwoorden. Als ik jou was zou ik eens gaan proefrijden. Minder PK's geeft op een andere manier weer lol, maar het is maar hoe je het zelf ervaart. Een GS stuurt anders dan een sportievere geometrie. Wat is je doelstelling? Wil je op de snelweg in Duitsland meekomen met een S1000? Wil je snelle tijden op het circuit? Alle F800's zijn behoorlijk potent, is toch bijna 100 pk met een goed bruikbaar koppel.
Wat is het probleem met de r1200st dat je ervan af wilt? Lijkt mij ook een prima motorfiets.
 
Hallo Bert, je stelt allemaal vragen die ik niet kan beantwoorden. Als ik jou was zou ik eens gaan proefrijden. Minder PK's geeft op een andere manier weer lol, maar het is maar hoe je het zelf ervaart. Een GS stuurt anders dan een sportievere geometrie. Wat is je doelstelling? Wil je op de snelweg in Duitsland meekomen met een S1000? Wil je snelle tijden op het circuit? Alle F800's zijn behoorlijk potent, is toch bijna 100 pk met een goed bruikbaar koppel.
Wat is het probleem met de r1200st dat je ervan af wilt? Lijkt mij ook een prima motorfiets.
neen hoor , niets van hierboven , enkel hou ik van verandering ;-)
 
ben aan het overwegen om ook een f800 aan te schaffen , ik weet enkel niet wat het beste zou zijn GS -R-S - ST?

zou graag de GS hebben maar is dit slim als ik toch niet off road ermee ga , stuurt dit zo goed als een R/S/ST met dat grote voorwiel ?
kwa motor zal dit wel goed zitten , allemaal hetzelfde blok ?
ik heb momenteel een k1200gt met zijspan en een r1200st die momenteel voor verkoop staat , ga ik de st niet missen , of beter gezegd de PK 's ?

Kwa vermogen ga je niet per se wat missen als je van een oude 1200 (welk bouwjaar?) naar een F800 overstapt.

Welk type je moet nemen?
Ik zeg: Probeer ze allemaal uit met een proefrit.
Dat is de enige manier om er achter te komen.
R/GS/S/ST( of GT), allemaal zo specifieke houding enzo, dat moet je gewoon voelen.
 
Ik rijd zelf een R1150R en mijn vrouw heeft een F800R. De F voelt echt als een brommer, komende van de R. Daarom niet minder leuk maar het voelt voor mij als een stapje terug.
Hier sluit ik me wel bij aan... Hoe leuk de 700GS is, het is toch een stapje terug als ik van mijn 1250GS kom.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk is. Ik heb de 700GS dan ook nog steeds in de garage staan :-)
 
Aan de GT rijders: zijn er die stuurverhogers hebben gemonteerd?
En zo ja, ben je er tevreden over wat de houding betreft?
 
Wie herkent het volgende. Ik heb een 800st van 2008, met 39000km. Tijdens de laatste 2 ritten viel de motor een paar maal uit op het moment dat ik wil overschakelen naar een andere versnelling of ga stoppen bij een stoplicht/kruising. Dus bij het inknijpen van de koppeling is het blok gelijk "dood". Ik kan dan tijdens het uitrollen de motor weer met de startknop starten, maar moet hier wel wat gas bijgeven, anders start hij niet. Daarna is er kilometers lang niet aan de hand. Vandaag is op zo'n moment zelfs mijn tomtom uitgeschakeld. Dus kompleet spannings vrij. Ik ben hier niet blij mee want optrekken op de grote weg en dan een dood blok bij schakelen van 5 naar 6 is even schrikken.
Gr Joop
 
Ik herken de symptomen.
Denk dat ik dat ook had op de 2006 en later de 2008.
Vooral bij een uitrijden naar een stoplicht inderdaad, weet niet meer of ik het ook had bij overschakelen.

Wat me nu het eerst te binnen schiet:
versnellingspookje en alle schanieren in dat trajectje schoon en soepel houden,
en zijstandaardschakelaar schoonhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan