Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jawel, maar ze zijn verschoven. Als je van boven naar een BMW boxer kijkt staat de rechter cylinder iets meer naar achteren. Het gezamelijk zwaartepunt ligt ertussenin in het midden, de zuigers etcetera bewegen naar binnen en naar buiten achter respectievelijk voor het zwaartepunt, dus de hele motor wil om een verticale as door dat zwaartepunt naar links en rechts 'schommelen'.En begrijp ik uit de uitleg over de 'rocking couple' goed dat de cilinders bij een boxer niet precies 180 graden tegenover elkaar staan?
Yup, als je het beste uit je boxer wilt halen moet je regelmatig synchroniseren (twee aparte, relatief lange gaskabels geeft al snel ongelijke rek), maar da's een fluitje van een cent met een stel vacuumtesters. En als je toch bezig bent, als je (tenminste met de oudere 2 kleppers) veel langdurig hoge toeren draait houd de kopbouten en klepspeling goed in de gaten.Jawel, maar ze zijn verschoven. Als je van boven naar een BMW boxer kijkt staat de rechter cylinder iets meer naar achteren. Het gezamelijk zwaartepunt ligt ertussenin in het midden, de zuigers etcetera bewegen naar binnen en naar buiten achter respectievelijk voor het zwaartepunt, dus de hele motor wil om een verticale as door dat zwaartepunt naar links en rechts 'schommelen'.
(en dat schommelen wordt in stationair dus errug duidelijk als je carburateurs niet perfect gesync'ed zijn - van de week stond mijn windscherm de samba te dansen voor het stoplicht )
Jawel, maar ze zijn verschoven. Als je van boven naar een BMW boxer kijkt staat de rechter cylinder iets meer naar achteren. Het gezamelijk zwaartepunt ligt ertussenin in het midden, de zuigers etcetera bewegen naar binnen en naar buiten achter respectievelijk voor het zwaartepunt, dus de hele motor wil om een verticale as door dat zwaartepunt naar links en rechts 'schommelen'.
(en dat schommelen wordt in stationair dus errug duidelijk als je carburateurs niet perfect gesync'ed zijn - van de week stond mijn windscherm de samba te dansen voor het stoplicht )
kep een K100 gehad. Erg goede motor, probleemloos maar ook zoutloos (imho)
ben wer boxer gaan rijden. Brangt weer het kind in me naar boven.
Blij dat het overkwam - snapte het zelf haast nietAhaa... Op zo'n manier... Dank voor de uitleg!
K75 rules. Een van de beste motoren die BMW ooit gemaakt heeft.
Ja vindt ik nou ookWat een lelijke dingen zeg die K75 is meer iets voor pipo de
Zoals mijn nick enigszins zal doen vermoeden, ben ik behoorlijk enthousiast over de k75rt. Met zn schitterende kuip vind ik hem de mooiste toermotor die over onze aardbol rolt. Tot nu toe ben ik nog nooit iemand tegengekomen die dit ook leek te vinden, of er in elk geval openlijk voor uit durfde te komen. Dus als je deze zeldzame passie deelt: nu is het moment aangebroken om ongeremd je k-serie-kwijl ten scherme te typen
dit is mn derde brommer en bevalt prima. Alleen wel warm als het bovende twintig graden komt
Jullie laten elkaar toch nooit alleenBmw-K-fetish... Ik ben toch niet alleen?
Ik hoop 't dan toch wel...
Vertel mij dan maar 's waar Bert is! Zeker weer bij die slet.Jullie laten elkaar toch nooit alleen
Lijkt me nu best wel lachen om op zo'n koffer een LED balk te monteren met POTS EITILOP