BMW G 310 topic

Nee Martijn is gewoon nog een 2020 model (euro4) wat nog op kenteken moest. Het 2021 model (euro5) hangt weer een duurder prijskaartje aan dus vond het wel prima. Gas by wire trekt me ook niet zo om eerlijk te zijn. Een gebroken gaskabel is zo opgelost maar een storing in gas by wire is over en uit ;)
Als er BT connectivity met een TFT scherm en cruise control had opgezeten dan was mijn 2018 al ingeruild.
Maar ik denk dat het nog twee jaar duurt voordat dit er op zit. Het 2023 model dus. :+
 
Op mijn 1e motor, een k75rt van 20 jaar oud is de koppelingskabel ivm hakerig koppelen ooit ee n s vervangen. ( km stand iets meer dan 100.000) Dan kunnen we nog wel even met een gs van 1,5 jr oud en 7300km.... ha h a.
 
Op mijn 1e motor, een k75rt van 20 jaar oud is de koppelingskabel ivm hakerig koppelen ooit ee n s vervangen. ( km stand iets meer dan 100.000) Dan kunnen we nog wel even met een gs van 1,5 jr oud en 7300km.... ha h a.
Geen garantie. :+
Mijn andere BMW had een terugroepactie i.v m. het vele sneuvelen van koppelingskabels.
Het complete armatuur is vervangen. Drie keer defect in 18k.
Verwacht je niet bij een motorfiets van twee jaar oud. ;)
 
Laatst bewerkt:
Paar piccies voor/na van het vervangen van de H4 koplamp door een LED via AliExpress. ;)

DSC_3474.jpg

DSC_3476.jpg

DSC_3489.jpg

DSC_3498.jpg
DSC_3493.jpg


Vandaag honderd kilometer gereden.
Misschien over twee weken echt in het donker brommen.
Met het bewolkte weer vandaag zag ik e.a. wel op de weg schijnen. :]
 
Nou mensen zaterdag de GS opgehaald. Harley achtergelaten en met gemengde gevoelens met de BMW de weg op naar huis.
Mijn eerste conclusie, wat is dit een zalige bike zeg, dat ding ligt op de weg als een trein op een rails, superstrak!
Ben niet boven de 85km/u geweest, zo rond de 5000 rpm, maar de eerste rijervaring is zeer positief, miste zelfs de Harley niet :)
De zit is relaxter dan op mijn HD omdat je benen een veel minder scherpe hoek maken, 88 graden tov 72 op de HD.
Het kleine ruitje haalt heel veel wind weg tot ongeveer aan de schouders, bij mijn HD kreeg ik de volle laag.
Remmen ben ik ook zeer tevreden over, had gelezen dat sommige de remmen niet geweldig vonden maar die hebben dan nooit Harley gereden denk ik!
Minpuntje vond ik het achterrempedaal, dat had iets meer naar buiten mogen staan want zat er al een paar keer naast, niet fijn als je lekker in de remmen duikt.
En opvallend, het starten ging niet in 1 keer foutloos zoals bij meerdere bekend is, zal even wennen zijn.
Zalig afgeveerd, wellicht met twee personen iets steviger instellen maar ik heb genoten.
Wel een erg koude dag met windkracht 7 goed uitgewaaid in het Zeeuwse land. So far so good, ik ben zeer tevreden over de BMW :t:]
 
Naast het rempedaal komen met de voet herken ik totaal niet, maar die is bij de Harley vast mega groot. :+

Veel plezier met inrijden verder. :]
 
@Erwin GS
Veel plezier met je nieuwe 310GS en vele veilige kilometers gewenst.
Heb nu ruim 25k op de teller staan en hiervoor had ik een 310R waar ik 40k opgezet heb.
Ik v0nd het rempedaal ook "ver weg" en heb er een vergroter/verhoger [va Ali] er op gezet en nu zit het voor mij precies op de juiste afstand/hoogte.
BMW G310GS-november2020.jpg
 
Ik rij nog twee superbikes, die hebben ook geen kolenschep van een rempedaal denk ik. _O-
 
Vandaag weer even weg geweest met de GS, inmiddels op 109 km aangekomen en in het boekje gezien dat tot 6000rpm telt tot 300km.
Daarna mag er gevarieerd worden gereden tot aan 1000km, dus niet constant volle bak maar af en toe kan geen kwaad. Heb er al zin in, vandaag heel even 6000rpm aangetikt en kwam bijna aan de 100km/u :Y
Waar een mens al niet blij van kan worden :]
 
Ik krijg de mijne morgen weer terug. Beurtje gehad. Rij nu op mijn scarver, maar heb weer zin in de gs!!
 
Hallo mannen, Ik ga mezelf hier afmelden! Ik heb veel gelezen elke dag even kijken wat jullie aan het doen waren op de 310r.
Erg leuk om te doen.
Het gaat jullie goed zorg voor veilige kilometers, en misschien tot ziens.
Oja ik heb een Truimph Trident 660 besteld....februari geleverd!
Groeten John...
 
@Storkie gefeliciteerd, dat is een hele leuke nieuwkomer die 660.
En ook nog eens heel scherp geprijsd.
Een leuke prijs voor de BMW terug gehad? 8-)
 
Hallo mannen, Ik ga mezelf hier afmelden! Ik heb veel gelezen elke dag even kijken wat jullie aan het doen waren op de 310r.
Erg leuk om te doen.
Het gaat jullie goed zorg voor veilige kilometers, en misschien tot ziens.
Oja ik heb een Truimph Trident 660 besteld....februari geleverd!
Groeten John...
De een komt en de ander gaat, veel veilige km's op Trident :t
 
Net een groter (winter)ruitje en (grote vooruitgang :+ ) een nieuwe olievuldop erop.

Hebben jullie ook dergelijke krassen op de originele ruit?
Het kan ook dat ik een keer te hardhandig de hoes eraf heb getrokken.
En dat de hoes bleef hangen.

DSC_3531.jpg

DSC_3546.jpg

DSC_3557.jpg

DSC_3532.jpg

DSC_3543.jpg
 
Net een groter (winter)ruitje en (grote vooruitgang :+ ) een nieuwe olievuldop erop.
bij Ali wezen shoppen zo te zien, is een kopie van het Puig ruitje maar las dat die van Alie behoorlijk trilt onder het rijden? Heb ook begrepen dat veel rijders met dat ruitje turbulentie rond zijn helm kreeg, wat zijn je ervaringen?
 
bij Ali wezen shoppen zo te zien, is een kopie van het Puig ruitje maar las dat die van Alie behoorlijk trilt onder het rijden? Heb ook begrepen dat veel rijders met dat ruitje turbulentie rond zijn helm kreeg, wat zijn je ervaringen?
Het ruitje zit wederom in rubber gemonteerd.
Ik heb deze en vorige week week alle meetings in Zoom.
Misschien vrijdag een rit, maar in ieder geval volgende week woensdag weer live therapie.

Ik zal er dan op letten. :Y

Een hoog ruitje vond ik voorheen ook niet nodig, en de kans op turbulentie is met elke hogere ruit groot.
Maar nu ik niet meer elke dag aan het rijden ben heb ik het steeds kouder op de motor. :')

Als mijn bar-ends binnen komen dan kunnen de handkappen er ook op.
Die kreeg ik er onlangs niet op de normale wijze vanaf. _O-

DSC_3466.jpg
 
Het ruitje zit wederom in rubber gemonteerd.
Ik heb deze en vorige week week alle meetings in Zoom.
Misschien vrijdag een rit, maar in ieder geval volgende week woensdag weer live therapie.

Ik zal er dan op letten. :Y

Nu ik niet meer elke dag aan het rijden ben heb ik het steeds kouder op de motor. :')
Een hele week - of zelfs twee niet gereden is ook extra deprimerend. :+
Afgelopen zaterdag bijna 2 uur door de Brabantse en Zeeuwse polders gereden, moet toch inrijden, maar kwam toch behoorlijk koeltjes de motor af.
Ben direct maar doorgelopen richting badkamer om weer op te warmen onder de douche ❄️☃️
 
Afgelopen zaterdag bijna 2 uur door de Brabantse en Zeeuwse polders gereden, moet toch inrijden, maar kwam toch behoorlijk koeltjes de motor af.
Ben direct maar doorgelopen richting badkamer om weer op te warmen onder de douche ❄️☃️
Ja, dat is niet heel gek. _O-
Helaas nu onderweg ook niet even opwarmen met een goed restaurantje voor een bak koffie.

Tochtje alleen gemaakt?
 
Ja, dat is niet heel gek. _O-
Helaas nu onderweg ook niet even opwarmen met een goed restaurantje voor een bak koffie.

Tochtje alleen gemaakt?
Ja, wil die eerste 300km alleen rijden en dan kan zoonlief mee, mag dan wat meer variabel gaan rijden en af en toe al boven die 6000rpm uit. Daar moet ik trouwens wel aan wennen hoor, als 5500 rpm draai heb ik het idee dat ik al tegen de 150 rijd
 
Ja, wil die eerste 300km alleen rijden en dan kan zoonlief mee, mag dan wat meer variabel gaan rijden en af en toe al boven die 6000rpm uit. Daar moet ik trouwens wel aan wennen hoor, als 5500 rpm draai heb ik het idee dat ik al tegen de 150 rijd
Dat scheelt dan weer in de bekeuringen. _O-

Ik heb nog een 1200 boxer, daar merk ik het amper als ik veel te hard rijd.
Zelfs nog minder goed dan op de S1000RR waarmee ik het circuit op ga.
Dan is het echt inhouden geblazen.

Aan de andere kant, een paar weken geleden wilde ik even flink los na wat moeilijke gesprekken.
En vervolgens was het toch netjes met het verkeer mee op de 310.
Hard rijden heeft er toch geen zin mee. _O-

Meestal tot 10 km/u sneller dan de huidige maximumsnelheid. O-)
 
Dat scheelt dan weer in de bekeuringen. _O-

Ik heb nog een 1200 boxer, daar merk ik het amper als ik veel te hard rijd.
Zelfs nog minder goed dan op de S1000RR waarmee ik het circuit op ga.
Dan is het echt inhouden geblazen.

Aan de andere kant, een paar weken geleden wilde ik even flink los na wat moeilijke gesprekken.
En vervolgens was het toch netjes met het verkeer mee op de 310.
Hard rijden heeft er toch geen zin mee. _O-

Meestal tot 10 km/u sneller dan de huidige maximumsnelheid. O-)
Ja ik ben ook meer van de B wegen dan de snelwegen maar was wel leuk om in de polder lekker vol door de stuivende klei op de wegen te vliegen. Met de Harley reed ik daar wijselijk langs, nu vol er doorheen. Zo gauw de GS is ingereden duik ik eens het bos in waar ik vroeger croste op mijn 70cc 2-takt Suzuki, hoe ouder hoe gekker zeggen ze weleens :]
 
Ja ik ben ook meer van de B wegen dan de snelwegen maar was wel leuk om in de polder lekker vol door de stuivende klei op de wegen te vliegen. Met de Harley reed ik daar wijselijk langs, nu vol er doorheen. Zo gauw de GS is ingereden duik ik eens het bos in waar ik vroeger croste op mijn 70cc 2-takt Suzuki, hoe ouder hoe gekker zeggen ze weleens :]
Ik zag in de Motoplus ook wat leuke evenementen waarbij de 310 zeker geen slecht figuur zal slaan.
Gasbrandertje nemen ze mee om onderweg pannenkoeken te bakken voor de deelnemers.
Alleen dan moet ik zelf mijn uitlaat weer wisselen i.v.m. geluid. O-)

"Ga mee de natuur in, met je motor. We hebben 3 leuke allroad ritten voorbereid; één in de oostelijke Achterhoek, één in de westelijke Achterhoek en één in Salland en omgeving (Twente). Groepsgrootte max. 6 rijders. Er wordt niet hard gereden c.q. rekening gehouden met de natuur en alle andere weggebruikers.

1 dag
Prijs € 95,- pp/rit

11 December 2020
12 December 2020
28 December 2020
30 December 2020


Deze ritten zijn geschikt voor alle allroad motoren met banden voor 50/50 straat/terrein."

 
"Ga mee de natuur in, met je motor. We hebben 3 leuke allroad ritten voorbereid; één in de oostelijke Achterhoek, één in de westelijke Achterhoek en één in Salland en omgeving (Twente). Groepsgrootte max. 6 rijders. Er wordt niet hard gereden c.q. rekening gehouden met de natuur en alle andere weggebruikers.
Eer dat ik daar ben is de vermoeidheid al toegeslagen _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan