BMW nineT

Vandaag lekker rondje gereden, :] kwam er alleen na 30km achter dat ik m'n telefoon vergeten was:X..........geen telefoon, geen corona QR code, geen happie eten onderweg, dus weer op tijd richting huis voor de lunch8-)

PA091036.JPG


PA091038.JPG
 
Is jouw originele uitlaat stiller dan die AC schnitzer?.. Ik heb juist mijn AC schnitzer gemonteerd voor een wat dieper/stiller geluid dan origineel (is wel een high mount)..
Ik denk dat het de combinatie is van de headers + low mount en dat ie een stukje korter is. Het geluid gaat waar het niet heen moet. Ik heb nog contact gehad met Schnitzer maar een aanpassing met extra demper was geen optie. Maar ehh die uitlaat geeft echt een bak meer geluid dan het origineel hoor bij mij. En nou opzoek gaan naar originele headers, daar heb ik geen zin in.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag lekker rondje gereden, :] kwam er alleen na 30km achter dat ik m'n telefoon vergeten was:X..........geen telefoon, geen corona QR code, geen happie eten onderweg, dus weer op tijd richting huis voor de lunch8-)
Lekker hoor, vandaag ook nog wat km erop gezet.
 
Nog even lekker een rondje gedaan vandaag. Met standaard uitlaat, scheelt een hoop. De andere staat alweer op Marktplaats incl. Linkpijp.
 
Laatst bewerkt:
Heb bij Wunderlich een Mudsling, radiatorafdekking en intake snorkel cover besteld.
Verder nog een olievuldop en "swingarm pivot covers" voor de zijkant van Roland Sands

Volgende stap is het hoogglans zwart laten coaten van de kleppendeksels en een andere dynamo cover.. De kleppendeksels van Roland sands zijn me toch wat te prijzig (600 euro voor een setje)..

Het wordt dan deze dynamo cover in combinatie met zwarte kleppendeksels..

bd0259b5-db8a-4512-a097-d0588d4ad0d8-jpeg.145967



Ter referentie; de Roland sands valve covers:
BMW-Motorrad-presents-Machined-Parts-01.jpg
 
Goede voornemens Chris. Houd er rekening mee dat het kleppen deksel geen standaard spuit/coat werk zijn volgens mij. De montagekant moet clean blijven. Dus of heel goed afplakken of monteren op een metalen plaat. Dat kreeg ik te horen, in ieder geval.
 
Ik ga ze niet zelf demonteren / laten coaten.. ga het even na bij de BMW dealer of zij dat kunnen doen.
Ze hebben iig. ervaring met dingen aanpassen en laten spuiten/coaten.
 
Hallo. Ik ben Joop en heb me ingelezen in jullie RnineT verhalen.
Afgelopen week mijn K1100rs ingeruild op een mooie 2016 Scrambler met 7080 km op de teller. De motor is al voorzien van wat accessoires. Hij moet nog even gekeurd worden voor een NL kenteken maar kan hem begin november ophalen. De foto is van de website van de motorzaak maar hij is t wel.
 

Bijlagen

  • E8930DC8-AF5F-4893-A626-2CC1F8A3CB61.jpeg
    E8930DC8-AF5F-4893-A626-2CC1F8A3CB61.jpeg
    108 KB · Weergaven: 42
Leve de handvat verwarming! Vandaag nog een lekker stuk gereden. Alleen mijn route hield ineens op midden op de hei. Wilde ook niet meer starten, dus old school kris kras paadjes gepakt.
 
Vandaag de Srambler opgehaald. T weer zat een beetje tegen maar ik heb wel een rit van 180km de grijns niet van mijn gezicht kunnen krijgen. Wat rijdt dat geweldig. Erg wennen t.o.v. de K1100. Die stuurde al vrij aardig maar deze NineT doet dat nog beter. Alhoewel ik nu en dan met samengeknepen billen reed vanwege de nattigheid en t vallende blad. Maar ook het rijden zonder kuip was eigenlijk wel lekker. T kan zijn dat dat weer over gaat, nostalgie wil hier en daar de kop nog wel eens op steken. Maar ik ga er vanuit dat t kikken blijft.
 
Veel plezier met de scrambler! .. Heb mijn Urban nu ook al meerdere keren in weer/wind gereden en ik vind hem zeer stabiel.
 
Gefeliciteerd....vandaag was het idd slechte dag. Maar ik zou niets anders willen dan een naked. Lekker de eerlijke wind. De Scramb stuurt best lekker, hopelijk komen er nog wat mooie droge dagen en anders, mooi vooruitzicht voor volgend voorjaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan