raeBigoY
MF veteraan
Hallo,
Ik ben een beginnend motorrijder en ik ben nogal gecharmeerd van de BMW GS serie.
De R 850 GS leek me wel wat als beginners motor. Niet te veel power (70 pk/ 77 NM bij 225 kg) en omdat ik er op wil gaan woon-werken is het cardan ook helemaal oké.
De 850 versie is alleen nogal schaars. Ik vind er op internet (Motortrader/Motoroccasion/Bovag-occasion/marktplaats) totaal zo'n vijf te koop aangeboden in heel Nederland. Van de 1100 versie staan er daarentegen tientallen aangeboden. Een beetje googlen leert me dat deze maar 10 pk meer heeft (80 pk) , maar wel 20 nm meer trekkracht (97) en dat hij een stuk zwaarder is (254 kg).
Wat zijn de meningen: is zo'n 1100 geschikt om op te starten of eigenlijk te zwaar? Het antwoorden zal wel proefrijden zijn, maar daarvoor moet ik eerst (volgende maand) afrijden
Dank voor alle meningen en gevraagde en ongevraagde adviezen
Ook tips of adviezen over waar op te letten bij eventuele aanschaf zijn welkom
Groet,
Wim
Ik ben een beginnend motorrijder en ik ben nogal gecharmeerd van de BMW GS serie.
De R 850 GS leek me wel wat als beginners motor. Niet te veel power (70 pk/ 77 NM bij 225 kg) en omdat ik er op wil gaan woon-werken is het cardan ook helemaal oké.
De 850 versie is alleen nogal schaars. Ik vind er op internet (Motortrader/Motoroccasion/Bovag-occasion/marktplaats) totaal zo'n vijf te koop aangeboden in heel Nederland. Van de 1100 versie staan er daarentegen tientallen aangeboden. Een beetje googlen leert me dat deze maar 10 pk meer heeft (80 pk) , maar wel 20 nm meer trekkracht (97) en dat hij een stuk zwaarder is (254 kg).
Wat zijn de meningen: is zo'n 1100 geschikt om op te starten of eigenlijk te zwaar? Het antwoorden zal wel proefrijden zijn, maar daarvoor moet ik eerst (volgende maand) afrijden
Dank voor alle meningen en gevraagde en ongevraagde adviezen
Ook tips of adviezen over waar op te letten bij eventuele aanschaf zijn welkom
Groet,
Wim
Laatst bewerkt: