BMW R1100RS/R1150RS / R1200ST/R1200RS/R1250RS

iemand hier interesse in een puntgave, hele mooie, zwarte, r1250rs ?
10 mnd oud, 2300km op de teller, standaard ruit plus 2 z technik-v stream hogere ruiten, voorspatbord verlenger, hugger, bmw topkoffer, alle opties behalve de sos knop en alarm......?
Mijne gaat de verkoop in indien een realistische prijs wordt gehaald.
Zo niet blijf ik er op rijden ..
IMG-20200415-WA0002.jpeg
 
Djeezes, NOG een rijdend (nou, ja) obstakel op de (Franse) weg.... en het zijn er sinds corona al zoveel geworden.... zucht.... ;(
Mijn suggestie is dus, Dirk, hou deze mooie RS rustig in je bezit en toer vrolijk met het vrouwtje PER MOTOR naar het zuiden en geniet in een charmant hotelletje, waar je de passie ongebreideld kan laten oplaaien, ipv te liggen zweten in een duffe camper op een overvolle camping, waar je de buurman 4 miniplaatsen verderop om 2 uur 's nachts luidruchtig zijn meegebrachte beschuit kan horen eten... ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Lexr
Camper is al langer een wens van ons. Maar uitgesteld tot mijn pensioen over uiterlijk 4jr...
Maar dan loop je tegen een buitenkans aan he. En denk je, waarom niet nu al...

Dus het is geen must. Maar de verkoop van de rs zou het financieel mogelijk maken...en anders nog 4jr doorsparen en de rs gebruiken....
 
En serieus, echt laaiend enthousiast ben je toch niet over de RS, lijkt me... eerder "ja, wel leuk en rijdt wel goed", wat ik perfect begrijp...
Ik heb ook moeite om echt opgewonden te doen over m'n Versys 1000... eerder iets van: " ja, wel betrouwbaar, rijdt wel comfy, ... gààp ..." :+
 
Dat zie je verkeerd. Echt.
De rs is een geweldige motor. Maar meteen ook op dit moment de meest waardevolle in de garage.
Ik heb er een aantal zaken aan veranderd om hem meer naar de zin te maken. Rijdt fantastisch, zit goed, doet alles goed.

Dat verhaal van de camper kwam gewoon niet gepland en onverwachts. Wel gepland voor 2024-2025. Dan ben ik zeker gestopt/met pensioen.
Dan komt er zeker een camper en gaan er 2 of 3 motoren de garage verlaten..
Achter die camper komt de aanhanger met de 2 overgebleven motoren. En zo zijn wij voornemens elk jaar de grens over te gaan om zeker 6 maanden weg te blijven.

De verkoop van de rs heeft slechts tot doel het nu al financieel mogelijk te maken omdat er een superkans voorbij kwam. Maar ook die kost nog steeds serieus pegels.....
 
:X

Camper? We hebben er ook even over gedacht maar gezien de hoge kosten en het relatief weinige gebruik, lijkt het ons vertstandiger om er eerst maar eens eentje te huren, om daarna het verhaal waarschijnlijk definitief af te serveren.

Campers? Zouden verboden moeten zijn buiten de snel- en hoofdwegen.


Oh ja, die GS ben je sneller kwijt.... ;)
 
Ik heb me er dit jaar reeds tweemaal bijna op te pletter gereden : telkens betrof het een splinternieuwe camper die twintig per uur (!) reed op de Route Napoleon, vlak achter een blinde bocht , met een zwetende, panikerende huisvader achter het stuur..
Levensgevaarlijk, die rotdingen, en ze worden met bosjes verkocht sinds Corona.. :r
 
Het was hier al aangekondigd, maar twee van mijn ST's staan op MP.... dus als je iemand weet die zo'n mooie fiets zoekt, kun je hem/haar daarop attent maken.;)
 
Dit schermpje is nu beschikbaar op de R1250RS:

TFT-Sport.jpg


Afbeelding komt uit het instructieboekje van de R1250R, want ze zijn niet zo vlot bij BMW Nederland.
 
Je kan er vergif op innemen dat meer dan een paar vrolijke snaken, de ogen strak op dit schermpje gericht, straks gaan proberen om de waarden van nummertjes 4 en 6 te maximaliseren....

Enfin, wellicht goed voor de verkoop van weer een nieuwe RS, als de vorige zijn carrière voortijdig beëindigd heeft,...horizontaal schuivend tegen de vangrail... :+
 
Laatst bewerkt:
Dat zag ik laatst dus al op YouTube bij Slabside. Geen idee welke motor het was, maar hij was aan het proberen om steeds schuiner door de bochten te gaan.
Rij gewoon op dat ding en let op de weg. Dit soort informatie lokt alleen maar gevaarlijk weggedrag uit
 
Maar het is nog steeds leuk om te zien, echt een "hebbeding". Niet zozeer voor onderweg want de hellingshoekpercentages worden ook opgeslagen in de Navigator. Wat ikzelf beter vind aan dit scherm is de toerenteller. Die is een echt stuk duidelijker.
Ook had ik afgelopen zaterdag ergens een DTC waarde van circa 35 en een maximale vertraging van 7 m/s. Maximale hellingshoek zoals opgeslagen in m'n NAV VI, ik ben nu ook weer niet zo'n enorme held, ligt maximaal op 38%. Die DTC waarde kwam waarschijnlijk door een lading zand op de (rechte) weg.

De info op het scherm is trouwens verdwenen zodra de motor van het contact is geweest, dus dan kun je gewoon weer opnieuw beginnen.
 
Jazekers, en de RS moet er zelfs een avondje overnachten. De firmware update, want dat is het, duurt meestal een paar uur en zolang kunnen ze de BMW computer overdag niet missen. Ik heb het laten uitvoeren bij een kleine servicebeurt.

De laatste firmware is dus nu versie: 022_005_041

Oh ja, hier is een draadje met plaatjes: klik
 
Terug
Bovenaan Onderaan