BMW nineT

Schijnbaar wil de bekabeling nog wel eens kapotgaan doordat het beweegt bij sturen..

Lijkt me ook sterk dat ledjes kapot gaan; die dingen hebben praktisch het eeuwige leven.
 
Hallo allemaal,

Nieuw op forum en ben flink aan het in lezen over de bmw t9.

Heb de bmw t9 scrambler een weekend kunnen huren en gelijk richting Friesland gegaan vanuit Amsterdam.

Eenmaal aangekomen en 3 keer stoppen (kont deed al aardig pijn) toch wel erg last van mijn rug. Ben een gezonde man van 34 en 181cm lang.

Dag erna met het toeren viel dit wel mee maar dat kwam eerder dat we vaak van dorp naar dorp reden.

Heb gelezen dat meerdere mensen deze pijntjes hadden en dat ze de voorvork, achterveer en zadel hadden vervangen. Corrigeer me als ik het verkeerd heb.

Ik ben een totale leek in deze maar waar ik ook tegen aanliep tijdens het rijden was dat de achterkant erg wiebelde. Leek net alsof je bijna onderuit gaat als je terug schakelde, dit zal deels nog gewenning moeten zijn maar toch je verwacht het niet.

Heb de triumph speed twin ook een weekend mee gekregen rijcomfort echt top maar de bmw is toch echt zoveel dikker qua geluid en looks.

Hoor graag of jullie dit ook zo hebben ervaren en zo ja is dat op te lossen?

Mocht ik dit op de verkeerde plek gepost hebben hoor ik dat ook uiteraard.
 
Rijcomfort is veelal op te lossen door een andere achterschokbreker/veer en een setje stuur verhogers (en eventueel steuntjes verlagers).

Dat wiebelen van de achterkant heb ik nooit gemerkt.. Je moet gewoon rustig terugschakelen; en dat wiebelen wat jij omschrijft kan wel eens het blokkeren van het achterwiel zijn.. (dan mag je blij zijn dat je niet op straat ligt met het hele feest). Een Cardan is directer dan een ketting en dit merk je..
 
Een groot verschil maakt een juiste afstelling van de huidige vering al. Iets “hoger” aan de achterkant doet wonderen, je kunt de voorvork ook iets doorsteken voor een directer gevoel. Net als Chris heb ik stuur verhogers. Bij mij slechts 20mm, maar dat maakt al een hoop uit. Het zadel, daar kon ik geen vrienden mee worden en heb ik vervangen. In totaal kost het wel iets, maar je krijgt er een heerlijk rijdende motor voor terug.

Wiebelen heb ik nooit gehad, wel deinen op en neer. Dat is met een betere afstelling verholpen.
 
Rijcomfort is veelal op te lossen door een andere achterschokbreker/veer en een setje stuur verhogers (en eventueel steuntjes verlagers).

Dat wiebelen van de achterkant heb ik nooit gemerkt.. Je moet gewoon rustig terugschakelen; en dat wiebelen wat jij omschrijft kan wel eens het blokkeren van het achterwiel zijn.. (dan mag je blij zijn dat je niet op straat ligt met het hele feest). Een Cardan is directer dan een ketting en dit merk je..
Bedankt voor je reactie! Misschien is wiebelen niet het juiste woord.

Mijn schoonbroertje had het bv tijdens het omhoog schakelen alsof die een klap kreeg en zo het achterkant leek wegslipte.

Had er zelf geen super last van zoals hij want ik schakel redelijk rustig omhoog maar begreep wel wat die bedoelde.

Hij rijd ook op een bmw 1000rr en jakkert maar door. Hij vond het maar een zenuwpees motor.

Wel goed om te horen dat men hier en daar aanpassing dat dan stuk comfortabeler kan.
 
Een groot verschil maakt een juiste afstelling van de huidige vering al. Iets “hoger” aan de achterkant doet wonderen, je kunt de voorvork ook iets doorsteken voor een directer gevoel. Net als Chris heb ik stuur verhogers. Bij mij slechts 20mm, maar dat maakt al een hoop uit. Het zadel, daar kon ik geen vrienden mee worden en heb ik vervangen. In totaal kost het wel iets, maar je krijgt er een heerlijk rijdende motor voor terug.

Wiebelen heb ik nooit gehad, wel deinen op en neer. Dat is met een betere afstelling verholpen.

Dat zadel is echt niet te doen, misschien al je van huis naar werk 30 mn is maar dan nog, gelijk eraf in ieder geval.
 
Wat bedoelde hij met een zenuwpees motor?

De R nine T moet je niet vergelijken met moderne motoren als de 1000RR. Er is wat meer finesse vereist om hem lekker te laten rijden.
Er zitten geen snufjes op als een quickshifter, rpm assist etc.

Ik had niet veel tijd nodig om gewend te raken aan mijn R nine T.. Vind het een zeer stabiele en prettige motor om te rijden.
 
Wat bedoelde hij met een zenuwpees motor?

De R nine T moet je niet vergelijken met moderne motoren als de 1000RR. Er is wat meer finesse vereist om hem lekker te laten rijden.
Er zitten geen snufjes op als een quickshifter, rpm assist etc.

Ik had niet veel tijd nodig om gewend te raken aan mijn R nine T.. Vind het een zeer stabiele en prettige motor om te rijden.

Precies dit, denk inderdaad dat je gewoon fijner moet zijn maar goed dat is een discussie die ik niet met hem ga voeren.

Ik denk dat ik hem over 2 weken weer eens ga huren en beetje in buurt blijf.

Mag ik vragen wat voor budget je moet denken om stuur, veer en zadel te vervangen moet gaan kosten?

Heb al wat gave custom bikes zien langskomen maar wil dat over de jaren doen.
 
Ook ik herken het rijgedrag niet. Ik vind de Scrambler een verademing t.o.v. de K1100 die ik hiervoor had. Recht uit stabiel, maar ook zeer wendbaar. Wiebelende achterkant? Misschien de banden? En het zadel? Geen last van. Scheelt misschien dat ik 10cm korter ben.
 
Morning,

Ik drop deze even hier, wellicht weten jullie nog iemand?

De Nine-T die ik enige tijd in bruikleen heb gehad gaat in de verkoop. Ik had hem eerder zo lang kunnen lenen omdat hij hem zelf niet gebruikte. Nu ik weer een eigen motor heb staat deze alleen maar stil te staan en dat is natuurlijk zonder voor zo een mooie motor.

Motor is voor de verkoop voorzien van een verse onderhoudsbeurt en daarbij het nodige vervangen.

8800km jong

marktplaats.nl/Nine-T

DSC03438.jpg
 
Ook ik herken het rijgedrag niet. Ik vind de Scrambler een verademing t.o.v. de K1100 die ik hiervoor had. Recht uit stabiel, maar ook zeer wendbaar. Wiebelende achterkant? Misschien de banden? En het zadel? Geen last van. Scheelt misschien dat ik 10cm korter ben.

In Heerenveen bij mn schoon ouders zit een bmw dealer. Ga daar eentje huren want begin na verder te lezen op verschillende fora te twijfelen of dit niet gewoon aan de motor lag die ik had meegekregen.

Hij was namelijk van een van de verkopers zelf van BMW.
 
Mag ik vragen wat voor budget je moet denken om stuur, veer en zadel te vervangen moet gaan kosten?
Dat is erg afhankelijk wat je er voor over hebt. De stuurverhogers waren 60 euro, vering was voor mij alleen afstelling door een expert, mijn zadel was helaas de hoofdprijs (bijna 500 euro) maar dat ik het er wel voor over, een enorm verschil. En dan natuurlijk alle "niet nodig maar wel leuk" uitgaven. (BMW R nineT - our products for the brand new roadster geeft een beetje een idee, niet goedkoop wel goed)
 
Goedemorgen!
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag (ik ben niet zo heel erg actief op het forum...) maar heeft iemand ervaring met de Calin-MB versnellingsindicator?
Bekijk bijlage 1691910
Lijkt me een prima toevoeging en mooiere oplossing dan een losse Gipro indicator.
Bovendien wordt links naast de indicatie van de gekozen versnelling het motortoerental weergegeven.
Wel aan de prijs; € 178,00
Cowan, ben jij hier ooit nog mee verder gegaan?
 
Ik zit prima op de Scrambler met standaard zadel, ook bij dagritten van 550-600km.
Wiebelende achterkant?? Vering van de Scram is niet super maar ook dat herken ik niet. Het is een dikke twin zonder slipperclutch dus beetje goed schakelen is wel voorwaarde.
 
Gaat bij hem ook om een huur motor om een vergelijk te maken zou ik er één bij een andere motorzaak huren in onderhoud kan daar wel eens een verschil in zijn. En anders toch naar een echte mannen BMW kijken 🤭
 
Terug
Bovenaan Onderaan