Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.829
- 16.569
Tijdje geleden brak ik hier in dit topic in ... en plaatste vorige link, eentje met 36 maanden garantie ...Even inbreken in dit topic ... na wat problemen met mijn huidige motor ben ik aan het dromen geslagen ...
... jongere GSX F maar dan een 650, rond de 3500, of rond de 4200 bij een dealer en met 1 jaar garantie ...
Maar dan kom ik volgende tegen:
BMW G 310 R - Slechts 300 km - 36 maanden garantie - Te koop
Niet nieuw meer, maar wel zo goed als, ong 700€ minder als nieuw, maar wel met 36maanden, 3 jaar dus, garantie ... nou, dan ga ik nog wat harder dromen ...
Vanaf nu is het drie jaar op een nieuwe BMW.. althans in Nederland. België zal wel hetzelfde zijn. Maar niet altijd.Tijdje geleden brak ik hier in dit topic in ... en plaatste vorige link, eentje met 36 maanden garantie ...
... de motor is daar nog steeds te koop, maar de garantie is terug geschroefd naar 24 maanden.
Lijkt me wel logisch, standaard op een nieuw voertuig (of huishoudartikel en eigenlijk nog veel meer) is het 2 jaar op een nieuw product. Die 36 maanden, het zal wel een vergissing geweest zijn ...
Dat kan best zijn.Vanaf nu is het drie jaar op een nieuwe BMW.. althans in Nederland. België zal wel hetzelfde zijn. Maar niet altijd.
Ik had het gelezen in een motorblad, en mede daarom maar een nieuwe gekocht.
Lees een maand later dat het pas per 2019 is.
Ik neem aan dat je de Ninja 400 bedoeld ipv de Z400? Want die laatste is nog niet verkrijgbaar. Of toch nog niet in België.@DKP , ga nou voor die Z400!Zo'n G310 is een leuk ding, maar vooral binnendoor is zijn sterke punt. De Z400 is overal lekker, op de snelweg door die extra cilinder en natuurlijk wat extra cc's en koppel. Wel goed dat BMW nu ook 3 jaar garantie geeft, net als Suzuki. Ben benieuwd wie het voorbeeld van Suzuki nog meer gaan volgen. Bij Kawasaki kan je garantie wel verlengen, maar dat kost dan natuurlijk geld. 3 jaar moet toch standaard worden, als je achter je product staat.
Die G310GS ziet er van achter trouwens lekker bruut uit! Van de voorkant had ie wat meer mogen lijken op een 800 ofzo, als je het mij vraagt.
1.000km beurt? Maar al wel op 1.200km zitten?Nu op 1.200 kilometer gekomen, straks de dealer bellen voor de 1.000 km beurt.
Thanks, ook goedgekeurd in België dus.Foto's 2 & 3 zijn héél mooi!
Ik heb zelf de olie vervangen bij 475 en 1007 kilometer. Niet verder vertellen.1.000km beurt? Maar al wel op 1.200km zitten?
Oejejoejejoei! Dat zouden mijn dwangneurotisch ingestelde brains niet aankunnen
Bij zelf onderhoud, klokslag op de juiste km stand, bij binnenbrengen max 1% afwijking, dus 1.010km in dit geval
Ik wist trouwens niet dat dit nog moest bij de moderne motorvoertuigen, een eertse onderhoud zo vroeg
Mijn auto moest echt pas binnen op 30.000km.
Zo'n onderhoudsschema is uiteraard om het materiaal heel te houden.De Kawasaki 400 Ninja die ik op het oog heb zou onderhoud om de 12.000km moeten hebben. Geen idee of die in het begin nog eens zo vroeg moet, maar zou wel kunnen.
Daar zou ik me dan uiteraard ook aan houden, maar verder houd ik de intervallen aan, als de constructeur 12.000km voorschrijft moet die dat aan kunnen. Tenzij je graag dikwijls in hoge toeren zit, dan begrijp ik de wens om eerder olie te wisselen, en al zeker met 1,5 liter. Denk dat de ninja 400 wel wat meer heeft, maar dat moet ik nog eens navragen dan.
Al zal mijn dwangneurotisch brein wellicht zeggen, onderhoud op 10.000km
Ohw ja, effe mijn vorige post aangepast, onderhoud bij mijn auto is om de 15.000km, komt door de roetfilter en het bijhorende f*ck*ng regeneratiensysteem
wat er op zijn beurt ook voor zorgt dat je niet erg zuinig kan rijden
Maar ik zat ermee in mijn hoofd dat de auto in januari wel zijn tweede beurt zal moeten krijgen, op 30.000 dus.
In mijn boekje staat wél dat de versnellingsbakolie bij elk groot onderhoud (30d, 60d, 90d, ...) gecheckt, en indien nodig, varvangen moet worden. Echter zonder km stand te vermelden.Zo'n onderhoudsschema is uiteraard om het materiaal heel te houden.
Maar een fabrikant is er ook niet mee geholpen als zijn voertuigen duurder in onderhoud zijn dan de concurrentie.
Zeker Ducati heeft de laatste jaren zijn tweewielers een bijna ongelooflijk onderhoudsschema afgegeven.
Mijn vorige 310 heb ik ververst rond de 4k, moest er in theorie dus nog 6.000 rijden..
Toen de olie eruit was werd ik bijna blij van de metaalsplinters. Nuttig werkje dus.
Over auto's gesproken, neem nu de olie van een automatische versnellingsbak.
De fabrikant kijkt niet verder dan acht/tien jaar en 2 ton, dus de olie kan 'een leven lang' blijven zitten.
Verversen staat dan dus niet in het onderhoudsschema. Maar tap het eens af en aanschouw de horror.
Dat klinkt mij als muziek in de oren.In mijn boekje staat wél dat de versnellingsbakolie bij elk groot onderhoud (30d, 60d, 90d, ...) gecheckt, en indien nodig, varvangen moet worden. Echter zonder km stand te vermelden.
Mijn auto is dus een automaat
Als ik de olie van mijn GSX F vervang, verbaas ik me er telkens om hoe klaar die nog is
Maar jij weet ook dat ik een rustige rijder ben he
Doch ik geloof best dat het bij de eerste olie wel aanwezig kan/zal zijn.
In principe zou dat minerale olie moeten zijn, bij mijn G310GS beginnen ze gelijk met halfsyntheet.Echter, ik heb ooit bij Toyota gewerkt, eind jaren 90, die "vroege beurt" bestond toen al niet meer. Er stond zelfs in de boekjes dat je de eerste olie NIET MOCHT VERVANGEN vóór hun eerste beurt (dacht toen 10.000km), omdat het speciale olie zou zijn.
2.500 km.Edit, begin jaren 90 werkte ik dan weer bij een tweedehands dealer. Toen bestond die "vroege beurt" bij de meeste auto's nog wel. En bij de meeste auto's was het dan klein en groot onderhoud op 5.000 en 10.000km.
Hier en daar kwamen daar zelfs nog oudere auto's (pakweg '75 to '80) die onderhoudsintervallen hadden van 2.500km
Hij deed ook old timers, en had een klant met een aantal Citroëns, waaronder een HY, die MOEST je olie verversen op 2.500km of zelfs minder ... die hadden immers geen oliefilter!
Dat klinkt mij als muziek in de oren.
Bij mijn Escort, en later een Citroën C5 hoefde het 'nooit' volgens de garage.
Pas nog een motormaat gezien met een defecte (Lancia)automaat..
Wrijf ik het er nog even in.
(Had evenwel niks met de olie te maken hoor).
Zeven januari hebben ze nu pas plek. De afgelopen maand vaak langs geweest en dat kon dan direct.ik ging pas bij 1500 km voor 1000 beurtje