Hallo,
Ik wil mijn R1100RT op gas laten rijden en heb na 6 Aug 2006 een afspraak bij een erkent gas inbouw bedrijf in Maassluis om de mogelijkheden te bespreken.
Ik vind de huidige Gastanks niet echt erg mooi en heb een idee.
Ik wil een Gastank laten bouwen in de vorm van een BMW topkoffer en laten keuren bij het Stoomwezen.
zijn er mede motorrijders die sugesties ideeën hebben of zelfs een Motor op gas hebben rijden?
Graag een reactie.
met vriendelijk groet,
Ik vraag me af hoe dat dat gaat sturen met een tank van 40Kgzo ver achterop.
Lijkt mij inderdaad nou niet echt lekker gaan sturen zon zwaar al dan niet klotsend object achterop de motor.
Afgezien van dat vind ik het ook maar een beetje eng zon bom achter op je fiets.
Is trouwens nieuw voor me, motoren met LPG.
Ik ben benieuwd of dit kan?!
ik denk dat het echt geen gek idee is hoor. nu nog een goed strak idee voor een Tank. mijn buurman (oud Fokker medewerker) kan een als Top koffer gevorme gastank bouwen. ben erg benieuwd.
Ja, het kán technisch gezien natuurlijk wel, maar ik bedoel de hele rompslomp eromheen. En dat je het nog eens goedgekeurd krijgt ook zonder gezeik met verzekerking etc. Ben geen modificatie expert.
Ik vraag me ook af hoe LPG op een luchtgekoelde motor te maken is.
Hoe het tegenwoordig met de moderne LPI systemen is weet ik niet, maar vroeger had je toch de warmte van je koelsysteem nodig voor de verdamper?
Nooit iets van meegekregen, er rijden ook zo veel specials rond.Hij is de eerste niet en zal de laatste ook niet zijn. Er zijn zat motoren op gas hoorGeen probleem met de verzekering. Het enige aparte is dat TS een ander soort gastank wil (zijn trouwens ook motoren op diesel)
ik denk dat het echt geen gek idee is hoor. nu nog een goed strak idee voor een Tank. mijn buurman (oud Fokker medewerker) kan een als Top koffer gevorme gastank bouwen. ben erg benieuwd.
Nooit iets van meegekregen, er rijden ook zo veel specials rond.
Diesels wist ik wel, maar dat zijn er volgens mij ook maar puur weinig. Dat vind ik dan wel weer leukmotortje op diesel, wat een grap.
Ja, die gastank sowieso al, dat is een apart verhaal. Ze zijn niet voor niks meestal cilindervorming, toch?
ik ben er ook eens druk mee geweest om mijn K75 op gas te laten rijden.
technisch is het heel goed mogelijk.
een zelfgebouwte tank ook maar het zal onmogelijk blijken die gekeurd te krijgen.
lees: te duur.
op je kenteken staat geen brandstof vermeld dus je hoeft net naar de rdw.
voor de verzekering maakt het ook geen klap uit.
wat je wel kan doen is een omhulsel om de tank maken in de vorm van een grote bmw koffer.
er rijdt hier op het forum iemand rond met een transalpg, die heeft een klein tankje, ik dacht van camping gas.
dan hebben we bachus nog met een goldwing op gas met een 40 liter tank in zijn zijspan.
een gasinstallatie is veiliger als de twintig liter benzine tussen je knieen.
kevers worden gekeurd met een electrische verwarmer.
na de keuring bouwen de meeste mensen een verwarmingsstift in de uitlaat.
dat zou jij ook in je tussenpot kunnen doen.
Motor op gas hoe?