BMW K1300GT

ik heb een vraag over gereedschap voor de motor. ik wil zelf sleutelen aan de K1300. wat ik begrijp zijn het torx schroeven en bouten, maar er zijn verschillende soorten torx, je hebt ook Torx plus. zijn er onder jullie die torx gereedschap hebben aan geschaft voor de bmw, of is het gewoon allemaal standaard?
Op de 1200 paste m'n normale setje torx bitjes, dus ik verwacht bij de 1300 ook.
 
bedankt heren voor de tips, ik ga er zeker naar kijken. dit weekend stap ik op de GT om de eifel in te rijden. ik heb het weer in elk geval mee! kan ik eens goed testen hoe hij het volhoud en niet meer af zal slaan.
 
bedankt heren voor de tips, ik ga er zeker naar kijken. dit weekend stap ik op de GT om de eifel in te rijden. ik heb het weer in elk geval mee! kan ik eens goed testen hoe hij het volhoud en niet meer af zal slaan.
ik heb dus sinds ik de sofware update gedaan heb ongeveer 800 km gereden zonder ook maar 1x stil te vallen bij afkomen tot stop .... ( niet te luid zeggen dat geeft ongelukken ) lol
 
een update na mijn tour door de eifel. de motor slaat niet meer af, de software update heeft wel geholpen. merkbaar verschil. ik kreeg wel last van oververhitting na 5 minuten file rijden. dat verbaasde me, omdat de radiator de vorige keer goed is gevuld, onder vacuum. de motor was tijdens stationair draaien niet in staat zich zelf te koelen, de fan draaide vol op. na even googlen blijkt dit ook een bekend probleem te zijn :-(

dealer gaf aan de radiator goed schoon te maken en te houden. ik ga het maar eens inspecteren
 
en ik heb er ook een nieuw kwaaltje bij lol , soms blijft het toerental bij gas afsluiten hangen rond de 2000 T/Min als de motor goed warm is , ik had hem eens goed op zijn donder gegeven en nadien is mij dat opgevallen , gaat dit ooit nog stoppen ??
 
dat schijnt ook een bekend probleem te zijn, luchtfilterkast en stappenmotor. ik heb dat een paar keer langs zien komen.

mischien hier even kijken:

2000 toeren
 
Ex overheid. Zal wel al het 2e of 3e motorblok zijn. 8)7

hahahh , neen hoor , motor is OK , het is al de rest dat er bij zit dat niet deugd ( grapje hoor )


PS ; ik ga het hier ook maar eens plaatsen , ik ben op zoek naar een " final drive " ( kan niet onmiddelijk op het nederlandse woord komen ) van een k1200R bj 2007
of zo ( ik weet niet of de FD van een k1300R bij mij op kan , ik heb dus op de k12 GT een 2,75:1 en de K12 R heeft een 2,91 :1 , dit zou al helpen om het lange halen snel thuis wat te dempen en wat korter te gearen , liefst eentje met weinig kms....
 
Even de BMW dealer bellen zou ik zeggen, weet je het gauw zat toch? Als de onderdeelnummers van de huizen en assen overeenkomen, zou het goed moeten zijn.
 
Weet iemand of de verschillende ABS modules verwisseld kunnen worden met elkaar? Heb er een die kapot is, maar dit is precies het type wat geen enkel revisiebedrijf kan maken, dus zal er andere op moeten komen. Nieuw vind ik het niet waard
 
Voor de mensen met een K1200GT van voor 2007: In Duitsland zit een bedrijf wat de ABS unit kan repareren, namelijk RH Electronics. Daar ga ik nu dus mijn module naartoe sturen. Kosten voor een nieuwe unit zijn €1700 (ex. inbouw, inleren, ontluchten) bij de dealer op dit moment en revisie van de oude is €900.

Volgende week krijg ik ook nieuwe seals binnen voor de remklauwen. Allen zitten vast. Daarna moet het hele systeem uiteraard ontlucht worden, dus was ik benieuwd of hier iemand zit die zo'n GS911 apparaatje heeft en mij deze kan lenen (uiteraard voor eventuele vergoeding + borg) of mij hierbij een handje wil helpen. Koffie/biertje/koekje/taart zullen klaar staan. Zelf kom ik uit Delft, dus hier in de buurt is uiteraard het makkelijkst. Op enige afstand wil ik ook nog wel de motor op een trailer meenemen.
 
Voor de mensen met een K1200GT van voor 2007: In Duitsland zit een bedrijf wat de ABS unit kan repareren, namelijk RH Electronics. Daar ga ik nu dus mijn module naartoe sturen. Kosten voor een nieuwe unit zijn €1700 (ex. inbouw, inleren, ontluchten) bij de dealer op dit moment en revisie van de oude is €900.

Volgende week krijg ik ook nieuwe seals binnen voor de remklauwen. Allen zitten vast. Daarna moet het hele systeem uiteraard ontlucht worden, dus was ik benieuwd of hier iemand zit die zo'n GS911 apparaatje heeft en mij deze kan lenen (uiteraard voor eventuele vergoeding + borg) of mij hierbij een handje wil helpen. Koffie/biertje/koekje/taart zullen klaar staan. Zelf kom ik uit Delft, dus hier in de buurt is uiteraard het makkelijkst. Op enige afstand wil ik ook nog wel de motor op een trailer meenemen.

Hoi. Ik heb geen gs911 maar heb zelf de motoscan app met een apparaatje ertussen wat vele malen goedkoper is en wat vlgs mij de abs pomp enzo kan aansturen. Heb je dat wel eens overwogen?
 
Hoi. Ik heb geen gs911 maar heb zelf de motoscan app met een apparaatje ertussen wat vele malen goedkoper is en wat vlgs mij de abs pomp enzo kan aansturen. Heb je dat wel eens overwogen?
Heel toevallig kwam ik dat na het posten van dat bericht tegen. Hoe bevalt dat?
Ik zag dat de motoscan app gratis te downloaden is, maar ik lees ook dat je voor sommige dingen de betaalde versie nodig hebt. Wat kost dat?
Ik vind die optie het ook zeker het overwegen waard.
 
Heel toevallig kwam ik dat na het posten van dat bericht tegen. Hoe bevalt dat?
Ik zag dat de motoscan app gratis te downloaden is, maar ik lees ook dat je voor sommige dingen de betaalde versie nodig hebt. Wat kost dat?
Ik vind die optie het ook zeker het overwegen waard.

Het bevalt mij goed. Volgens mij moest ik 30 eur of zoietw betalen voor de meeste functies te gebruiken. Ik kan de abs pomp activeren via motoscan. Op youtube zijn verschillende filmpjes met bmw gebruikers die bv remmen ontluchten met motoscan app te gebruiken.

Ik weet niet waar je woon maar je mag ook eens langsrijden naar apeldoorn om te zien hoe het werkt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan