Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor je reactie! Misschien is wiebelen niet het juiste woord.Rijcomfort is veelal op te lossen door een andere achterschokbreker/veer en een setje stuur verhogers (en eventueel steuntjes verlagers).
Dat wiebelen van de achterkant heb ik nooit gemerkt.. Je moet gewoon rustig terugschakelen; en dat wiebelen wat jij omschrijft kan wel eens het blokkeren van het achterwiel zijn.. (dan mag je blij zijn dat je niet op straat ligt met het hele feest). Een Cardan is directer dan een ketting en dit merk je..
Een groot verschil maakt een juiste afstelling van de huidige vering al. Iets “hoger” aan de achterkant doet wonderen, je kunt de voorvork ook iets doorsteken voor een directer gevoel. Net als Chris heb ik stuur verhogers. Bij mij slechts 20mm, maar dat maakt al een hoop uit. Het zadel, daar kon ik geen vrienden mee worden en heb ik vervangen. In totaal kost het wel iets, maar je krijgt er een heerlijk rijdende motor voor terug.
Wiebelen heb ik nooit gehad, wel deinen op en neer. Dat is met een betere afstelling verholpen.
Wat bedoelde hij met een zenuwpees motor?
De R nine T moet je niet vergelijken met moderne motoren als de 1000RR. Er is wat meer finesse vereist om hem lekker te laten rijden.
Er zitten geen snufjes op als een quickshifter, rpm assist etc.
Ik had niet veel tijd nodig om gewend te raken aan mijn R nine T.. Vind het een zeer stabiele en prettige motor om te rijden.
Ook ik herken het rijgedrag niet. Ik vind de Scrambler een verademing t.o.v. de K1100 die ik hiervoor had. Recht uit stabiel, maar ook zeer wendbaar. Wiebelende achterkant? Misschien de banden? En het zadel? Geen last van. Scheelt misschien dat ik 10cm korter ben.
Dat is erg afhankelijk wat je er voor over hebt. De stuurverhogers waren 60 euro, vering was voor mij alleen afstelling door een expert, mijn zadel was helaas de hoofdprijs (bijna 500 euro) maar dat ik het er wel voor over, een enorm verschil. En dan natuurlijk alle "niet nodig maar wel leuk" uitgaven. (BMW R nineT - our products for the brand new roadster geeft een beetje een idee, niet goedkoop wel goed)Mag ik vragen wat voor budget je moet denken om stuur, veer en zadel te vervangen moet gaan kosten?
Cowan, ben jij hier ooit nog mee verder gegaan?Goedemorgen!
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag (ik ben niet zo heel erg actief op het forum...) maar heeft iemand ervaring met de Calin-MB versnellingsindicator?
Bekijk bijlage 1691910
Lijkt me een prima toevoeging en mooiere oplossing dan een losse Gipro indicator.
Bovendien wordt links naast de indicatie van de gekozen versnelling het motortoerental weergegeven.
Wel aan de prijs; € 178,00
Een R50 met zo'n schommelarm voorvork?En anders toch naar een echte mannen BMW kijken
Mooi ding.Een R50 met zo'n schommelarm voorvork?
En met een geweldig zitcomfort niks omruilen voor iets anders zitten en gaan.Zou kunnen...maar al die boxers lijken op elkaar.