BMW - F800st... gejat... en weer gevonden!

Reserve sleutel ook verdwenen??
Motor zou ondanks een goede technische keuring voor mij ook niet meer 't zelfde rijden.
:Y reservesleutel = ook weg. Ik weet nog niet hoe ik mij ga voelen, dat weet ik pas als ik er weer op zit ;)
 
Misschien heb ik teveel films-met-spannende-momenten gezien hoor maar had de politie niet beter op de uitkijk kunnen gaan staan tot iemand gaat rijden op die fiets?

iig gefeli met het terugvinden! Zo blijkt het "gespot" topic toch zinvol!
 
Misschien heb ik teveel films-met-spannende-momenten gezien hoor maar had de politie niet beter op de uitkijk kunnen gaan staan tot iemand gaat rijden op die fiets?

iig gefeli met het terugvinden! Zo blijkt het "gespot" topic toch zinvol!

Mijn idee ook idd.

Maar belangrijkste is dat TS zijn fiets weer terug heeft.
Hopelijk kan hij zijn gevoel er ook weer op leggen.

En hopelijk word(den) de klereleier(s) alsnog bij zijn(hun) lurven gepakt :(

[me]Ik weet dat je gevoel behoorlijk op z`n flikker krijgt als ongewenste bezoekers je huis hebben doorgelicht en je eigen stekkie overhoop gegooit hebben :? [/me]



Succes TS :W
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb ik teveel films-met-spannende-momenten gezien hoor maar had de politie niet beter op de uitkijk kunnen gaan staan tot iemand gaat rijden op die fiets?
Ja, dat zat ik me dus ook te bedenken! Nu heb je alleen je motor terug (in onbekende staat ook nog) terwijl met posten je waarschijnlijk de dader ook te pakken zou hebben en dus meteen weer aanknopingspunten voor de rest van de diefstallen.

Zal wel een centenkwestie zijn... -O-
 
Jullie denken toch niet echt dat de politie drie dagen, ik noem maar wat, gaat posten voor een motorfiets?

Inderdaad, nadat een paar politiemannen naar de motor toegegaan zijn om de identiteit vast te stellen, is er redelijke kans dat de `lener' dit te horen krijgt.

*idee* Als je toch met je praatgroep door het flatgebouw loopt: het schijnen niet de slimsten te zijn, er is dus een kansje dat ze jouw laptop daar draaiende hebben. Als je dan ook nog je wifi aan had, loop dan met een andere wifi laptop rond plus een programma als NetStumbler.

Ik bedoel maar, er is een kans dat je dus het signaal van je eigen laptop oppikt. Zodra dat zo is, snel-snel politie bellen; met de signaalsterkte kan je heel zeker de correcte verdieping, en waarschijnlijk de correcte flat (+-1 deur) uitvogelen.

Hele scenario is natuurlijk optimistisch, had onmiddellijk na vinden motor moeten gebeuren en rekent op je wifi gebruik. Ondertussen heeft die alles al weggemaakt en sleutels weggegooid etc. Maar 'tkan verkeren, de kans dat een MF-spot haar terugvond is ook klein, misschien ben je voor het geluk (bij alle ongeluk) geboren.

[Praatgroep lijkt me trouwens slecht idee in zoverre de dader exact weet waar je woont, je laptop en dus vermoedelijk allerlei banknummers in de hand heeft en die paar paswoorden die je vergat te veranderen; daders hebben ook vriendjes en je wil niet in een oorlogssituatie wonen.]
 
[Praatgroep lijkt me trouwens slecht idee in zoverre de dader exact weet waar je woont, je laptop en dus vermoedelijk allerlei banknummers in de hand heeft en die paar paswoorden die je vergat te veranderen; daders hebben ook vriendjes en je wil niet in een oorlogssituatie wonen.]

Ik kan hier heel nijdig om worden.
Moet je je tegenwoordig dan maar alles laten gevallen?
Dit is toch het zoveelste bewijs dat de politie en justitie dergelijke zaken niet serieus neemt?
Ben zelf ook een keer slachtoffer geweest van inbraak, en de politie heeft er nul komma nul aan gedaan.
Daar hield ik een hele vieze smaak in m'n mond van over, dus heb ik nu zelf maatregelen getroffen voor een eventuele volgende keer.
Mocht ik ooit nog iemand aantreffen die met z'n poten aan mijn spullen zit, danwel heeft gezeten, dan heb ik geen politie nodig.
Er zijn zat andere manieren om criminaliteit te bestrijden.

@Boos B: Hopelijk is je motor nog naar je zin zo.
En of die t*r*ngl*jers nu worden gepakt of niet, gestraft worden ze toch niet.
 
Ik kan hier heel nijdig om worden.
Moet je je tegenwoordig dan maar alles laten gevallen?

Snap je punt, maar ik was gewoon pragmatisch: op voorhand overwegen of hier `je gelijk halen' niet je eigen leven verziekt in de toekomst. Bijvoorbeeld, je bent al niet altijd thuis als je partner dat is, jij kan op je eigen houtje bijten maar je dwingt haar dat ook te kunnen wat niet altijd zo is. Vandaar, "escaleer, maar met mate"... overdenk de gevolgen op een moment dat je niet staat te trillen van woede.

Zorg inderdaad voor je eigen zaakjes maar reken erop dat niet iedereen dat kan, en zeker je oude buurvrouwtje niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap wat jullie allemaal bedoelen hoor. Ik heb serieus zitten overwegen om misschien inderdaad met een groep bekenden rondvraag te gaan doen. Maar de kans dat er eentje flipt en gaat "praten" met iemand, zorgt ervoor dat ik het niet waard vind. Een publieke ondervragingsactie zou wel heel mooi zijn om aan te geven dat we het niet meer pikken, maar nogmaals het risico is te groot....
 
Stel nou dat je wel doet wat R6 suggereert en je eigen maatregelen treft en de dader een lesje leert. Die dader heeft van jou wat gepikt, dus hooguit een werkstraf. Maar jij gaat met voorbedachte rade iemand te lijf en dan maar hopen dat de door jou uitgedeelde straf niet ernstiger uitpakt dan je bedoelde, dan mag jij daarna langdurig gaan zitten en gezien de voorbedachte rade is er ook nog kans op herhaling dus wellicht TBS. Volgens mij kan het toch niet je bedoeling zijn om je toekomst te verknallen om zo'n lummel een lesje te leren (wat hij met zijn beperkte gewetensfunctie waarschijnlijk ook niet eens begrijpt)
Ik ben geen moraal ridder en bij mij is er twee keer ingebroken en het huis leeggehaald, dus ik weet hoe het voelt om genaaid te worden zonder boter, maar life is hard and then you die.
 
Terug
Bovenaan Onderaan