BMW R1100S / R1200S (e.a.) Sportboxer topic (deeltje 11 !)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit zat toch anders.
Oude liefde roest niet.
soms mis ik dit vermogen toch wel hoor. }) })
VERBOUWING%202008%20153.jpg



Sorry voor het topic vervuilen :$
 
soms mis ik dit vermogen toch wel hoor. }) })
Mis je het vermogen ?, of zit 't h'm in de voortstuwings gevoel ?

Tip: ga eens rijden met een R1200S.....
Als de spreekwoordelijke brandweeheeheeeer !.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad dit is met een R1 blok.
Gaf met alle extra's 145 pk op het achterwiel.
En misschien is het wel het voortstuwings gevoel hoor wat ik mis.
Alle 2 opties vind ik erg mooie fietsen maar de BCR is juist gekocht voor gebruik met passagier. Mijn vrouw heeft vorig jaar besloten om zelf te stoppen met rijden.
Dus FZ1 en CBR 600 de deur uit en een BCR gekocht.
Stuurt als een speer en ideaal voor een duo.
kwestie van compromis.
 
Gaf met alle extra's 145 pk op het achterwiel.
En misschien is het wel het voortstuwings gevoel hoor wat ik mis.
Ik rijd wel eens samen met de mensen van de FJR club.
Allemaal een 145pk sterke turbine onder de reet...

En op de snelweg bemerk ik een behoorlijk verschil.
Als ik het gevoel heb 'eraan te hangen', rijden 'de anderen' nog steeds zeer relaxed door...... (MP3's luisterend de omgeving verkennen)

Doch op het moment dat we van de snelweg afgaan..
Dan zie je dat het Sje zonder de enorme kracht explosie gewoon kan volgen.
Sterker nog op stand 'lekker doorrijden' krijgt het merendeel van de anderen het moeilijk.
En mijn punt is, het lijkt dan nog steeds gemakkelijk te gaan op de S.
Want immers hij staat nog niet in de stand 'stevig doorrijden'.

Als we dan wisselen van fiets, dan moet ik an die arbeid (zwoegen dus).
En het lijkt allemaal veel harder te gaan als dat ik bemerkte op het Sje.
En mijn kameraad op mijn Sje is verdomd moeilijk te volgen.

En da's wat ik nu leuk vind van de Boxert.
Op papier een underdog, doch in het veld waar ie voor ontworpen is,
een uitblinker. Amen *O*
 
Laatst bewerkt:
Precies. De K heeft de power en de rust als ideaal vervoermiddel op hogere snelheden op open wegen, de R is onverslaanbaar op het krappe werk.
 
een vraagje,volgens mijn dealer geeft bmw geen kleurcodes vrij, maar ik heb wat lak(schuur) aan mijn frame door mijn laarzen en aan mijn achtervelg door het demonteren.Het betreft dus een zilver frame en zwarte achtervelg.Enig idee iemand?
thx,
Wim
 
een vraagje,volgens mijn dealer geeft bmw geen kleurcodes vrij, maar ik heb wat lak(schuur) aan mijn frame door mijn laarzen en aan mijn achtervelg door het demonteren.Het betreft dus een zilver frame en zwarte achtervelg.Enig idee iemand?
thx,
Wim


Hoi Wim,

Frame kleur heb ik geloof ik staan in een spuitbus, is een standaard BMW-kleur. De velg is Diep Zwart (bijna alle andere zwart kleuren zijn in vergelijk hiermee bruin of grijs!), ga ik ff zoeken.

Trouwens een beetje flauw dat BMW geen kleuren vrijgeeft want heel veel kan je hier vinden.

Groet, frake :+
 
Laatst bewerkt:
Hmmm ook ik voelde het terug kriebelen na mijn val op circuit van afgelopen zomer.
Mijn s'je heeft sindsdien troosteloos in de garage vertoeft.

Maar na lang twijfelen, overwegen,... Zijn we er toch maar terug ingevlogen om hem weer als nieuw te maken.
De schade viel al bij al mee en ik had ook kunnen opteren om een spuiter zijn ding te laten doen op de kappen maar vrees dat ik er dan altijd ga op "blijven kijken".
Daarom maar gelijk nieuwe besteld... Kost een beetje maar heb je wel wat.

Schade aan kappen (kan ik misschien later nog iets leuks mee doen):
DSC_5034_web.jpg

DSC_5037_web.jpg

DSC_5032_web.jpg


Ook de steun vooraan waar het dashboard, de koplamp en de radiator aan bevestigd zijn had een dreun gehad en was op 1 plaats volledig doorgebarsten. Vervangen dan maar:
DSC_5039_web.jpg

DSC_5041_web.jpg

DSC_5042_web.jpg

DSC_5052_web.jpg

DSC_5051_web.jpg


Hij staat nu helemaal gepoetst te wachten op de stukken die binnenkomen bij BMW.
Andere kappen heb ik ook maar gelijk verwijderd om effe mooi in de wax te zetten...

Hmmm ik ruik het nieuwe motorseizoen *O*
 
Lekker man ...

Het heb ff geduurt ... maar nu het zonnetje weer z'n stralen laat zien komen de kriebels weer terug *O*

Nog ff en je rijdt weer, het zal vast wel wat doorzettingsvermogen 'kosten' om over je val heen te komen :Y
Maar dan kan het grote genieten weer beginnen (als het al niet begonnen is met het opknappen van je Sssssss ;)
 
Yep de kriebels zijn inderdaad begonnen met het nakijken en herstellen van mijn sje.
Hoop alleen dat ik geen last krijg van mijn heup want die heeft toen ook wel een leuke klap gehad.

Hopelijk dit weekend eerste ritje. Ze voorspellen niet zo'n schitterend weer maar je weet maar nooit :-)
 
Vandaag nieuwe speeltje opgehaald.
Ik ben dr blij mee *O
[afbeelding]

Das een bekend speeltje.
Heb 'm zelf sinds vorige week en vanavond de montage op de motor afgemaakt.
Was effe puzzelen, zit namelijk een aardig eind kabel bij die ik niet direct al te drastisch wilde inkorten.

Ik heb der nog niet mee op de motor gereden, maar ben benieuwd of ie beter is dan m'n oude 2720.

full
 
Das een bekend speeltje.
Heb 'm zelf sinds vorige week en vanavond de montage op de motor afgemaakt.
Was effe puzzelen, zit namelijk een aardig eind kabel bij die ik niet direct al te drastisch wilde inkorten.

Ik heb der nog niet mee op de motor gereden, maar ben benieuwd of ie beter is dan m'n oude 2720.

[afbeelding]
Dat moet nog even gebeuren.
Eerst even netjes oogjes halen voor op de accu.
Dan weer even alles wegwerken.
Is nog wel even werk maar dan heb je ook wat.

Ik zelf had een 2610 dus ben erg benieuwd naar de bevindingen van de Zumo :9
 
Laatst bewerkt:
Je moet niet tot op de accu gaan.
Er is rechts en links een kabel die op niets uitkomt aan de zijkant van de voorframes...
Is geschakeld via de canbus en schakelt automatisch na 30 seconde uit.

Zal eens kijken of ik het topic nog vind.

Zo heb ik hem ook aangesloten:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=260497

Heb wel de connector eraf gesneden want mijn dealer kon de connector niet bestellen... :/
 
Laatst bewerkt:
Forum aan Roloo.....

Hoe staat het met de onderkuip ?
Einde bericht..

...praat me niet over die onderkuip... B|


...de motor + onderkuip staat nog op exact dezelfde plek als waar ik het ding eind Oktober 2009 heb neergezet... :$




...elke keer als ik wel de tijd heb om de fiets richting spuiter te brengen, ligt er sneeuw, ligt er pekel, of het regent, of we hebben een combinatie van alledrie...

...en als ik niet de tijd of gelegenheid heb om het kreng (de motor ; niet mijn vrouw...) die kant op te brengen, dan schijnt de zon, en is het misschien wel 20 graden...

...zoals vandaag dus...



...om compleet gek van te worden !...



RoLoo terug aan het Forum... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan