motormaniac58
MF veteraan
De roadsmart 4 is mij afgeraden omdat de wangen vd band niet stevig genoeg zijn voor een gs....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die heb ik per abuis hier geplaatst ipv fs topic.....sollyOooooh........
Trouwens.....
Zijn de wangen vd de 4 sterk genoeg voor een gs ???
Daar is toch ook een gt versie van ??
Dank uJa, naar voren, nee niet in dezelfde positie.
Als je niet aan de spiegels zelf zit (alleen aan de arm) komen ze gewoon in dezelfde positie terug. (Het zijn dezelfde spiegels als de R1250RS, die ik heb en vaak met spiegels ingeklapt parkeer).Ja, naar voren, nee niet in dezelfde positie.
Het klinkt steeds beter.Als je niet aan de spiegels zelf zit (alleen aan de arm) komen ze gewoon in dezelfde positie terug. (Het zijn dezelfde spiegels als de R1250RS, die ik heb en vaak met spiegels ingeklapt parkeer).
Dus 2x ja @zantzakkie
Wie weet.. . Stuur maar wat foto’s en de prijs via pmMijn 1250 rs staat te koop..
Van 1 nov 2019..
Alle opties en veel accessoires..
Niets voor jou ?
Goeie tip!De R1200RS is een goede keus. Ik kan het weten want ik heb sinds 2019 een gebruikte van 2017. Gekocht met 35.000 km, nu 64.000 km. Nul problemen.
Kiezen voor het bouwjaar 2017 of 2018 is wel aan te raden, want toen zijn de laatste verbeteringen aan de versnellingsbak doorgevoerd, o.a. een demper die de harde klap bij het in z'n één zetten moet verzachten.
Die verbeteringen zijn doorgevoerd na de fabrieks-zomervakantie van 2016. Het framenummer vertelt je wanneer de motor gebouwd is.
Veel plezier!
André
Bedankt voor je reactie! Weet je toevallig welke veranderingen nog meer zijn toegepast op de motor? Ik heb nu een Lupin blauwe op het oog van 2016 in nieuwstaat en met alle opties. Vindt dat persoonlijk ook een erg mooie kleur en niet onbelangrijk, de prijs.. En die klak, tja dat hebben meerdere BMW's last van. Ook mijn vorige K1300s had dat.De R1200RS is een goede keus. Ik kan het weten want ik heb sinds 2019 een gebruikte van 2017. Gekocht met 35.000 km, nu 64.000 km. Nul problemen.
Kiezen voor het bouwjaar 2017 of 2018 is wel aan te raden, want toen zijn de laatste verbeteringen aan de versnellingsbak doorgevoerd, o.a. een demper die de harde klap bij het in z'n één zetten moet verzachten.
Die verbeteringen zijn doorgevoerd na de fabrieks-zomervakantie van 2016. Het framenummer vertelt je wanneer de motor gebouwd is.
Veel plezier!
André
Heb zelf de ervaring dat de klak soms weg is, met name bij koude motor/bak. Er is geen aanzienlijk verschil bij warme motor.Bedankt voor je reactie! Weet je toevallig welke veranderingen nog meer zijn toegepast op de motor? Ik heb nu een Lupin blauwe op het oog van 2016 in nieuwstaat en met alle opties. Vindt dat persoonlijk ook een erg mooie kleur en niet onbelangrijk, de prijs.. En die klak, tja dat hebben meerdere BMW's last van. Ook mijn vorige K1300s had dat.
Zoals je in mijn onderschrift en avatar kunt zien heb ik een modeljaar 2017 gehad in Alpin Bleu. Weet het niet zeker, maar volgens mij is met modeljaar 2018 de kleur Alpin Bleu niet meer leverbaar geworden.Hebben er trouwens nog meer 1200RS bezitters problemen met het schakelen icm de quick shifter..? Zou jammer zijn als dit zo zou zijn, want dan moet ik op zoek gaan naar een jonger model.. En dan ook maar hopen in deze mooie kleurstelling.
We gaan eerst maar eens proef rijden met het 2016 model en dan kijken we wel verder.
Wordt vervolgd
Volgens mij haal je ABS Pro en Rijmodi Pro door elkaar. Volgens mij is er geen Quick Shifter (schakelassistent) Pro.Mijn rs komt uit 2017. Ik heb geen problemen met de quick shifter. Je moet goed doordrukken als je een versnelling hoger/lager gaat zeker tussen versnelling 1 en 2. Maar hoe sportiever de rijstijl hoe beter de qs werkt lijkt het .
Heeft de 2016 versie waar je naar gaat kijken schakelassistent of schakelassistent "pro"?