BMW F650 Funduro gekocht

Super mooi zo'n beemer :)

Nu nog ff een remus eronder en het klikt al best aardig

(Afbeelding)

Vandaag net over de 52000 gereden en tot op heden geen elende alles doet het als een dolle :)

:} ziet er goed uit 8-)

Waar heb jij die handkappen vandaan? gaarne merk & type en prijs (of zaten die er al op toen je 'm kocht? Eigenlijk wil ik dat ook wel weten van die andere extra's ;)
Hoe zit het trouwens met turbulentie met die verhoogde ruit? Nu zit ik met mijn kop precies in de wind, maar de rest niet. Bevalt vooralsnog prima. Ik ben trouwens 1.80; weet niet hoe lang jij bent.

BTW: in tegenstelling to wat ik eerder postte: hij heeft nog geen 10.000km gelopen!! :) (had km-stand van internet af, waar die dus verkeerd stond) teller staat nu op 9447 waarvan 150km door mij erbij gereden is sinds zaterdag :]
Volgende beurt is pas bij 20.000 :)

Ondertussen gaat het rijden steeds beter en begin ik al aardig te wennen aan de fiets.
 
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe heb je dat gedaan met die handbeschermers??
(deze vraag had ik je ook per mail gesteld, ik ben inmiddels aangelogd, dit is mijn 2e posting).

En zo'n remus uitlaat; vertel daar eens wat over (prijs, type, makkelijk te monteren, geluid e.d.)
 
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe heb je dat gedaan met die handbeschermers??
(deze vraag had ik je ook per mail gesteld, ik ben inmiddels aangelogd, dit is mijn 2e posting).

En zo'n remus uitlaat; vertel daar eens wat over (prijs, type, makkelijk te monteren, geluid e.d.)

Ben even wezen kijken bij www.wunderlich.de n.a.v een tip van een collega. Hele catalogus met spullen voor de BMW F650 :9~ . Daar staan ook diverse uitlaten in met een verwijzing naar de website met geluidsopnamen :9 Hou trouwens rekening bij het vervangen van de uitlaat dat je de boel opnieuw moet laten afstellen. Wellicht verstandig om het dan te combineren met een dynojet-kit en K&N filter. Prijs van Shark uitlaat: €639 dynojet-kit: €105 (gezien voor $80 op internet) en K&N filter €74

De valbeugel is zo te zien van Hepco & Becker. De handkappen heb ik nog niet gevonden, maar bij Hein Gericke kan je het nodige vinden. Zowel originele Acerbis als goedkopere alternatieven. Acerbis kost ongeveer €50 en de HG set €20
 
Als iemand intresse heeft ik heb noch een ARROW uitlaat liggen heeft er bij mijn anderhalfe maand onder gehangen en kan allen op een BMW F650 van af 1994.
Zit een goed geluid in ik kan er niks meer mee omdat ik nieuwe THUNDERCAT
gekocht heb.
 
Als iemand intresse heeft ik heb noch een ARROW uitlaat liggen heeft er bij mijn anderhalfe maand onder gehangen en kan allen op een BMW F650 van af 1994.
Zit een goed geluid in ik kan er niks meer mee omdat ik nieuwe THUNDERCAT
gekocht heb.

Je hebt mail, ik heb interesse in je uitlaat.
 
Ik heb ook een F650 gekocht maar dan uit 1994. Met 66.000 km op de teller. Mijn eerste motorfiets. Wat het onderhoud betreft: qua motor is die prima in orde, niks aan het handje, maar........ vergeet niet dat als een motor door weer en wind, regen, pekel, zandweggetjes en andere off road "bestratingen" rijdt, dat dan de schroeven HARTSTIKKE vast komen te zitten. Ik spreek uit eigen ervaring.... twee weken terug grote beurt gegeven. Bleek erg grote beurt te worden. Schroeven waren bijna niet los te krijgen. Maar met een paar sterke mannen is het dan toch gelukt :) Ondertussen keerringen van de voorvork vernieuwd, bleken te lekken, nieuwe voorvorkolie, oliefilter en nieuwe olie, remmen voor, bougies, remvloeistof voor en achter ververst, lagers voor en achter vernieuwd. Daarna alle schroeven in het vet gezet en de hele motor met siliconenkit ingespoten ter bescherming. De ketting met tandwielen komen in het voorjaar aan de beurt. Ik ben van plan de winter door te rijden en dat kan deze ketting nog wel aan. Het vorenstaande is allemaal gedaan in een technische cursus, heb ik dus zeker niet alleen gedaan en daarvoor wil ik de guys nogmaals hartelijk bedanken!!! :} Wat de prijs betreft heb ik zeker niets te klagen gehad, 1750 Euro, maar dan weet je wel dat je nog moet klussen!!! :]
 
Laatst bewerkt:
De handkappen heb ik nog niet gevonden, maar bij Hein Gericke kan je het nodige vinden. Zowel originele Acerbis als goedkopere alternatieven. Acerbis kost ongeveer €50 en de HG set €20

Handkapjes zijn van de nieuwe F650 GS en die passen er zo op zonder moeilijke dingen aan t passen enzo :)
 
@Deedee:
Motor komt van de dealer af met Bovag garantie. Volgende beurt is pas bij 20.000. Verder ziet de boel er goed uit en netjes verzorgd :) . Uiteraard hou ik de motor goed in de gaten; vraagt nu eenmaal meer onderhoud en aandacht dan een koekblik ;) . Een werkplaatshandboek staat zeker op de lijst van aan te schaffen dingen om zo meer kennis te hebben van de techniek en wil in de toekomst zeker een sleutelcursus volgen (al was het maar om klein onderhoud, of een noodreparatie zelf te kunnen doen).

@Mathijs: thanks :} ga even kijken welke ik uiteindelijk kies (vind Acerbis erg stoer, de originele BMW kappen meer ingetogen)


Verder heb ik nu zo'n 250 km's achter de rug en ga morgen weer de nodige km maken (ca. 100) enne heb al getankt... bij km 249 liet de motor weten dat hij op reserve moest... hoest, hoest... baasje... ik mis wat... ;)
Motor gaat steeds vertrouwder aanvoelen. Ben blij dat ik op een goede tweedehands mijn eerste eigen km's maak... Hoe was dat spreekwoord ook al weer :? Iets met een oude fiets en leren ;)
 
Tja, BMW is altijd prijzig. Vind een Funduro ook wel geinig, maar heb toch liever een andere F650, namelijk de BMW F650 GS Dakar alleen die kosten ook veel centen en ze zijn een beetje zwaar (195kg als ik het goed heb). Maargoed, ik heb een DR650SE en daar blijf ik mooi nog een tijd op rondkarren.

Hoeveel km kunnen deze éénpitters nou lopen van BMW zonder al te hevig onderhoud?

max 180 met windt in de rug
 
Schop! Wat vliegt daar? Is het superman? Nee: het is de M-F oma! :+

ff een update en wat aanpassingen aan mijn motor showen:

Ondertussen ruim 900km gereden met de motor en de pret wordt nog steeds met elke rit groter *D
De topkoffer sinds vandaag (gisteren gekocht, vandaag gemonteerd):
f650-koffer.jpg


en van achteren:
f650-achter.jpg


Voor ik de koffersteun onder de bagagedrager kon monteren moest ik wat demonteren en toen zag ie er zo uit (voor de liefhebbers :9 )
f650-kaal.jpg


en als afsluiter nog even de kentekenplaathouder bevestigd:
kentekenplaat.jpg


enne... de oplettende lezer zal ook gezien hebben dat de handkappen erop zitten: van de BMW 650GS... passen perfect :)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!!!
(handkappen was me opgevallen).
Ik heb trouwens de Arrow uitlaat van enkele posts terug gekocht. Ik zal hem er in het voorjaar opzetten dan hier berichten hoe het bevalt.

Trouwens net topkoffertje. Ik heb die rechthoekige variant maar die is niet perfect (lading kan openings mechanisme blokkeren).
 
je pakt het niet verkeerd an zeg,

Die bike zullen ze niet snel jatten met dat muuranker.
Nice !
 
@Fiets650: topkoffer is van BMW zelf. De prijzen en kwaliteit vergelijkend bleek de BMW koffer niet echt duurder t.o.v. Krause of Hepco&Becker (enkele zeer goedkope koffers daargelaten). Bovendien past deze perfect en is de bevestigingsbeugel geïntergreerd met de bagagedrager. Het liefste had ik een aluminium koffer genomen, maar bij het zien van de prijzen... :o heb ik maar wat anders gekozen ;)

@cbr ben: Ik had al lang in mijn kop dat ik mijn motor zo voor de keuken wilde stallen. Dak boven keuken zorgt dat hij nagenoeg droog staat (behalve bij harde wind met regen uit de verkeerde hoek). Muuranker is trouwens van Abus (zo'n 65 euro). Reken bij de prijs ook een 16mm steenboor... De grap is wel dat mijn verzekering (Centraal Beheer) dit allemaal niet eist... maar vind het zelf wel een geruststellende gedachte dat de motor verbonden is aan het huis ;)
 
Die alu topkoffer van touratech heb ik nog gebruikt liggen

full
 
Die alu topkoffer van touratech heb ik nog gebruikt liggen

(Afbeelding)

Hallo zeg! Met die bagageruimte kan je verhuizen of een expeditie ondernemen :} Afijn, ben ondertussen voorzien van kofferruimte om ergens naar toe te gaan en mijn helm op te kunnen bergen. Edit: en nog wat ander klein grut... en het slot... onder de buddy van deze BMW kan je nauwelijks iets kwijt.

[ikwilnietlulligdoenmodus]
Euh... of is dit de natte droom van een pizzabezorger? :+ (met zo'n motor krijg je ze tenminste wel warm thuis ;) )
[/ikwilnietlulligdoenmodus]
 
Afijn, ben ondertussen voorzien van kofferruimte om ergens naar toe te gaan en mijn helm op te kunnen bergen. Edit: en nog wat ander klein grut... en het slot... onder de buddy van deze BMW kan je nauwelijks iets kwijt.

Klopt daarom laat ik ook altijd mijn (lelijke) topkoffer erop zitten. Helm past er niet in maar slot enzo (kettingteflonspray) wel. Onder mijn zadel heb ik een poetslap (tussen zadelbevestiging en achterlicht) en de standaard gereedschapset incl klein busje WD 40). En meer ruimte is er niet.
 
Klopt daarom laat ik ook altijd mijn (lelijke) topkoffer erop zitten. Helm past er niet in maar slot enzo (kettingteflonspray) wel. Onder mijn zadel heb ik een poetslap (tussen zadelbevestiging en achterlicht) en de standaard gereedschapset incl klein busje WD 40). En meer ruimte is er niet.

Echt ff een trap onder de komt met die OMA :) :) :)

Maar euh kep het nooit gemeld maar weten jullie van het bestaan van www.f650.com af.

Nu wel dus kan je bijna al je onderhoud zelf doen ( staat allemaal int FAQ)

Enjoy voor diegene die het niet wist
 
Terug
Bovenaan Onderaan