ezvictory
MF veteraan
ni goed opgelet niGreat Britain ook
Het is een nek aan nek race, stiekum hoop ik dat je géén Street Triple koopt. Straks zie je ze net zo vaak als een CBR of R6
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ni goed opgelet niGreat Britain ook
Het is een nek aan nek race, stiekum hoop ik dat je géén Street Triple koopt. Straks zie je ze net zo vaak als een CBR of R6
Street Triple is aardig voor wat gooi-en-smijt werk.
Maar door een prima ABS kan je met de F800R veel meer de grenzen opzoeken van een agile rijstijl.
Voor een uitlaat: SC-Project.
Luister en kijk:
Argumenten?
ABS is nieuw voor mij, na bijna 18 jaar intensief motorrijden op 8 fietsen, een gigantische verbetering, omdat je voor het betere bochtenwerk veel later in je remmen kan gaan hangen.
Het verlegt grenzen en ik zou nu al niet meer zonder willen.
Ik heb de Street Triple serieus overwogen, diverse proefritten, maar ik stuitte op een technisch uitgeklede fiets waar geen plek is voor de ABS elektronica.
Het komt er dus ook in de toekomst niet op.
Nu de Triple nieuw kopen lijkt me geen goede investering.
En LosBol.. n.a.v. je mooie latijnse spreuk zou ik zeggen: Malo accepto stultus sapit.
Right yeah.
Geen sarcasme modus nodig om te stellen, dat er mensen zijn die denken dat ze beter de grenzen weten aan te geven dan de zeer exacte grens (meten =weten in milliseconden) van een ABS.
Daarbij komt nog, dat de remmen van de Triple bepaald bijterig zijn en de grenswaarde daarmee variabel. En ik kan je nog fysiek laten zien dat ik deze grens vaak heb getart en daarin de zaken weleens verkeerd heb ingeschat.
Natuurlijk heb ik de ABS van de F800R geprobeerd. De marge voor aangrijpen ligt veel verder weg dan verwacht. Het is plezierig om deze ruimte te benutten. Vooral omdat de remmen prima zijn, dat in tegenstelling tot de bezuinigingen hierop bij de Triple.
Van namonteren van een ABS op een niet voorbereid model heb ik nog nooit gehoord. Triumph geeft aan, dat ook in de toekomst op deze Triple geen ABS zal komen, doodeenvoudig omdat er geen plek voor is.
Ik garandeer je dat ABS op een 2e hands een belangrijk en prijsbepalend verkoopargument is/wordt. Over enkele jaren in de EU overigens verplicht op nieuwe fietsen.
Daar kom jij bijna niet aan te pas.alsof je een motor koopt voor de rest waarde
gewoon rijden met dat ding en als je geen geld voor een ander hebt er niet aan beginnen.
Daar kom jij bijna niet aan te pas.
Ik zou de BMW kiezen, die Street Triples zie je op elke straat hoek staan. Onkruid vergaat niet zegmaar. Daarnaast is de BMW een twin dus die heeft bij voorbaat al gewonnen.
Right yeah.
Geen sarcasme modus nodig om te stellen, dat er mensen zijn die denken dat ze beter de grenzen weten aan te geven dan de zeer exacte grens (meten =weten in milliseconden) van een ABS.
Daarbij komt nog, dat de remmen van de Triple bepaald bijterig zijn en de grenswaarde daarmee variabel. En ik kan je nog fysiek laten zien dat ik deze grens vaak heb getart en daarin de zaken weleens verkeerd heb ingeschat.
Natuurlijk heb ik de ABS van de F800R geprobeerd. De marge voor aangrijpen ligt veel verder weg dan verwacht. Het is plezierig om deze ruimte te benutten. Vooral omdat de remmen prima zijn, dat in tegenstelling tot de bezuinigingen hierop bij de Triple.
Van namonteren van een ABS op een niet voorbereid model heb ik nog nooit gehoord. Triumph geeft aan, dat ook in de toekomst op deze Triple geen ABS zal komen, doodeenvoudig omdat er geen plek voor is.
Ik garandeer je dat ABS op een 2e hands een belangrijk en prijsbepalend verkoopargument is/wordt. Over enkele jaren in de EU overigens verplicht op nieuwe fietsen.
Iedereen gaat er maar vanuit dat ABS een wondermiddel is zodat je niet onderuit gaat, in een recente motorplus staat een ABS test waarin een aantal motoren zelfs met ABS nog een stoppie konden maken, op nat wegdek lig je dan al lang en breed op het asfalt.
Ik heb een Steet Triple R gehad en ik deze had de beste vering en remmen waar ik ooit mee had gereden. De remmen geven voldoende feedback en ik denk dat je met een Street R zonder abs sneller kan afremmen dan een BMW met ABS. Ik heb nu een motor met ABS maar dat is toeval, voor mij had het niet gehoeven, heb het ook nooit nodig gehad.
ABS is geen wondermiddel waarop je blind kunt vertrouwen. Er zijn sporadische situaties waarin ABS zelfs niet werkt.
Dit kan gebeuren als het achterwiel geen wegcontact heeft op het moment, dat ABS zou moeten intreden. Met name schijnt het bij BMW sporadisch te kunnen voorkomen.
Ik heb geprobeerd deze situatie uit te testen, maar het is me niet gelukt er in te komen. En waar praten we over: een noodsituatie waarin je hard in de remmen moet terwijl je achterwiel geen wegcontact heeft. Zou je dan zonder ABS beter uit zijn?
Ik heb zowel BMW ervaring ( ) als nu street ervaring.
De BMW heb ik met verstand gekocht, maar nooit aan kunnen wennen. Ik miste de beleving van het rijden M.a.w. geen greins op mijn gezicht.... De triple vanaf de eerste meters meteen een greins. Nog nooit een milliseconde spijt van gehad.
Kan nu van alles vinden van ABS of geen ABS, maar laat dat lekker in het midden. Ervaar het zeker niet als een gemis.
Wat ik wel erg aangenaam vind zijn de 3 cilinders van de triple, ideaal! Lekkerder (persoonlijk) dan de 2 cilinder.
Dus..... ga op gevoel......maar kies de BMW want dat houdt de triple weer eentje meer exclusiever
Misschien al gelezen!?
MOTOR nr 26: test tussen de Street Triple en F800R!!
heb je nooit die test gezien van de honda fireblade met abs? ik weet niet wie het toen ertegenopnam maar ik denk een goede rijder in het bsb (british superbike) en die had twee pogingen nodig om nog maar evengoed te kunnen remmen als die fireblade met abs waarin men de hendel gewoon toekneep, en dit is in ideale omstandigheden!!!!
Zeer nuttig artikel voor de TS lijkt me....