BMW F900XR

Vaarwel iedereen. Was leuk om op dit forum te zitten. Heb mijn XR900 ingeruild voor een BMW Nine-t Urban GS.
Rij safe. Groeten Richard24
 
Vraagje. Wat is de minimale versie mobiel , die je in een netwerk voor de XR gebruiken kunt? (Is een goedkope Oppo van een recente aanschaf genoeg, of moet het minimaal een I-Phone 10 zijn of zo?). Ik gebruik al vele jaren een Sony Rxperia Z5 en die moet hij niet! Vandaar.
 
Het is hier alweer even stil, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Mijn voorvork zweet een beetje olie. Nu 23.000 km, dus onderhoud van de vork zit er ook aan te komen.

Heeft iemand goede ervaringen met andere veren (bijv. Hyperpro)? Wat is er voor je gevoel veranderd? Het is dan wel mijn bedoeling om de achtervering te laten voor wat het is.
Het is hier alweer even stil, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Mijn voorvork zweet een beetje olie. Nu 23.000 km, dus onderhoud van de vork zit er ook aan te komen.

Heeft iemand goede ervaringen met andere veren (bijv. Hyperpro)? Wat is er voor je gevoel veranderd? Het is dan wel mijn bedoeling om de achtervering te laten voor wat het is.
Hi,
Ik zal me eerst even voorstellen: DREBEL. Sinds de zomer 2023 rijd ik tot volle tevredenheid een F900XR. Op mijn profielfoto zie je een Triumph Speed Twin 1200: één van mijn andere liefdes.
Wat betreft vering/demping heb ik prima ervaringen met HK Suspension in Tiel. Een groot voordeel van dit bedrijf is dat je op een heftafel met hun gereedschap gratis je vork en/ of schock(s) kunt (de)monteren. Heb je even een extra handje nodig: doen ze niet moeilijk over. Aanrader dus.
Even een vraag: wie weet een goed adres om rode kuipstickers te bestellen? Ik wil de zijpanelen en tankpaneel zwart laten spuiten. Voor de twee originele stickers rekent BMW een slordige €150!!
 
Welkom op dit forum! Ik heb daar ook naar gekeken omdat ik mijn zijkuipen, hitteschild van uitlaat en tankcover zwart heb gespoten, maar ben geen adres tegengekomen en wilde ook geen €150 uitgeven bij BMW. Ik vond die originele stickers van de sport uitvoering ook te groot, die heb ik eraf getrokken en wilde de kleinere varianten van de (toenmalige) witte uitvoering. Nu rijd ik lekker rond zonder stickers en ik mis ze ook niet. (is alleen maar extra gewicht en dat maakt je langzamer, haha)
 
Voor de twee originele stickers rekent BMW een slordige €150!!
Tsja, je wilt een BMW, dan weet je dat je gaat DOKKEN!

Een tijdje terug was ik in de werkplaats van een officiële BMW-dealer.
Menig operatie-zaal in het ziekenhuis kan er een voorbeeld aan nemen. Vooral veel 'over-the-top'.
Maar de yuppen-klanten met hun BMW (van-de-zaak?) zitten er niet mee als er een mega-rekening van komt.

Datzelfde zie je ook bij lease-rijders. Iemand met een oude Twingo zal gaan zoeken naar goedkopere oplossingen.
 
Even voor degenen die, net als ik, moeite hebben met de te korte zijstandaard van de motor: ik heb bij de fa. Hornig in Duitsland een vergrotingsplaat incl. verhoging gekocht. Werkt heel goed.
www.mhornig.de
1x 0736 - Seitenständervergrößerung
1x 0736-20 - Erhöhung
 
Even voor degenen die, net als ik, moeite hebben met de te korte zijstandaard van de motor: ik heb bij de fa. Hornig in Duitsland een vergrotingsplaat incl. verhoging gekocht. Werkt heel goed.
Ik heb een XR maar gewoon een M6 denk ik moertje in de zijpootaanslag met geleende twee componenten lijm van garagebedrijf en vooraf effe schoonmaken. Zit er al twee jaar. Met minder hoek staat er (veel) minder kracht op de zijpoot, dus ik heb geen grote zijpoot nodig. Ik kijk wel uit hoe ik 'm parkeer
 
Even voor degenen die, net als ik, moeite hebben met de te korte zijstandaard van de motor: ik heb bij de fa. Hornig in Duitsland een vergrotingsplaat incl. verhoging gekocht. Werkt heel goed.
www.mhornig.de
1x 0736 - Seitenständervergrößerung
1x 0736-20 - Erhöhung
Heb ik ook al een tijdje, stapt ook makkelijker op😁
 
Heeft iemand een idee welke schijfremsloten onder het zadel van een F900XR passen?
Het lijkt mij allemaal nogal krap dus voordat ik iets bestel dat niet past... :)
 
Had ik ook. Maar merkte dat door vuil en zand het slot steeds slechter functioneerde. Bovendien heeft zo’n slot alleen waarde voor de verzekering: twee keer 5 seconden met een haakse slijper door de remschijf en de fiets is weg.

Ik heb nu een Roadlok. Weet niet of die er ook voor de F900 is.
 
Ja, dus.

1711798550923.png
 
Goedendag! Ik hoor met mijn F900R niet helemaal thuis in dit topic, maar ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen. Zijn er hier toevallig rijders die ervaring hebben met het Wunderlich Activkomfort zadel? Met mijn 196cm wil ik mogelijk gaan investeren in een hoger zadel. Nu schijnt het wunderlich zadel een goede upgrade te zijn...
 
vraagje. wie heeft er een aftermarket kuipruit op zijn of haar 900 xr gemonteerd?
en wat zijn je ervaringen daarin? ik kijk nu naar een kuipruit van MRA en PUIG.
1713612603388.png

1713612625932.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan